תכניסו לרשימה: 5 מנות שחובה לטעום ב-2021

ראמן שנוצר מתוך געגוע ליפן, ספגטי שימלא את הפה בטעמי אוממי חמאתיים, סנדוויץ' דייגים שמוכיח שלא פשוט להיות פשוט, וקינוח טבעוני שומט לסתות. 5 מנות גאוניות שחובה לטעום ישר כשהסגר נגמר

Whatsapp Image 2020 12 30 At 2
לא פשוט להיות פשוט וטוב. סנדוויץ' דייגים בכרמל 40 | צילום: culirany

מרב וסרמן

רפרופי עונג על הלשון: ספגטיני סרטנים | מנסורה


הרבה פעמים אנחנו מתארים ביסים שהיו לנו מאוד טעימים בסופרלטיבים מוגזמים, אבל זה הביס שמבחינתי מחכה לנו בכניסה לגן עדן, מתחם הווי איי פי. מנת הספגטיני סרטנים של מסעדת מנסורה היפואית היא מסוג היצירות שגורמות להתגעגע אליהן מיד אחרי הביס הסופי, בזכות מינימליזם מדויק, טעמי אוממי שמרפרפים על הלשון ומרקם שממלא את הגוף בעונג. הספגטיני הארוך והדקיק מחביא בין שכבותיו בשר סרטנים מפורר בעדינות עם פלייקים כיפיים שנלכדים על המזלג, ומסביב להכל רוטב מנימליסטי שמורכב מחמאה, ציר עוף ובשר סרטנים שנמס לתוכו. הטעמים והמרקמים מאוד עדינים אך מתחברים לביס עוצמתי. והחלק הכי חשוב ומרגיע בתקופה זו - תוכלו לקבל את המנה השווה הזאת באיסוף עצמי.

Whatsapp Image 2020 12 29 At 1
אוממי חמאתי ומענג שממלא את הגוף. ספגטיני סרטנים במנסורה | צילום: מרב וסרמן

מנסורה - דרך סלמה 13, תל אביב

למי ששוקולד זורם בעורקיו: טארט סמור'ס | ברווזי


את רז רהב AKA "ברווזי" והסנדוויצים המטורפים שלו כמעט כולם מכירים, וכבודם במקומם מונח. אבל לא כולם מכירים את החלק המתוק בתפריט של ברווזי - וזה באמת חבל. הקונדיטורית הסופר מוכשרת אור אמיר אחראית ליצירה האקסטרה שוקולדית שעשתה לי את השנה: טארט ס'מורס בהשראת חטיף השוקולד האמריקאי ובביצוע מופתי שהופך אותו לקינוח מושלם. בתוך בצק מתוק ופריך שוכן פאדג' שוקולדי אינטנסיבי וסמיך, ועליו שכבת קרמל מלוח מעקצצת עם כתר מרנג חרוך מלטף וקשוח בטעמו בו זמנית. זה מתוק, זה מציף את בלוטות הטעם ויעיף בקלות כל מי ששוקולד זורם בעורקיו.

Whatsapp Image 2020 12 27 At 1
למי ששוקולד זורם בעורקיו. טארט סמור'ס של ברווזי | צילום: מרב וסרמן

ברווזי - הזמנות באמצעות וולט

מרווה געגועים ליפן: הראמן הסודי של תום שמיר


כמעט כל מי שחזר מיפן מכיר את החיפוש הבלתי מסופק אחר ראמן שיזכיר לו את החוויה היפנית, שלצערנו - כמעט ולא ניתן למצוא בארץ, ולא משנה כמה תרחיקו. תום שמיר חזר מיפן עם אותו צורך בדיוק, וכשלא בא על סיפוקו החליט שהוא יכין בעצמו מאפס את הראמן המושלם שיטיס אותנו ליפן. וואלה, הצליח לו, ומה שהתחיל מארוחות קטנות בביתו, עבר בחסות הקורונה למשלוחים. הראמן של תום הוא מסוג צוקמן, בו האטריות והתוספות מופרדות מהנוזל שמזכיר בסמיכותו רוטב עשיר במיוחד. את האטריות השמנמנות הוא מכין בעצמו ומחבר לצירים מופלאים בעלי טעמים עמוקים שתוכלו לקבל בגרסת חזיר, עוף וטבעונית - שלושתן מעולות ולא נופלות מאחיותיהן היפניות המסורתיות.

Whatsapp Image 2020 12 27 At 1
מרווה געגועים ליפן. ראמן צוקמן של תום שמיר | צילום: מרב וסרמן

הראמן של תום שמיר - הזמנות באתר tomtomramen.com

ביס טבעוני מתוק מפוצץ הפתעות: קרם אגוזי לוז | אופא 


אחרי ארוחה שכל כולה רכבת ההפתעות פינת דלת הקסמים באופא הטבעונית של השפית הכשרונית שיראל ברגר, הייתי בטוחה שקינוח פרווה יביא עימו נפילה, אבל בפועל הקינוח הזה שינה כל מה שחשבתי על קינוחי פרווה. הקינוח שהעיף אותי מורכב מקרם אגוזי לוז מרוכז ועז טעם, שמעליו גלידה קרמית בטעם קפה, וגם תמרים ואגוזי קשיו מלוחים שנותנים קראנץ' עדין. תוסיפו למנעד המרתק חמצמצות רעננה של קולי פטל, וקיבלתם ביס מדויק, מתפוצץ ממרקמים ומפתיע ביותר.
בתקופת הקורונה המסעדה פועלת במתכונת ערבים אינטימיים של ארוחת טעימות סגורה, כך ששווה להתעדכן בעמוד הפייסבוק של המקום.

Whatsapp Image 2020 12 29 At 1
מנה מרוכזת של עונד מתוק. קינוח קרם אגוזי לוז באופא | צילום: מרב וסרמן

אופא - החלוצים 8, תל אביב

לא פשוט להיות פשוט ומופלא: סנדוויץ' דייגים | הכרמל 40


בדוכן דגים קטן בשוק הכרמל שנפתח שתי דקות לפני הקורונה, תמצאו את הכריך המושלם: מנת דגל מקומית ומסוקסת העונה לשם "סנדוויץ׳ דייגים". בתוך לחם קלוי פריך מונח פילה לברק טרי שבילה דקה וחצי על הפלנצ'ה וזכה למרקם מושלם - רך ופלייקי ומעט פריך בצדדים. חסה ועגבניה נותנות את הקראנץ', ובצל מקורמל ורוטב איולי זעפרן אמונים על הרטיבות והטאץ' המתוחכם, וזהו. מסוג הביסים הפשוטים והמנצחים שגורמים לך להבין כמה לא פשוט להיות פשוט, ולתהות מדוע מנת הפועלים הזאת לא זמינה כל 100 מטר מהבית.

Whatsapp Image 2020 12 29 At 1
לא פשוט להיות פשוט. סנדוויץ' דייגים בכרמל 40 | צילום: מרב וסרמן

הכרמל 40 - הכרמל 40, שוק הכרמל, תל אביב

מרב וסרמן היא כתבת אוכל ובעלת עמוד האינסטגרם Wasserstar