סוף שלטון הנפוליטנית? הפיצה היוונית של גרקו היא הדבר הלוהט הבא

מה קורה כששמים את כל הדברים הטעימים מהטברנות של יוון על בצק עבה, אוורירי ואקסטרה קראנצ'י? האיש שמאחורי גרקו מביא לארץ פיצה יוונית, ויש לפחות 15 סיבות להתמכר אליה

Greek Pizza, פיצה יוונית
מנות דגל מהטברנות על בצק עבה ואוורירי. Greek Pizza | צילום: דותן ברוך

חומרי גלם מיוון, טופינגס של מוסקה וגירוס, ובצק קריספי עסיסי ושונה מהאלסטיות הנפולטנית, הם רק חלק מהפלא המכונה "פיצה יוונית". אחרי תקופה ארוכה בה שלטה כאן הפיצה הנפוליטנית ביד רמה, כיף להכיר את Greek Pizza - פיצה חדשה שעושה את זה אחרת בטעם, במרקם, בסוג הבצק, ולא פחות חשוב - בתוספות המאוד לא שגרתיות שזורקות היישר לטברנות של יוון.

Greek Pizza, פיצה יוונית
פיצה וים, השילוב המושלם. Greek Pizza | צילום: דותן ברוך

האחראי לתופעה ממכרת הוא צביקי עשת, האיש שמאחורי גרקו, שהחליט לחבר בין מנות דגל יווניות דוגמת סקרודליה וספנקופיטה, לבצק עבה, אוורירי וקריספי, שפותח על ידי צוות אופים יווניים במיוחד עבור המקום. לאחר פתיחה בקמח, נאפה הבצק בתבניות מתכת מלבניות ונחתך לריבועים, עליהם מונחות התוספות השונות שמגיעות גם הן מיוון. לאחר אפייה נוספת מתקבלת פיצה עבה יחסית, עסיסית ונגיסה, עם תחתית פריכה ושפע תוספות שהופכות אותה לפצצת שובע מספקת ומענגת.

כתבות נוספות ביאמיז:

השילובים, כאמור לא קונבנציונאליים, ועושים כבוד לקלאסיקות יווניות. הרשימה כוללת פיצה מוסקה עם ראגו בקר ועגבניות, מיקס גבינות יווניות, חציל ואורגנו; פיצה סקורדליה ופטריות עם ממרח שום שקדים, פטריות ובצל ירוק; פיצה קלמטה עם עגבניות, מוצרלה וזיתי קלמטה; פיצה ספנקופיטה עם תבשיל תרד ומנגולד, גבינת פטה, שמיר ובצל ירוק. ובאגף האקסטרה מיוחדות: פיצה גירוס עם בשר עגל וכבש בתערובת תבלינים יוונית עם רוטב עגבניות, בצל מקורמל  ופטרוזיליה (יש גם גרסה טבעונית עם גירוס רדיפיין מיט); ולמיטיבי לסת - פיצה 12 האלים עם קרם פטה, מוצרלה, דבש, שומשום ופרג ( 26 שקלים לרבע ו-128 שקלים לתבנית של 30X40).

Greek Pizza, פיצה יוונית
תוספות שוברות שגרה ובצק קריספי, עבה ואוורירי. Greek Pizza, פיצה יוונית | צילום: דותן ברוך

רגע אחרי האפייה עוברות הפיצות לקדמת הבמה ומוצגות בוויטרינה מגרה, ממנה אפשר לבחור את הפיצות הרצויות בגדול רבע, חצי או תבנית שלמה, וליצור ארוחת טעימות אלטרנטיבית משלל הטעמים והתוספות. לצד הפיצות ימכרו סלטים, גם הם בסגנון יווני, עם היצע מסקרן של סלט חיטה ועדשים; סלט כריתי עם לחם יווני מטוגן, סלט יווני מסורתי, וגם סלט קטרינה עם גבינת עזים ווינגרט אגסים (32 שקלים).

Greek Pizza, פיצה יוונית
ארוחת טעימות מבוססת פחמימה. Greek Pizza, פיצה יוונית | צילום: דותן ברוך

כמו בכל מסעדת חוף תמצאו ב-Greek Pizza גם מבחר יפה של אלכוהול לשיכרות קלה של צהריים או רצינית יותר של ערב. ואם כבר החיים הטובים - אל תפספסו את אגף הקינוחים המיוחד והיצירתי שמחבר בין איטליה ליוון. לצד גלידת יוגורט קיימאקי שמגיעה עם מרקחת פירות יער נהדרת ושקדים קלויים (44 שקלים), תמצאו טירמיסו (32 שקלים); מוס שוקולד (32 שקלים), כדור שוקולד גדול (12 שקלים), וקינוח ביסעל בסיס פררו רושה ביתי עם קרם פרלינה באמצע (14 שקלים), שסוגר בצורה סופר טעימה את החשק למתוק בסוף הארוחה.

Greek Pizza - חוף פרישמן, טיילת שלמה להט 17, תל אביב, ויש גם משלוחים באזורי החלוקה