רגע לפני סגירה: משתה הפרידה המטורף של מסעדת יאקימונו

אחרי 22 שנות פעילות, בסוף החודש תיסגר מסעדת יאקימונו שנחשבת ליפנית הטובה בתל אביב. עד אז תתקיים במקום ארוחת טעימות המובססת על אוכל יפני מסורתי בשלל טכניקות, כולל שילובים שיגרמו אפילו לפודי שראה דבר סשימי בחייו - להתרגש

2gjwrs
ארוחת טעימות שמייצגת את כל מטבחי המסעדה. אומקאסה ביאקימונו | צילום: יח"צ

אחת מתופעות הלוואי הרבות שהכניסה הקורונה לחיינו היא סגירת מוסדות קולינריים אייקוניים שהכתיבו במידה רבה את השיח הקולינרי בארץ. אחרי הבראסרי, לומינה ובלו סקיי של מאיר אדוני, דיסקו טוקיו ועוד עשרות מסעדות ברחבי הארץ, לפני כחודש התבשרנו על סגירתה של מסעדת יאקימונו, היפנית האהובה משדרות רוטשילד בתל אביב.

מנות דגל מסורתיות לצד מנות שנרקחו לכבוד המאורע. ארוחת טעימות ביאקימונו
מנות דגל מסורתיות לצד מנות שנרקחו לכבוד המאורע. ארוחת טעימות ביאקימונו | צילום: באדיבות המקום

יאקימונו היא חיה שונה בנוף המסעדות התל אביבי. היא פועלת כבר 22 שנים בלוקיישן הנוכחי, ומביאה את המטבח היפני בצורתו האותנטית ביותר ללא התאמה לחך הישראלי או קיצורי דרך. לראייה - את הג'ינג'ר הכבוש שמוגש לצד מנות הסושי מכינים במקום מאפס, וכך גם את הרטבים האסייתיים שמלווים את המנות וחורגים מעולמות הטריאקי מבקבוק.

הקורונה, לצערנו, עשתה את שלה, ויאקימונו הודיעה על סגירה מפתיעה בסוף החודש. לצד העצב האמיתי שבפרידה ממוסד קולינרי, ישנו מסר משמח מהבעלים אלכסנדר, שרלי ונטלי, ילדיו של אבי כהן ז"ל שהקים את המקום: מסעדת יאקימונו הכשרה שבמלון הילטון תהפוך לבסיס של יאקימונו ותפעל בפורמט מחודש ומתוגבר עם עסקיות מגוונות, ארוחת טעימות שתצטרף לתפריט, מערך משלוחים מורחב, והדובדבן שבקצפת - גינת המסעדה תיפתח לראשונה מזה 30 שנה לישיבה ותספק חוויה כוללת שמשלבת ארוחה יפנית מסורתית בלוקיישן מהמם שצופה לים, כשברקע בריזה נעימה.

1igoua
צלחות חגיגי ומנות מוקפדות. אומקאסנה ביאקימונו | צילום: יח''צ

לפני סגירתה בסוף החודש, מזמינה מסעדת יאקימונו את לקוחותיה בארץ ובחו"ל למשתה פרידה ייחודי וחגיגי, במסגרתו תוגש ארוחת טעימות בת 22 מנות בטכניקות הכנה שונות, כשהקונספט הוא מנה לכל שנת פעילות. כל מנה בארוחה (440 שקלים לסועד) מייצגת את מטבחיה השונים של יאקימונו: פס קר, מנות חמות, פס הסושי המפורסם ואפילו אלכוהול.

הארוחה שעונה לשם אומקאסה (ארוחת טעימות ביפנית), נפתחת במרים האווירה האולטימטבי: קוקטייל ה-AC האייקוני של המקום, שמבוסס על כעשרים מרכיבים שונים שאחראיים לטעם הנהדר ורמת השיכרות שתחושו אחרי כמה שלוקים. מיד אחריו מגיעות מנות הפתיחה: סלט אטריות שעועית ואצות וואקמה; 2 סוגי דים סאם נהדר בעבודת יד - אחד במילוי עוף ושני במילוי שרימפס. שיפודי בלק קוד במיסו מכינים את הבטן למנה המרשימה שתגיע אחריהם: צלחת אלגנטית עם כמה סוגי סשימי מיוחדים שספק אם טעמתם בעבר, ביניהם ג'ינג'ר צעיר וורדרד שעטוף בדג טרי בחיתוך סשימי; קאמפצ'י בפונזו וגם סשימי דג ים שמוגש עם בצל ופרוסות שום שחושפות את הפה לשילוב טעמים עוצמתי ומיוחד.

יאקימונו
מנות דגל לצד שילובים בלתי שגרתיים. מאגורו פפר ביאקימונו | צילום: מיטל סלומון

המנות הבאות הפכו עם השנים למנות הדגל של המסעדה: גומה סושי מורי: כדורי אורז עטופים בדג ועליהם טחינה - שילוב מטריף בין המטבח היפני לישראלי, ומאגורו פפר: פרוסות טונה צרובה בסגנון טטאקי עם רוטב פלפלת ופרוסות לימון. רשימת המנות עוד ארוכה וכוללת סוגים שונים של נגירי, צלופח נהדר שקשה להשיג במקומות אחרים, וגם מנת סיום שמגיעים עבורה במיוחד: ג'מבו שרימפס בטמפורה פריכה עם קרם וואסאבי חמאתי חרפרף-מתקתק. סוג של התמכרות קולינרית שנתגעגע אליה עמוקות לאחר הסגירה המעציבה.

משתה הפרידה של יאקימונו רוטשילד - ארוחת הטעימות תצא לדרך ב-16.12 ותוגש עד סוף החודש במסעדת יאקימונו ברוטשילד | כתובת: רוטשילד 19, תל אביב