חובה להכיר: הקונדיטורית הסודית שמגשימה פנטזיות מתוקות

המאפים שלה יקפיצו אתכם בשנייה לפריז, העוגות יעוררו געגוע ליפן, וחכו שתטעמו את הפרלינים עם המילויים המטורפים. הכירו את הקונדיטורית הסודית שמחברת בין בראנצ'ים מופלאים לקינוחים מבוססי פנטזיות - ולא משנה כמה תאתגרו אותה עם חשקים מוזרים

זמן צפייה: 02:27

מה אם נספר לכם שבאזור השרון מסתתרת בצנעה אחת הקונדיטוריות הטובות בארץ? מה אם נרחיב ונגלה שהיא אחראית לכמה מהקינוחים הכי טובים שטעמתם במסעדות מובילות, עשתה התמחות ארוכה ברביבה וסיליה וגם ייעצה קולינרית לשף קונדיטורים הנחשבים בישראל? למעשה, אם לא היו מספרים לנו עליה ומפליגים בשבחים, ספק אם היינו מגלים את נורית צ׳יטיאת בעלת המותג the pastry box, אשת מלאכה צנועה עם ידי זהב, חביבות מדבקת וסקרנות שלא יודעת שובע. אחרת איך ניתן להסביר את העובדה שהיא מתפעלת עסק בולנז'רי מצליח במקביל לפטיסרי שיגרום לחובבי הקינוחים הצרפתיים לגרגר בעוצמה?

01qwyk
טעם הדרי נעים ובצק פריך משגע. טארט יוזו של נורית צ'יטיאת | צילום: יעל רייף

צ׳יטיאת היא עוף מוזר בנוף הישראלי. היא נולדה וגדלה ביפן למשפחה עיראקית, ולארץ הגיעה רק בגיל 14 כשהיא רוויה בהשפעה יפנית מכל עבר. אחרי הצבא עברה לגור בהונג קונג, ולפני קצת יותר מעשור שבה ארצה. ההשפעות האסייתיות ניכרות היטב בכל הקינוחים והמאפים שלה: החל מטארטים מפוארים בשילוב יוזו - פרי הדר יפני ריחני בעלה ארומה משגעת, דרך עוגיות אוזני פיל (או אוזני חזיר, תלוי איפה גדלתם) בטעם מאצ'ה, ועד מקרונים יפהפיים בטעמי תה ירוק ובמילוי מחית שעועית אדומה - חומר גלם אהוב שאפשר למצוא בכל קינוחיה ביפן.

02ounk
טעם שקדי עדין ומילויים מפתיעים. מקרונים של נורית צ'יטיאת | צילום: יעל רייף

אחרי שעבדה כשף קונדיטורית במסעדת ריפאבליק בהוד השרון וסיפקה קינוחים למסעדות ברחבי הארץ, מצאה את עצמה צ׳יטיאת כמו קונדיטורים רבים - יושבת בביתה ומחכה שהמסעדות ישובו לפעול כרגיל. כשהבינה שמדובר בתקופה שעלולה להתארך, החליטה להוציא לפועל רעיון שתמיד היה בליבה: מארזי בראנץ' שעונים הלכה למעשה על ההגדרה "מפנקים", אבל על הדרך מהוקצעים ברמה מעוררת השתאות ומכילים את כל מה שיגרום לחובב הפחמימות לאושר עילאי: קרואסונים מרובי שכבות חמאתיות, פרעצלים מהטובים שטעמנו בארץ, בריושים רכים כענן, לחמי מחמצת קשוחי קראסט, ריבות תוצרת בית (אל תפספסו את האננס ולמון גראס), גבינות ממחלבת בוטיק, וגולת הכותרת - עולם מתוקים עשיר לבחירה: החל מעוגות מוס מפוארות, דרך עוגיות שוקולד צ'יפס ועד למקרונים מיוחדים ומענגים.

05ddsc
משומשום, דרך יוזו ועד קרם בייגלה. פרליני השוקולד של נורית צ׳יטיאת | צילום: יעל רייף

בשונה מהמקרון המוכר, זה של צ׳יטיאת מגיע עם קטע מגניב: בין 2 עוגיות שקדים אווריריות מתחבא מילוי עשיר מאוד, כזה שמזכיר מעט טופי, קצת נוזלי ובעיקר מאוד מרוכז בטעמו מבלי להפריז במתיקות. הקרמים הנהדרים מצויידים בעוד תכונה שהופכת אותם לנחשקים: טעמים אמיצים ושוברי שגרה דוגמת ארל גריי, לבנדר עדין שמשתדך לקרמל וגם יוזו אצילי עם מעט תות שדה במרכז. השילוב בין הקרם הרך והלא שומני במרקמו לעוגיות הפציחות, ממלא את הפה באושר ויגרום גם למי שאינו מחובבי המקרונים לחזור בתשובה.

04zn Z
יפה מדי מכדי לאכול אותה. טארט גבינה, בראוניז, מאצ'ה ותות של נורית צ׳יטיאת | צילום: יעל רייף

לפני כמה חודשים החליטה צ׳יטיאת שעולם המתוקים שלה חסר את הפינוק האולטימטיבי: פרליני שוקולד צרפתיים שמצויירים ביד בטכניקת שכוללת כמה שכבות צביעה ועיטור באמצעות מכחולים ומברשות. אחרי התלמדות אצל הקונדיטורית והשוקולטיירית מליסה קופל, יצאה צ׳יטיאת לדרך עם קולקציית פרלינים מרהיבה ביופיה, המוקדשת למילויים חובקי עולם שמכינה צ׳יטיאת בתהליך סיזיפי באבן ריחיים עד להגעה למרקם החמאתי הרצוי. בין הטעמים: פרלין שוקולד חלב במילוי קרם בייגלה מתוק-מלוח; שוקולד מריר עם גנאש יוזו יפני ופניני פטל קראנצ'יים; שוקולד יוגורט לבן עם פטל; קרמל וקפה שיוצרים יחדיו חגיגת אוממי מענגת, וגם פרלין מטריף במילוי פטל וחמאת בוטנים קראנצ'ית מתקתקה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nurit Chitayat (@thepastrybox_)


כפי שכבר הבנתם, מדובר באשת אשכולות שלא יודעת מנוח. זאת גם הסיבה שצ׳יטיאת הכי נהנית כשמאתגרים שלה ומבקשים ממנה להכין קינוחים שונים ומשונים בהתאם לקרייבינג של הלקוח - גם אם מדובר בעוגת קרפים מפוארת ורבת שכבות על בסיס מאצ'ה וגם כשמבקשים ממנה להכניס לתוך לחם קרם קשיו כדי ליצור את האוממי המושלם. את כל הקינוחים, מארזי הבראנץ', עוגות הראווה והפרלינים אפשר להזמין כבודדים או כחלק ממארז, ורצוי כמה ימים מראש. מעת לעת מכינה צ׳יטיאת גם גלידות לפי הזמנה כך ששווה לספר לה על הפנטזיות המתוקות שלכם כדי שהיא תוכל להגשימן.

the pastry box by Nurit Chitayat - פרטים והמזנות בעמוד האינסטגרם the pastry box