תכינו כוס מים בצד: המטבח התאילנדי החריף משתלט על העיר

פלפלים מלהיטי חך על תקן בראנץ' סופ"ש, משלוחים שעושים כבוד לשוק בבנגקוק וגם - הסוד השמור (והטעים) של מסעדת "בית תאילנדי". חדשות האוכל במהדורה חריפה לכבוד הגל התאילנדי ששוטף את העיר

Kab Kam Yonatan Ben Chaim
מומלץ להתמקם תחת המזגן לכיבוי הבערה. ספיישל סופ"ש בקאב קם | צילום: יונתן בן חיים

הסוד של המסעדה המחוזרת בעיר: קואה קון לק


את מסעדת "בית תאילנדי" אין גרגרן שלא מכיר. החדר הסודי שמסתתר ממש מאחוריה, לעומת זאת, הוא הסוד השמור של הגרגרנים המובהקים והאמידים לחריפות מלהיטת חך. ל"קואה קון לק" נכנסים מרחוב בן יהודה הסואן, ורגע אחרי שהדלת נסגרת מתחיל האף לעבוד שעות נוספות. מאחורי דלפק קטן ניצבים כמה בשלנים שמכינים מנות אותנטיות מבית סבתה של לק, אשתו של יריב מלילי ובעלת המסעדה. הארוחה המיוחדת מושתת על חומרי גלם נדירים, עשבי תבלין וירוקים שספק אם טעמתם בעבר, לכן היא מיועדת לקבוצות קטנות שמזמינות את החדר הפרטי מראש, ולא ללקוחות מזדמנים. ממרגע ההזמנה יבחרו חומרי הגלם בהתאם להעדפות, לזמינות ולעונה.

8-12 מנות מוגשות באיטיות זו אחר זו לשולחן ומלוות בסיפור והסבר קצר על כל מנה, מרכיביה וכיצד היא מוגשת בממלכה התאית. הארוחה, כאמור, רחוקה מלהיות קונבנציונלית, ויש להכין מראש את החך למתקפה הטעמים המעניינים. בין המנות המוגשות בחדר הפרטי: כדורי טפיוקה שצבעם הסגול נובע משימוש בפרחי אנצ'אן, יחד עם שרימפס קצוץ, בוטנים, ערמוני מים ושום מטוגן. הכדורים מאופיינים במרקם צמיגי נעים ומפתיע, ומוגשים על עלי חסת אייסברג עם צ'ילי וכוסברה מעל. פתיח נוסף בעל עושר ניחוחות הוא טרטר אינטיאס עם צ'ילי, אורז כתוש קלוי, פיש סוס, שאלוט, כוסברה פאק פאו ונענע. הטרטר עם האורז הקלוי יוצר ביסים קריספיים מפתיעים, ועלי אנדיב שעליהם הוא מצולחת לתפארת מעניקים רעננות ירוקה נפלאה.

Whatsapp Image 2019 09 10 At 1
צלחת הרכבת עצמית בקואה קון לק | צילום: יעל רייף

בשלב מנות הביניים מוגש לשולחן דף אורז בעבודת יד מקמח אורז יסמין, ובתוכו ברווז מקומי מבושל בתבלינים מבושמים פותחי צ'אקרה. יש גם שרימפס קריסטל עם קלאמרי, ביצה שנכבשה חודש במלח עם פלפל חריף, וצלחת עץ ענקית שמוגשת ללב השולחן ומזמנת ליקוט נעים והרכבה עצמית של נתחי דג ים מפולטים ומטוגנים, אטריות קנום צ'ין והמון עשבי תיבול. הרעיון הוא להשתמש בעלה חסת אייסברג כצלחת מאספת, ובתוכה לערום מכל מה שנמצא על הצלחת, כולל נענע,כוסברה, שמיר,  קוביות של לימון טרי, למון גראס, צ'ילי, בצל מקורמל ותמרינדי מתקתק ליצירת הביס המושלם. שלב הקינוחים הוא הפתעה חושית גם לחך המנוסה ביותר. אחרי שתטעמו לראשונה "קאנום קוק", מעיין פנקייק תאילנדי קטן קצת מלוח-קצת מתוק בעל מרקם פריך מבחוץ ומעט נוזלי מבפנים שמכינים מחלב קוקוס, קמח טפיוקה, קמח אורז ובצל ירוק - סיכוי סביר שהוא יהפוך לחלק מהפנטזיות הקולינריות שלכם בזכות טעמי האוממי המתפרצים ממנו ומרקמו החלקלק.

הארוחות בחדר הפרטי מוגשות ל-16 סועדים בשלושה מסלולים תלויי תפריט (280/360/460 שקלים לסועד) בהזמנה מראש בלבד.

קואה קון לק - בן יהודה 39, תל אביב

Qwa Yonanten Ben Chaim
מרקמים מסעירי חך. קינוח כדורי קמח אורז בחלב וגי'נג'ר בקואה קון לק | צילום: יונתן בן אפריים

המשלוח שעושה כבוד למזללות רחוב בבנגקוק: JAI


למסעדת ניטן תאי נולד לא מזמן אח צעיר העונה לשם JAI (לב בתאית),  שיעודו בחיים הוא לספק לתושבי העיר משלוחי טייק אווי נאמנים למקור התאילנדי הבועט והחריף, כולל כמה שלא מפחדות מטעמים עזים, שרצים פריכים וכל מה שהייתם פוגשים במזללות רחוב בבנגקוק - כולל המחירים הנגישים. כל מנה מושתת על זכרונות הילדות של בעלת המקום נעמי הורוביץ, ויש גם כמה קלאסיקות שמוגשות במסעדת האם. בין המוצלחות ביותר שאשכרה הצליחו להחזיר אותנו לרגע לטיול האחרון בממלכת התאית: סלט חמוץ-חריף-מתוק ומסעיר חך עם טהרת אטריות זכוכית עם שרימפס, מולים, בצל סגול, עגבניות שרי ופלפל שחור (58 שקלים); מנה נוטפת רוטב ממכר העונה לשם "טום יאם סונג פאן" (65 שקלים) ומורכבת משרימפס, קלמרי ומולים בציר שרימפס, פטריות, עגבניות שרי, כוסברה, למון גראס וכפיר ליים שחובה למקם מעל אורז לבן שיספוג בכניעה את כל הטעמים, ולאוהבי המנות הקלילות גרסה משודרגת של ספרינג רול עם דף אורז מטוגן במילוי ירקות ורוטב מתקתק על בסיס גזר, תפוחים, כוסברה, שמן שומשום וסאקה (28 שקלים). חוץ מזה שמדובר בדיל משתלם וטעמים אמיצים שישארו לכם בתודעה לאורך זמן, גם לאריזות המושקעות והכה פוטוגניות מגיעה מילה טובה או לפחות תיעוד מלא שוויץ לאינסטגרם.

ג'אי מבית ניטן תאי - משלוחים באתר המסעדה, הארבעה 21, תל אביב

Jaih R
טעמים אמיצים שלא מפחדיים להישאר נאמנים למקור. מנות טייק אווי של JAI | צילום: אנטולי מיכאלו

ארוחת שבת אלטרנטיבית: ספיישל סופ"ש בקאב קם


הבר התאילנדי של מסעדת "בית תאילנדי" הוותיקה מתחדש בתפריט ספיישל סופ"ש שמתפקד על תקן בראנץ' אלטרנטיבי ומוגש לצד המון אלכוהול ומזגן שמכוון ל-17 מעלות רק כדי להתמודד עם החריפות. ספיישל הסופ"ש מחולק לכמה קטגוריות, כולל דגים נאים, מנות חמות ומנות תאיות קלילות ופריכות שמתאימות לקיץ, בהן אויסטר ג'ילרדו עם  ג'ינג'ר, שאלוט וצ'ילי (32 שקלים ליחידה); קלמרי בלהבות עם שום ולאו דנג (72 שקלים); מולים על הווק עם בזיל תאי ולמון גראס (82 שקלים). באגף המנות הכבדות יותר תמצאו פאד קפאו מנתח אונטריב וחלקי פנים יחד עם בזיל תאי, צ'ילי וביצת עין (94 שקלים). על תקן מרימי האווירה יתפקדו קוקטיילים עזי טעם על בסיס עשבים דוגמת בלאדי תאי מרי עם עגבניות טריות, נאם פלה, סויה שחורה ושורש חזרת (42 שקלים), ואם תתנהגו יפה תוכלו ליהנות מאחד הקינוחים המוסרתיים של המקום שיעזרו לכבות את הבערה.

תפריט הספיישל מוגש בימים שישי ושבת בין השעות 12:00-16:30
קאב קם - לינקולן 11, תל אביב

Kabmtt
כוויות קטנות של אושר בפה. ספיישל סופ''ש חריף בקאב קם | צילום: יונתן בן חיים

הדייט הלוהט: ארוחת טעימות זוגית בטייגר לילי


התאילנדית הוותיקה טייגר לילי משיקה ארוחת טעימות לוהטת, ולא רק מעודף חריפות. שש מנות, שני קינוחים וגם סלסלת סטיקי רייס שתדביק לכם את הידיים יקחו חלק בארוחה הזוגית (240 שקלים לזוג), שמושתת על קלאסיקות תאיות מוכרות יותר ופחות. את מבצע ההאבסה יפתח "סום טאם", סלט פפאיה ירוקה עם עם סוכר דקלים, רוטב דגים וצ'ילי; אחריו יעלו ויבואו שתי לביבות שרימפס עם צ'ילי מתוק ומחית אננס, שיכינו את הבטן ל"פאד טוד קאתייאם", נתחי אווז בטמפורה ברוטב סויה שחורה עם בצל ירוק וזרעי כוסברה. יש גם מנות ביניים, סלט ואורז דביק שגורם לכל העסק להיות קצת פחות חריף, אבל מה שיגרום לתשומת הלב להתפקס על המנות העיקריות הם כלי ההגשה האותנטיים, שגם שומרים על חום המזון עד הביס האחרון וגם מצדיקים תיעוד לאינסטגרם. הארוחה מסתיימת בטפיוקה אננס וליצ'י ובמנת הדגל המתוקה של המטבח התאי: בננה לוטי חמימה ופריכה.

ארוחת הטעימות הזוגית מוגשת כל יום החל משעה 18:00.

טייגר לילי – הברזל 32, רמת החייל, תל אביב | קלמן מגן 3, שרונה מרקט, תל אביב

Daniel Laila
לא חייבים לחלוק. בננה לוטי במסגרת ארוחת טעימות בטייגר לילי | צילום: דניאל לילה

נחשף הקשר בין סושי לכבד אווז: תפריט יום הולדת ברשת ריבר


20 שנה אחרי פתיחת סניף הדגל בראשון לציון, רשת "ריבר" חוגגת יום הולדת ומרעננת את התפריט עם מנות חדשות שיצטרפו לאלה שמלוות את המסעדה מהיום הראשון. לאגף הראשונות הצטרף סלט סום טאם שמגיע בגרסתו החדשה עם דניס פריך (44 שקלים), באן פרגיות בטמפורה עם איולי צ'ילי (39 שקלים) יתפקד על תקן מנת ביניים שתתחבב גם על ילדים אם רק תבקשו את האיולי צ'ילי בצד, ויש גם פאני פורי, שילוב מושלם בין הודו ותאילנד, שמוגש כאן עם דג ים קצוץ, ג'ינג'ר, צ'ילי, בצל ירוק ויוזו  (36 שקלים). לאגף העיקריות הצטרפה צלחת לוהטת מחריפות של "פאד קגאי", פרגית קצוצה עם בזיל תאילנדי, שום, ג'ינג'ר, צ'ילי וביצת עין (58 שקלים), ויש גם כמה סוגי סושי מנצנצים, כולל אחד העונה לשם "קינגו" ומורכב משילוב מיליון הדולר: כבד אווז אספרגוס, בצל ירוק, פנקו בטטה ואיולי כמהין (55 שקלים).

ריבר - סניפים ברחבי הארץ

River Galia Aviram
הכינו מטף בצד. צלחת פרגית חריפה בריבר | צילום: גליה אבירם