סודות, מנות דגל וחוכמת חיים: ספר הבישול החדש שאתם חייבים לעצמכם

רוטב הקיסר של רותי ברודו, המרציפן הביתי של שי לי ליפא, הבורקיטס של מיכל אנסקי ומתכון הדגל של אורנה ואלה. ספר בישול חדש מחבר בין 50 נשות קולינריה ישראליות לטובת מטרה חשובה שתשפיע על ילדיכם

זמן צפייה: 00:57

מה קורה כשמחברים בין מטרה חשובה למתכוני הדגל של השפיות והמסעדניות הטובות בארץ? התשובה כל כך יפה, מרגשת ומעוררת השראה, שאין לנו ספק שהיא הולכת להפוך לפריט החובה המועדף עליכם במטבח. "מטבח משלהן" הוא ספר בישול ואפייה שאוצר מתכונים נוסטלגיים, חדשים, סודיים ומשפחתיים של 50 מסעדניות, שפיות, קונדיטוריות מתכונאיות ונשות קולינריה מהמובילות בארץ, בהן רותי ברודו, מיכל אנסקי, הילה אלפרט, אורנה ואלה, שי לי ליפא ולייזה פאנלים.

Whatsapp Image 2021 08 17 At 1
מתכון סודי שרק עכשיו יוצא לאור. רוטב הקיסר הסודי של הקופי בבר | צילום: דניאל לילה

בשונה מספרי בישול מסורתיים, "מטבח משלהן" מגיע עם ערך מוסף חשוב: הוא נוצר בהתנדבות מלאה של כל הלוקחות בו חלק: החל מהעורכת יעל כלב, לשעבר עורכת מגזין "על השולחן", דרך המפיקה מאיה גולדשטיין והמתכונאיות והמסעדניות שתרמו מתכונים סודיים ומשפחתיים, ועד לסטייליסטית אוריה גבע, המאפרות, היועצות הקולינריות ונשות הסושיאל לי גיל ונועה אוחיון. כולן לקחו חלק בפרויקט שכל הכנסותיו ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל.

Eszvtc
ניסיון וחכמת נשים הפרוש על פני מאה מתכונים שנותנים מענה רחב לכל צורך. כריכת הספר מטבח משלהן | צילום: דניאל לילה

"כאימא לשני בנים קטנים אני מנסה ללמד אותם לקחת אחריות על גופם ולהתייחס אל הסביבה שלהם בכבוד וברגישות - גם באמצעות האוכל שאני מבשלת להם, אבל גם דרך חינוך לערכים של כבוד הדדי, שוויון בין המינים וראייה אמיתית של האחר והאחרת", מספרת יעל כלב על הרעיון שמאחורי הפרויקט. "אני מאמינה בלב שלם שבאמצעות חינוך נוכל לצמצם ואף למגר את האלימות המינית מהחברה שלנו". בהתאם, כל רווחי הספר ייתרמו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל, לטובת מימון תוכניות החינוך למניעת אלימות מינית בקרב ילדים ובני נוער, מתוך מחויבות ליצירת עתיד טוב יותר עבור הילדים של כולנו, ומתוך הבנה ששינוי אמיתי מתחיל בחינוך.

Marzipan Shayli
גם הוא יהיה שם. מרציפן ביתי של שי לי ליפא | צילום: דניאל לילה

לצד המטרה החשובה והמתכונים חוצי העדות והדורות, ייחודו של הספר בסיפורים המרתקים שמאחורי המתכונים, הנשזרים בהסיטוריה המקצועית והאישית של נשות הקולינריה: האישה שלימדה את רותי ברודו את תורת האירוח, האירוע שגרם לשי לי ליפא להיכנס למטבח, תקרת הזכוכית של שיר הלפרן בקורדון בלו ומנת הדגל המשפחתית של של סבינה ולדמן. הטקסטים אישיים, משעשעים ומרגשים, ומספקים הצצה מרתקת לחיי נשות האוכל שכולנו מכירים לרוב מהמסך.

Whatsapp Image 2021 08 17 At 1
ניסיון וחכמת נשים הפרוש על פני מאה מתכונים שנותנים מענה רחב לכל צורך. כריכת הספר מטבח משלהן | צילום: דניאל לילה

בספר תמצאו כ-100 מתכונים שמתאימים לכל בשלנית ובשלן בכל רמות הקושי: מנות עם שיק לפתיחת הארוחה, מתכונים מהירים וקלילים שגם ילדים אוהבים, סירי ממולאים ופסטות בעבודת יד, מנות עיקריות שנועדו לאכילה משותפת סביב שולחן המשפחה, מאפים ולחמים עם ניחוחות של שבת, ואוסף של עוגות וקינוחים. בין המתכונים: הבורקיטס של מיכל אנסקי, סלט הקיסר של רותי ברודו, המרציפן של שי לי ליפא, הרביולי שלי הילה אלפרט, הפוקצ'ה של אורנה ואלה, הוורניקי של אסטלה, ולחם הפצפצים של לייזה פאנלים.

בעקבות הביקוש הגדול, מהדורת הספר הראשונה אזלה, ואת המהדורה השנייה אפשר להשיג בהזמנה מוקדמת באתר הפרויקט (כתבו "מטבח משלהן" בגוגל) במשלוח עד הבית או לנקודת איסוף קרובה.

מטבח משלהן - פרטים והזמנות באתר thewcookbook.com