האיש שמאחורי סטטוסים מתוקים ממליץ על 5 מנות מעולות

הטוסט המושחת ביקום, הגלידה שהומצאה במיוחד עבור מבוגרים, והסיר שגרם לו לחזור 3 פעמים במהלך הסגרים. אסף כדורי נזכר בביסים הכי טעימים שאכל השנה

Whatsapp Image 2020 12 31 At 1
סותם העורקים הכי מושחת השנה. גרילד צ'יז סנדוויץ' בבנדיקט | צילום: שרית גופן

גלידה יין רוזה עם מסקרפונה ותותים | טיפסי


מודה, הגעתי די סקפטי למעמד הטעימה של הגלידה האלכוהולית, מתוך מחשבה שאי אפשר גם וגם בגלידה: או שלא ירגישו באמת טעם של אלכוהול או שהגלידה עצמה תהיה לא משהו. ביס ראשון ונדלקתי. לא רק שמרגישים את טעמו העדין והמשמח של הרוזה, באמצע הביס גם מגלים פתאום שזה בדיוק כמו לאכול קוקטייל במרקם גלידתי נעים ושמנתי עם רמזוזי תותים מתוקים - ממש כמו הקינוח האהוב, רק בגלידה שמנתית.

המילה גלידה נשמעת תמימה, אבל הגרסה האלכוהולית אכן משכרת, כך שחייבים לאכול במשורה כדי לא לסיים את הפיינט כשאתם רוקדים על התקרה. ואני שואל - למה העולם כזה אכזר? למה אי אפשר לאכול הרבה גלידה עם אלכוהול בלי להשמין או להשתכר? למרות שטעם הרוזה, מסקרפונה ותותים קטף את המקום הראשון, שווה לשים לב לשאר טעמי האלכוהול שעולים באותה מהירות לראש אבל מגיעים בכל מיני שילובים וטעמים לא פחות מוצלחים.

Whatsapp Image 2020 12 29 At 1
עולה לראש בזריזות. גלידת יין רוזה, מסקרפונה ותותים של טיפסי | צילום: אסף כדורי

טיפסי - פרטים והזמנות באתר טיפסי

 בריוש תימני | פופה


מסעדת פופה של זוכה העונה השלישית של משחקי השף אורן אסידו שפתחה את שעריה השנה, הצליחה להעיף לי את הראש בזכות מנה בלתי נשכחת: בריוש תימני חמאתי, שזוף וחם, שמונח פוטוגני וחתיך על נייר אפייה ולצידו קרם שרי מתוק ועדין, חמאת קרמל מלוח שממלאת את הפה באוממי, וגם פלפל חריף להקפצת בלוטות הטעם. בריוש תימני נשמע אולי כמו מכבסת מילים טעימה לקובנה, אבל מה זה משנה אם מה שקורה בגוף בעת הביס משול לספא של עונג טהור? והשילוב של הבצק החם עם חמאת הקרמל? הצילו!

Whatsapp Image 2020 12 31 At 1
בין בריוש לקובנה. בריוש תימני במסעדת פופה | צילום: אסף כדורי

פופה - דה פיג'וטו 22, תל אביב

אונטריב גרילד צ'יז סנדוויץ' | בנדיקט


מנה שהתחילה כספיישל בשרים ונשארה בתפריט גורמת לי לחזור שוב ושוב לזירת הפשע. אונטריב גרילד צ'יז סנדוויץ' הוא סנדוויץ' מושחת במיוחד במילוי בשר אונטריב בבישול ארוך, סלסה ורדה, בשמל קטיפתי וגבינת צ'דר מותכת, ומעל כל זה ביצת עין רכת חלמון. ביס ממפלצת הכולסטרול ממלאת את הפה במרקמים נמסים, קריספיים חמים ונהדרים, עם טעמים אמריקאיים שמשתלבים מעולה זה בזה. ואם זה לא מספיק בשביל למות מעונג (והתקף לב), בצד מקבלים ערימת צ'יפס להשלמת החוויה. מבחינתי מדובר במנה המושלמת לבכות איתה על 2020 ואז לבכות גם אחרי על כל מה שאכלת למרות המלצת הקרדיולוג.

Capture
פריכות משגעת שעוטפת את כל מה שטעים. גרילד צ'יז סנדוויץ' בבנדיקט | צילום: אסף כדורי

בנדיקט - סניפי ברחבי הארץ

קדירת פרגית | נמל 24


מנת "פרגית" הנושאת את השם הכל כך צנוע, לא מתחילה אפילו לרמז על העושר (והאושר) שמאפיין אותה. בתוך סיר פוטוגני משתכשכים נתחים רכים-רכים של פרגית עם ערמונים ופטריות, אבל השוס האמיתי הוא הרוטב שמורכב מציר בקר שמתבשל 24 שעות יחד עם שמנת ורוזמרין. עשב התיבול השובב נותן קיק עדין, וטעמי הציר והשמנת יחד עם הערמונים והפטריות יוצרים ביס חורפי מושלם שמחמם את הבטן. 3 פעמים אכלתי אותה השנה בין הסגרים - וזאת הוכחה טובה להתאהבות. גרסת המשלוחים מגיעה אמנם ללא הגראטן, אבל בערב הסילבסטר הוחזר הגראטן לאור דרישות הקהל המתגעגע, וזאת באמת סיבה למסיבה.

Whatsapp Image 2020 12 27 At 1
רוטב שממלא את הפה באוממי חורפי. סיר פרגית, ערמונים ופטריות בנמל 24 | צילום: אור בין

הנמל 24 - הנמל 24, חיפה

ההמבורגר של בורגר סאלון


אי אפשר לסכם שנת אוכל בלי המבורגר. המנצח שלי לשנת 2020 הוא זה של בורגר סאלון. בתקופה שבה כל המבורגר חייב להיות מושחת, מפלצתי ורב קומות, זה של סאלון עושה את העבודה במחירים שפויים, בלי שום רעש ובלאגן. הסינרגיה בין ההמבורגר (רק מדיום!) ללחמניה האמריקאית הרכה הזכיר לי נשכחות מהטיול בניו יורק הרחוקה, והגבינה שמופיעה בתוך הבשר ולא רק מעליו כבשה אותי בכל ביס מבלי להכביד. אז נכון, זה לא המבורגר שמתיימר להיות הכי נוצץ או הכי שיקי, אבל הוא פשוט וטוב, ולהיות פשוט וטוב במחיר סבבה לכיס זה לא מובן מאליו.

. 1
פשוט, טוב ובמחירים שפויים. הממבורגר בבורגר סאלון | צילום: עידן גור

בורגר סאלון - סניפים ברחבי הארץ

אסף כדורי הוא בעל עמוד האינסטגרם והפייסבוק "סטטוסים מתוקים"