בין שכונת התקווה לכוכב מישלן: פסטיבל המטבח הישראלי יוצא לדרך

ארוחת מישלן, סדנאות שף, סיורים קולינריים וגולת הכותרת - אירוח טעים בבית של ארז קומרובסקי. פסטיבל האוכל הישראלי יוצא לדרך, ואלה 5 האטרקציות שאסור לכם לפספס

Rjksev
חובב גדול של קפה איכותי. שף חיים כהן | צילום: ירון ברנר

אחרי שנה עמוסת פיצריות נאפוליטניות שצצו כפטריות אחרי הגשם, ומטר המבורגרים מושחתים שמשכפלים את עצמם, מתי לאחרונה חווויתם מטבח ישראלי שורשי ואמיתי? פסטיבל קולינרי חדש שיוצא השבוע לדרך חוגג את המטבח הישראלי על כל גווניו בעשרות אירועי אוכל ייחודיים שיתקיימו ברחבי הארץ. "פסטיבל המטבח הישראלי" הוא פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בארץ, שיחבר בין שפים, חקלאים, ואנשי אוכל ויין, שירכיבו יחדיו את פאזל הקולינריה הישראלית באמצעות מפגשי שף, סיורים, סדנאות, טיולים, סיורים, ביקור אצל יצרנים קטנים, ארוחות מיוחדות ומפגשי אוכל ותרבות. השפים שיקחו חלק בפסטיבל הם חיים כהן, ארז קומרובסקי, רן שמואלי, עזרא קדם, שרון כהן, הילה אלפרט, גל בן משה, רזי רהב, שיראל ברגר, תומר טל, אביבית פריאל, לונא זרייק, ענר בן רפאל, יוסף זוזו חנא, ניר מסיקה ועוד.

Prism 16 09 2021 73
מנות עטורות פרסים. פופ אפ מישלן של שף גל בן משה | צילום: בן פוקס

יריית הפתיחה של פסטיבל המטבח הישראלי בחסות אמריקן אקספרס תתקיים ב-11.11 עם פופ אפ ראשון מסוגו בישראל: סדרת ארוחות מישלן של השף הישראלי גל בן משה, שמסעדתו הברלינאית "פריזם" זכתה בכוכב מישלן. במסגרת הפופ אפ יפתח בן משה את מסעדתו כאן בישראל ויגיש 17 מנות עטורות פרסים ממנות הדגל של המטבח שלו, עם השפעות וחומרי גלם מסוריה, לבנון וישראל, תוך ניתוח ופירוק המונח "מטבח ישראלי" (790 שקלים לסועד, כולל יינות שילוו את המנות).

W
סדרת ארוחות מישלן בישראל. שף גל בן משה | צילום: בן פוקס

הפסטיבל ימשיך עם אירועי אוכל, סדנאות, סיורים וסופי שבוע קולינריים במלונות השונים בארץ, לצד מפגשים הבוחנים אוכל בהיבט תרבותי במטרה לקדם שיח על מקורות האוכל, שורשיו, זהות ויצרנות מקומית. הפסטיבל, כאמור, גדוש אירועים, וכדי שלא תלכו לאיבוד בין שלל התוכניות, בחרנו עבורכם 5 אטרקציות קולינריות ייחודיות בהובלת שפים מרתקים, כולל ארוחה כשרה ומיוחדת במינה.

בין המסבחה לכבד הקצוץ


מפגש אינטימי וארוחה מיוחדת שיבשל השף ארז קומרובסקי בביתו המרהיב שבמתת, במהלכה יתקיים שיח על ההיסטוריה של המטבח הישראלי, תוך בחינת אבות המזון של המטבח הישראלי, שורשיות, חומרי גלם והקשר לאדמה ולטרואר.

מחיר: 1084 שקלים ל-10 מנות ויין
פרטים: הארוחה תתקיים ב-23.11 בין השעות 11:00-14:00 בבית הספר לבישול גלילי, מתת

Yeschef
מפגש ''בין המסבחה לכבד קצוץ'' אצל ארז קומרובסקי | צילום: Yeschef

סופי שבוע קולינריים עם השפים הישראלים המובילים במלונות דן


במהלך החודש יתקיימו במלונות דן סופי שבוע קולינריים מיוחדים עם כוכבי המטבח הישראלי שישתפו פעולה עם השפים העומדים בראש המלונות: ב- 18.11 יתארח שף חיים כהן אצל שף רועי ענתבי במלון קינג דיוויד, ב-25.11 יתארח שף רן שמואלי אצל שף גולן ישראלי בדן אכדיה, וב-4.12 יתארח שף רז רהב אצל שף דניאל פוגל בדן קיסריה.

במהלך סופי השבוע יוזמנו האורחים לסדרת ארוחות מיוחדות עם השפים שיתקיימו בימי חמישי בערב, ולמחרת תוגש ארוחת בוקר ישראלית המבוססת התוצרת הארטיזנלית של חקלאי ישראל שיאצרו השפים המתארחים בבתי המלון. בנוסף לארוחות יתקיימו במהלך סופי ההשבוע הקולינריים סדנאות, סיורי שוק, טעימות שמני זית ויינות, לצד הרצאות של אנשי אוכל.

Rjksev
מפגש פסגה קולינרי. שף חיים כהן | צילום: ירון ברנר

מכפר ראמה לכנרת


השף יוסף זוזו חנא יליד כפר ראמה, יארח לרגל הפסטיבל ארוחת קונספט מיוחדת הסוקרת את יצירתו לאורך השנים באמצעות 9 מנות המוקדשות לתחנות הקולינריות השונות בחייו: החל במטבח הביתי של אמו בכפר רארמה על תבשיליו הגליליים המסורתיים, דרך התפתחותו כשף, ועד לפתיחת "מגדלנה", מסעדת העילית שלו על שפת הכנרת, העושה שימוש בטכניקות עדכניות והגשה מוקפדת.

מחיר: 294 שקלים ל- 9 מנות
פרטים: הארוחה תתקיים ב-18.11 בין השעות 19:00-23:00 במסעדת מגדלנה, מתחם הגליל, כביש 90, מגדל

ארקדיה בקדמת המטבח הישראלי


שף עזרא קדם חוגג 30 שנות פעילות למסעדתו המיתולוגית ארקדיה במפגש מרתק הכולל ארוחה המבוססת על חומרי גלם וליקוט מקומי המזוהה עם קדם, שיחה וסיור בלוקיישן קסום בעין כרם.

מחיר: 1,089 שקלים עבור 9 מנות בליווי יינות
פרטים: הארוחה תתקיים ב-23.11 בין השעות 19:00-22:30 בכתובת: דרך האחיות 8, ירושלים

Js
ארוחת 30 שנה למסעדת ארקדיה | צילום: אילן נחום

חלב ודבש: ארוחת יצרנים מקומיים כשרה של שף ניר לוי


שף ניר לוי ממסעדת פרינג' הירושלמית של קבוצת טלביה יקיים ערב "חלב ודבש" כשר המבוסס על תפריט המשלב חומרי גלם ממכוורות מקומיות, מחלבות ומזקקות בהרי ירושלים. בארוחה יוגשו 7 מנות לצד קוקטייל.

מחיר: 324 שקלים עבור תפריט בן 7 מנות וקוקטייל
פרטים: הארוחה תתקיים ב- 15-16.11, החל מהשעה 18:30 בכתובת דוד מרכוס 20, ירושלים

Xofn
ארוחת חלב ודבש של ניר לוי ממסעדת פרינג' | צילום: אסך קרלה

פסטיבל האוכל הישראלי - הזמנות ופרטים נוספים באתר הפסטיבל