מפנצ'רים לטימפרור שוקולד: סיפורו המפתיע של השוקולטייר עודד מקסימוב

איך עוזבים קריירה יציבה לטובת הגשמת חלום, ואיך הופכים את החלום לקריירה מצליחה? השוקולטייר עודד מקסימוב עשה את מה שכולנו חולמים לעשות אבל לא מעזים, ושמונה שנים אחרי אותה החלטה רשם לעצמו הישג נוסף | סיפור מעורר השראה

3lraxr
טעמים בלתי שגרתיים שמשמאירים זיכרון בפה. עודד מקסימוב בבית המלאכה שלו | צילום: אפיק גבאי

לכל אחד יש את הרגע המיוחד הזה בו הוא חווה הארה שהובילה לשינוי משמעותי בחיים. אצל עודד מקסימוב היה זה ביס מפרלין שנאכל בחנות אגבית שאליה נכנס באחד הטיולים לפריז. עד לאותו יום מקסימוב לא היה איש של מתוקים, ואפילו תפריט קינוחים מפתה במסעדה השאיר אותו אדיש ונאמן למלוחים. אבל אותו ביס שחידד את חושיו, גרם לעיניו להתמסר ליופיו של הפרלין ולפיו להמשיך את הרומן במתיקות שוקולדית מענגת - גרם לו לזנוח קריירה של שנים כיבואן לציוד פנצ'ריות, ולהתחיל מחדש כשוקולטייר.

7pcotr
ביס שמשאיר זיכרון. הפרלינים של עודד מקסימוב | צילום: אפיק גבאי

כיום, שמונה שנים מאז אותו ביס, הוא שוקולטייר מומחה עם רזומה לימודי מרשים בארץ ובעולם, וחנות דגל ראשונה בכיכר המדינה בתל אביב הנושאת בגאווה את שם המותג שבנה בשתי ידיו - MOKAYA. "אחרי קריירה תובענית בחרתי בחלום", מספר מקסימוב. "בתמיכתה של אישתי מכרתי את החברה שלי, לקחתי הפסקה של שנתיים מהחיים שהיכרתי עד כה והקדשתי את ימי ללימוד מקצוע השוקולטייר". שפני הניסיון הראשונים היו חברים ובני המשפחה שהפיצו את השמועה על איש השוקולד הנלהב, ותוך כמה חודשים החל מקסימוב למכור מפה לאוזן פרלינים ומוצרי שוקולד שרקח.

ככל שהתמקצע והתבסס כשוקולטרי מוערך, יצר סגנון ייחודי גם ברוקחות הטעמים וגם בקונספט שמוביל אותו היום: פיסול ויצירת ביצי שוקולד קטנות, בינוניות וענקיות שבתוכן מסתתר עולם שלם ומפתיע: החל מממתקים ועד לפלאפון ואפילו שטרות כסף שמתחבאים בתוך הביצה ומתגלים לאחר הניתוץ.


לפני חצי שנה פתח מקסימוב את חנות הדגל שלו, בה הוא משדך שוקולד לאגוזים, פירות, שקדים ואפילו פלפל קאיין חריף וויסקי. "רוקחות טעמים מגיעה משני מקומות – דברים שאני אוהב ונהנה לאכול, ולא פחות חשוב - ביקורות מהסביבה. אני פחות מתחבר לטעמי קיצון אבל כן אוהב להפתיע עם ניגודים מעניינים כמו מתוק וחריף ומתוק ומלוח". בהתאם, מדף שלם בחנות מוקדש לשילובים בלתי שגרתיים דוגמת אגוזי לוז מצופים בשוקולד פטל חמוץ-מתוק וממכר ללא הכרה, אגוזים בציפוי שוקולד פסיפלורה ופלפל קאיין, וגם שברי שוקולד פטל-לימון ובוטנים מצופים שוקולד דולצ'ה עם מעט מליחות נעימה ברקע.

Whatsapp Image 2022 01 20 At 0
רוקחות שמתבסת על איזון טעמים. השוקולטייר עודד מקסימוב | צילום: אפיק גבאי

השבוע הוסיף מקסימוב לרזומה הישג נוסף: השתתפות במיזם קולינרי של מותג הוויסקי ''The Macallan, שמחבר בין טובי השוקולטיירים בארץ לטובת יצירת פרלינים בהשראת הוויסקי. יחד עם מקסימוב לוקחים חלק במיזם השוקולטיירים איקה כהן, אלי טראב, אורה שביט, עודד מקסימוב ודוד זרביב, שיצרו כל אחד בנפרד ארבעה פרלינים המייצגים את סיפורם האישי ובנוסף פרלין סינגל בהשראת The Macallan Rich Cacao, פרי שיתוף הפעולה של מותג הסינגל מאלט והשף-קונדיטור בעל שלושה כוכבי המישלן ג'ורדי רוקה.

1nmwoh
יצירות אכילות שמתכתבות עם וויסקי. מארז מקאלן | צילום: אפיק גבאי

מקסימוב רקח לטובת המארז ארבעה פרלינים שמייצגים את חיבתו לניגודי טעם: פרלין שוקולד חלב ופיסטוק מריר פרלין פטל ושוקולד מריר שמשלב בין חמוץ למתקתק; פרלין מריר מנגרי 64% שמייצג את איזון הטעמים ההרמוני שבקקאו, ופרלין נוסף שמשלב בין שוקולד מריר למרציפן פיסטוק עם דובדבן אמרנה. בהשראת הוויסקי קקאו רקח מקסימוב פרלין שוקולד לבן במילוי קרמל וויסקי מתוק-מר. המארז ובו עשרים וחמישה פרלינים, יהיה זמין לרכישה בחניות פופ-אפ מעוצבות שיפתחו החל מה-1 בפברואר למשך שבועיים בחמישה חללים לממכר משקאות ברחבי הארץ.

MOKAYA - ה' באייר 28, כיכר המדינה, תל אביב