פיצת נשיקת בגט והסלט המטורף של אבי ביטון: 3 ביסים שחובה לטעום השבוע

הסוד הטעים של ראשון לציון, המסעדה החדשה של אבי ביטון, ומנת הפסטה שמתחרה בפסטת הסרטנים האייקונית שכולם אוהבים. השבוע קצר והלעיסה מרובה

Jajadi
קראסט נהדר וטופינגס יצירתיים. פיצה ג'הג'ה | צילום: ספיר קוסא

הבשורה הקראנצ'ית המטורפת של אבי ביטון | מסעדת יאסו 


המקום: מאז שתפס אבי ביטון את מושכות השף של מסעדת הטברנה יאסו, עבר התפריט שינוי מבורך. המנות הוקללו, רועננו ותפסו כיוון בלקני משמח עם שפע של קראנצ'יות שעושה שמח בפה. לצד אגף רחב של מאזטים יווניים וסלטים יצירתיים שתיאורם מגרה כבר בשלב הקריאה, המוזיקה היוונית שעושה שמח בכל רמ"ח האיברים עדיין שם, וגם הקוקטיילים שהולכים מצוין עם אווירת החופשה שמסביב. בעוד רגע תיפתח המרפסת הבריזתית ותספק ללועסים והלוגמים את האסקפיזם המושלם.

חובה לטעום: התפריט הצבעוני זועק רעננות ופריכות עם מנות דוגמת  כדורי זוקיני קריספיים עם גבינת פטה, קרם פלפלים ושמנת חמוצה (39 שקלים) או סגאנקי - מאפה עלי פילו פריכים, גבינת עזים, מנגולד ודבש מתובל (64 שקלים), אבל אנחנו נכוון אתכם למנה שהיא לא פחות מהברקה שתגרום לכם להתאהב מחדש במצליב הלא מספיק מוערך: סלט קולורבי פקאן (58 שקלים) נשמע כמו חומר שממנו עשויות דיאטות, אבל בפועל מדובר באחת המנות היותר מקפיצות וקראנצ'יות שיצא לכם לטעום. הקולורבי הפריך חתוך לקוביות קטנות, ומסביבו המון נענע, בצל ירוק וצימוקים אוזבקיים שמספקים ביחד עם שברי הפקאן 50 גוונים של קראנץ'. כל הטוב הזה משכשך בויניגרט הדרי מתקתק-חמצמץ, וגשם של פרמזן נותן אוממי מסתורי שמשגע את הפה.

מה עוד: בימים א'-ה' בין השעות 18:00-20:00 יתקיים בטברנה האפרטיבו של יאסו, שעתיים שמחות לכם ולארנק עם 30% הנחה על כל התפריט. אופציה נהדרת לקבל את השקיעה התל אביבית עם אוזו ומשהו פריך וטוב לנשנש.

איפה: מסעדת יאסו, הירקון 105, מאחורי מלון פרימה, תל אביב

Whatsapp Image 2021 04 05 At 1
קראנצ'יות שמטריפה את הפה. סלט קולורבי במסעדת יאסו | צילום: אפיק גבאי

הפיצה שמרגישה כמו נשיקה של בגט | פיצריית jaja


המקום: מכירים את זה שאתם שאתם מגלים פיצה ממש טובה ומתבייתים עליה כאילו הייתה אוצר זהוב של פריכות? פיצריית ג'הג'ה מראשון לציון היא ספוט לא מספיק מוכר שכדאי לכם מאוד להכניס למועדפים בזכות השילוש הקדוש: פיצות מעולות, תפריט איטלקי מגוון שזולג לכיוון הפסטות (כולל מנות שילדים יאהבו), ואחלה תמורה למחיר או בלעז VFM מהזן המשמח מאוד. חוץ מזה שמדובר בספוט כיפי מאוד לישיבה, עם בריזה עושה נעים בעורף ושרשרת גרילנדות שמאירה את האווירה, מדובר באחלה מקום לדייטים, ארוחה משפחתית קלילה או בילוי אלכוהולי עם החבר'ה.

Jaja
חובה לטבול את הקצוות הפריכים בביצה הרכה. פיצה חציל בלאדי בג'הג'ה | צילום: ספיר קוסא

חובה לטעום: זנחו כל העדפה קודמת ולכו בעיניים עצומות על פיצת חציל בלאדי (59 שקלים), שילוב מטריף של "בשר" חציל שרוף, שיוצא מהבערה רך, מתמסר ומלא טעימי חריכה מעושנים, ולצידו עגבניות שרי צלויות וארבע גבינות מהזן המושחת שיוצר אפקט מתיחה משגע. במרכז כל הטוב הזה ביצה רכה שנוזלת לצדדים ויוצרת רוטב משגע שעוטף את הבצק. אבל זה רק הטופינג. הבצק עצמו רך ואלסטי במרכז, וככל שמתקרבים לשוליים הופך קריספי וקשוח עם נגיסה כיפית שממש מזכירה קצוות של בגט. אחרי שתסיימו לכרסם את לב הפיצה, קחו את השוליים הפריכים וטבלו בעוצמה בביצה הרכה שבאמצע להעצמת אפקט ההנאה.

איפה: פיצה ג'הג'ה, רוטשילד 86, ראשון לציון

הפסטה שתגרום לכם להתחנן לעוד | מסעדת פומו 


המקום: אחרי יותר מדי סגרים והגבלות, הבראסרי האיטלקי המצוין של השף שחר ברנע ברמת החייל שב לעניינים עם תפריט קבוע המושתת על מנות איטלקיות קלאסיות יותר ופחות, דגים נאים ברוח הפיוז'ן, וגם מנות ספיישל מתחלפות שמסקרנות את כל החושים עוד לפני הביס. למרות שהעין עלולה לפזול אוטומטית לאגף הפיצות הפחמימתי, שווה להזיז את האישון לכיוון תפריט הספיישלים היצירתי המתנאה במנות מסקרנות דוגמת פילה לברק עם טורטליני ממולא בחציל שרוף, גבינת שברה ובצל ירוק, ברוטב חמאה וקונפי שרי (148 שקלים) - שילוב מרקמים וטעמים שבוודאות יגרום לכם לגרגר בעוצמה.

חובה לטעום: תנו לנו להזהיר אתכם מהתמכרות קשה, במיוחד אם אתם מחובבי הטעם האניסי ומתעלפים למשמע צמד המילים "בשר סרטנים". מנת פטוצ'יני הסרטנים (96 שקלים) של פומו מחברת בין פסטה עדינה וקלילה שממש מרפרפת על הלשון ונגיסה בדיוק מושלם, לרוטב עז טעם המורכב מציר ובשר סרטנים, שום, זרעי שומר ועגבניות שרופות שאחראיות על המתיקות נעימה שברקע. שלוק קטנטן של שמנת מוסיף את הקרמיות הכיפית, וטרגון שהוא מתת האל לאוהבי האניס חותם את היצירה. לו היינו אייל שני היינו מכנים את החוייה "עדינות עוצמתית" ומוסיפים עוד 167 מילים להדגמת העניין.

איפה: מסעדת פומו, הברזל 11, רמת החייל, תל אביב

Whatsapp Image 2021 04 05 At 1
מרקם נעים שמרפרף על הלשון וטרגון שמוסיף המון. פטוצ'יני סרטנים בפומו | צילום: יעל רייף