פיצה מקפיצה? טעמנו את הפפרוני הטבעוני של פאפא ג'ונס

נתנו ל-2 קרניבורים ו-2 טבעונים לטעום את הפפרוני הטבעוני החדש של פיצה פאפא ג'ונס. האם נמצא המזור לכל המתגעגעים לטעם נקניקי מתקתק ומעושן? בלסנו

Whatsapp Image 2021 01 19 At 1
נאכלה בהנאה על ידי קרניבור. פיצה פפרוני טבעוני של פאפא ג'ונס | צילום: יעל רייף

כל מי שטעם פיצה עם גבינה טבעונית יודע שהז'אנר נחלק ל-2 סוגים: גבינה טבעונית שנמתחת ואשכרה מזכירה את הדבר האמיתי, ובמקרים מצערים יותר - משהו שרק נראה כפתיתי גבינה, אבל בפועל לא נמתח ולא נותן את אותה הנאה חלבונית-שומנית שהפה כל כך אוהב להרגיש כשנוגסים בפיצה. אותו כלל חל גם על עדת הנקניקים הטבעוניים,,שחלקם הגדול כל כך שונה מהמקור, שאפשר בקלות להאשים אותו בתדמית הבעייתית של תחליפי הבשר בקרב טבעונים ולא טבעונים.

במענה למגיפה העולמית שמחייבת אותנו לשבת בבית ולהתמסר לפחמימות מנחמות השיקו בפאפא ג'ונס פיצה טבעונית עם מוצרלה, פפרוני ונקניקיות טבעוניות, שנראית על פי התמונה ממש כמו הדבר האמיתי, כולל אפקט הגבינה הנמתחת שכה מצופה מפיצה. האם נמצא המזור למתגעגעים ולמי שמאסו במוצרים מן החי? בלסנו.

Qpguep
מרקם נמתח שמקיים את ההבטחה. פיצה טבעונית של פאפא ג'ונס | צילום: יח''צ

המראה


הבצק כהרגלו נראה שזוף ומזמין, הפפרוני הטבעוני שהגיע בפרוסות די עבות הזכיר בצבעו נקניקיית עוף, ורק המוצרלה הטבעונית הייתה בהירה יותר מגבינה מסורתית והסגירה את מקורה שאינו מן החי. שלפנו סלייס כדי לבדוק אם אפקט המתיחה מתקיים, ולהפתעתנו התנהגה המוצרלה הטבעונית ממש כמו אחותה המסורתית, ויצרה פס גבינה אלסטי שהלך ונמשך ככל שהופרדו המשולשים וכוונו לאזור הפה.

הטעם


הפיצות של פאפא ג'ונס ידועות ברוטב העגבניות המתקתק שלהן, והוא זה שתמיד מציף ראשון את הפה ורק אז מאפשר לשאר הטעמים להגיע. גם בפיצה הטבעונית הוא הורגש ראשון, ואחריו הגיע טעם עדין וטבעי של גבינה, שאמנם לא מרגישה ממש כמו מוצרלה, אבל גבינתית מספיק כדי ששניים מתוך 4 הטועמים - ודווקא אלו שאינם טבעוניים - העדיפו אותה על פני הפיצה הרגילה. והפפרוני? הוא לא הזכיר במרקמו את הדבר האמיתי, אבל היה טעים, מעושן ועדין טעם - בלי שום טעמי לוואי ועם ניחוח נקניקי מתקתק ונעים שהתחיל באף וסיים בהצלחה בפה.

Whatsapp Image 2021 01 19 At 1
מרקם מצויין וטעם מעושן עדין. פיצה פפרוני טבעוני של פאפא ג'ונס | צילום: יעל רייף

המרקם


הבעיה האמיתית של תחליפי הגבינה היא שאחרי יציאה מהתנור הם הופכים ללבה פתיינית שתביא כוויה מעצבנת בפה לכל מי שלא יצליח להתאפק ולחכות שנייה שיתקרר. וכך, כמו הקלישאה שאנחנו, זכה כל אחד מהטועמים לכוויה קטנה בחך. אם אתם חכמים ותמתינו דקה וחצי, תגלו מרקם אלסטי מתמסר, גוף משכנע ונפח גבינתי מרשים. הפפרוני הטבעוני התנהג גם הוא יפה, אך היות שמדובר במוצר מעובד - המרקם בהתאם: חלק, מעט ספוגי ואוורירי, ומזכיר בגדול נקניקיית ילדים גנרית.

חימום חוזר


האמת? עבר מצוין, לא ייבש את הגבינה או הנקניק ויצר שוב את המרקם הנמתח המתבקש מפיצה. וכל הכבוד על זה.

הרע


אחד מתוך ארבעה טועמים, ודווקא הטבעוני, לא ממש אהב את הפפרוני וטען שהפיצה הכבידה לו על הבטן גם שעות לאחר הבליסה. מצד שני - אולי הוא לא היה צריך לבלוס.

שורה תחתונה


מפי הטבעונים והלא טבעונים נמסר: אחלה תחליף לכל המתגעגעים לטעם נקניקי מעושן. חוץ מזה - עובי הבצק והכמות הנדיבה של הגבינה הנדיבה משביעים לשעות ארוכות.

פיצה טבעונית עם פפרוני טבעוני של פאפא ג'ונס - 71.90 שקלים ועוד 9.90 שקלים לתוספת פפרוני טבעוני