קופסה משמחת בריח חמאה מתוקה: הבראנץ' הסודי שמגיע עד הבית

את ההזמנות מבצעים עד רביעי, ומתישהו בצהרי שישי ידפוק לכם בדלת שליח ובידו קופסה מסתורית שמלאה בתענוגות החיים. כל הפרטים על הבראנץ' היוקרתי של המסעדנית והקנדיטור שחזר לארץ

זמן צפייה: 00:33

שישי בבוקר, דפיקה בדלת. שליח עומד ובידו קופסה גדולה ומסקרנת. על המכסה מודבקת מדבקה לבנה ועליה כתוב באותיות מעוצבות THE BRUNCH. הקופסה כבדה והבטן מתחילה לעשות סלטות באוויר. נושאים אותה לשולחן האוכל ופותחים. בפנים יש עוד קופסאות נייר. לא מעט אפילו. לפני שמתפתים לפתוח את כולן היד נשלחת למכתב שמספר את הסיפור של הבראנץ' המלכותי הזה, וזה קיצורו: טל וסוכי הם בני דודים. סוכי (קיצור של סוכר) עבדה שנים במסעדה הטבעונית המעולה "באנה". טל למד לימודי קונדיטוריה בפריז, ומשם עבר לצ'ילה. כשהתחילה הקורונה חזר טל לארץ ומצא את עצמו מבלה יותר ויותר שעות במטבח עם בת הדודה הבשלנית. פאסט פורוורד כמה חודשים קדימה. השניים לוקחים החלטה משותפת שמושתת על קילומטרז' הארוך המטבח: להפוך את מסורת הארוחות המשפחתיות לנחלת הכלל, ויוצרים קופסה משמחת שמחברת את תענוגות האוכל הטבעוני-צמחוני של סוכי, עם נפלאות הקונדיטוריה הצרפתית של טל. זאת כנראה הסיבה לניחוחות החמאתיים שעולים מהקופסה עוד לפני שפותחים אותה.

20200814 143556
ארוחה להשוויץ בה לחבר'ה. קופסת הבראנץ' של דה בראנץ'

אחרי שפותחים ומתרשמים מקופסאות הנייר המתכלות והנאות שבתוכה, אפשר לעבור למלאכת פתיחתן, סוג של שופינג קולינרי משמח לנפש. אם תתחילו בקופסה הלבנה תגלו שני קרואסונים שחומים, חתיכיים ונוטפי חמאה, ולצידם צמד טארטלטים במילוי קרמל אלסטי במרקם מענג, ועליו פיצוחים מתוקים-מלוחים. תהיו חזקים ותשמרו אותם לסוף. בקופסה אחרת תמצאו סלט ביצים מביצי חופש שמצטיין במרקם קטיפתי עדין ותיבול מדויק. לצידו כרוב סגול שנצלה שעות ארוכות עם טימין והפך למשהו רך, נעים ומתמסר. אם תערמו מעליו את כדורוני הלאבנה הקטנים תקבלו שילוב משגע ומפתיע חך. בקופסאות הבאות יחכו לכם עגבניות שרי שנאפו ארוכות עם פלפל ירוק חריף עד שהתכווצו והפכו לסוכריות עמוקות טעם; קרם חצילים, סלט ירקות ועלים, סלט תפוחי אדמה עם איולי חרדל וצלפים, פסטו נהדר מעשבים ואגוזי מלך, ריבת ענבים וקיש מופלא מתירס לבן עם גבינת פנחס וקשקבל. באגף הפחמימתי יארבו לחם זיתים ותרד שהכין טל, וגם עוגת קראמבל לימון-ג'ינג'ר נהדרת עם קיק עוקצני שמטריף את הפה.

20200814 143535
קצת (הרבה) חמאה לא הזיקה לאיש. אגף הפחמימות בקופסת הבראנץ' | צילום: יעל רייף

התפריט משתנה על בסיס שבועי בהתאם לחשק ולחומרי הגלם, אבל כמעט תמיד יככבו בו רבי המכר של השניים: קיש עתיר גבינות, קרואסונים חמאתיים וטארטלט משתנה. השבוע ערכו השניים נסיונות עם בצק עלים, אגסים וקרם שוקולד, מאפה קינמון וגם עוגות דבש כהכנה למארז הבראנץ' של ראש השנה. בהתאם למיתוג הגבוה, המחיר יוקרתי גם כן. 320 שקלים עולה המארז הזוגי או 250 שקלים לגרסה הצנועה יותר, הכוללת פחות ממרחים ומטבלים. בהמשך יצטרף לחבורה מארז טבעוני שמבטיח להיות לא פחות מושחת, וגם מארזים משפחתיים שמתאימים ל-4 סועדים. מומלץ להתעדכן בדף האינסטגרם המגרה של השניים (אבל לא כשרעבים).

THE BRUNCH - קופסאות הבראנץ' מחולקות בימי שישי במשלוחים או באיסוף עצמי ממרכז תל אביב. הזמנות מתקבלות עד יום רביעי דרך עמוד האינסטגרם thebrunchtlv