האם החטיף החדש של דודו אוטמזגין באמת כזה מוצלח?

וגם: הליקר שגרם לנו להתאהב, סיידר תפוחים בטעם רוזה, וקרמוגית בטעם חדש שגם מבוגרים יאהבו. קבלו את המוצרים שיעשו לכם את החורף, ואז יעלמו מהמדפים עד לחורף הבא

Shutterstock 106638680
חטיף שוקולד, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

פסק זמן פטיסייר בשיתוף הקונדיטור דודו אוטמזגין


פסק זמן של עלית הוא אחד מחטיפי השוקולד העל זמניים שתמצאו על המדפים. כמעט כל מהדורה שיוצאת במהלך השנה עומדת במבחן הטעם, אפילו אם מדובר בטרנד דוגמת בלונדי ורובי. לאחרונה הצטרף לקולקציה חבר חדש ויוקרתי: פסקי זמן למעמד האצולה שנרקחו בשיתוף הקונדיטור דודו אוטמזגין. בתוך אריזה מעוצבת הנושאת את חתימת הקונדיטור, נחבאים 3 טעמים חדשים: שוקולד חלב עם קרם אגוזים פרלינה עשיר, שוקולד לבן עם קרם פטל, ושוקולד חלב עם קרם קפה לאטה.

הפסק זמן הלבן עם קרם פטל הוא יציאה של ממש שיכולה להיכנס לעולם הקלאסיקות: מתוק אבל לא מדי, ממלא את הפה בפריכות שמגיעה מהוופל ורכות מכיוון השוקולד הלבן הרך, ואז מתגלה קרם הפטל העדין שעושה מאוד נעים בפה. לעומת הכוכב הורדרד, שאר המילויים היו פחות מרגשים. קרם הפרלינה הרגיש דומה מאוד לפסק הזמן המססורתי הרגיל ומילוי הקפה היה עשיר בטעמי לוואי תעשייתיים ולא עשה חשק לקחת עוד ביס. 1 מתוך 3 זה גם משהו, ושאפו על ההתחדשות ויצירת טעמים חדשים בכל עונה, רק רבאק, תחזרו להתייחס לחטיף כוופל בציפוי, ולא שוקולד במילוי. זה ההבדל בין חטיף לבין משהו שלוקחים ממנו ביס.

פסק זמן פטיסייר - 3-6.90 שקלים, להשיג ברשתות השיווק

All Max 640x480
פסק זמן פטיסרי | צילום: יח''צ

תערובת סומטרה של נספרסו


מודים, כשקראנו את התיאור של קפסולות הקפה במהדורה מוגבלת של נספרסו, חשנו שמישהו קצת נסחף. בכל זאת: "קפה נדיר במיוחד הנוצר מפולי קפה שעברו תהליך יישון קפדני במשך שנים" נשמע כמו משהו שלקוח מעולמות השרקטורי והפרומז'רי. רק כשטעמנו הבנו כמה טעינו. את הטעם העוצמתי של פולי הקפה שהיכו את הפה במרירות נעימה שרק חובבי הקפה יכולים להבין, ליווה טעם עמוק ושוקולדי עם סיומת אגוזית עשירה.

זה נשמע אולי כמו תחילת פואמה של אייל שני, אבל בתכלס מדובר בקפסולות עוצמתיות וכיפיות, שהולכות מעולה כאספרסו עם קרמה מנצחת, אך עובדות אפילו יותר טוב כהפוך עם חלב חם מוקצף - אז נפתחים הטעמים ומייצרים תחושה קטיפתית ונעימה בפה, לצד מתקתקות עדינה שמתגנבת בסוף הלגימה.

Master Origins Aged Sumatra
תערובת סומטרה של נספרסו | צילום: יח''צ

תערובת סומטרה מתוך קולקציית מאסטר אוריג'ין של נספרסו - 25.50 שקלים לשרוול בן 10 קפסולות

פתי בר פינוקים


כל ילד יודע שהדרך הכי טובה לאכול פתי בר היא כסנדוויץ', הווה אומר לקחת שני פתי בר, למרוח ביניהם איזשהו ממרח מתוק, והרי לכם נישנוש סוגר פינה. אחרי שנים של קלאסיקה בטעמי שוקו ווניל, הבינו בפתי בר את פוטנציאל ההתרחבות ויצרו פתי בר פינוק - שני פתי בר שביניהם ממרח מתוק. הבסיקוויט עצמו קטן ודק מהרגיל, כך שכל העסק הופך את הנישנוש למשהו לגיטימי ולא כבד מדי, אבל הדבר החשוב ביותר הוא הממרח.

לגרסת השוקולד פחות התחברנו היות שהיא מתוקה מאוד ולא באמת מנצחת את העשה זאת בעצמך שתמיד עשינו. לעומת זאת, גרסת הוניל פשוט מצויינת. מדובר בקרם שמזכיר את זה של סנדוויץ' העוגיות המצליח יותר - אוראו, אבל לעניות דעתנו, ויש מצב שיש פה כפירה, הביסקוויט של פתי בר מנצח את אוראו בזכות מרקם פריך וכיפי וקרם נהדר. וכך - חברים - נשנוש מנצח חדש הגיע לעולם.

פתי בר פינוקים של אסם - 10.90-14.90 שקלים לחבילה

2 B
פתי בר פינוקים | צילום: סטודיו אסם

אמרולה קרם וניל


העולם נחלק לאנשי אמרולה ואנשי אייריש קרים. אנחנו מחובבי האמרולה, ליקר שמנתי שמצליח להעשיר כל קפה של אחה"צ, ובא מצוין גם בכוס בול בסוף יום עבודה. לכן גם שמחנו כילדם קטנים בפתחה של חנות ממתקים כששמענו על אמרולה קרם וניל, מהדורת חורף מיוחדת של אותו ליקר אהוב בטעמי חג מולד מתובלים, ולא פחות מ-15.5 אחוזי אלכוהול שיעלו לראש ויהפכו את הלגימה למשמחת עוד יותר.

בשונה מהאמרולה הרגיל, קרם הווניל מגיע בצבע לבן בוהק ומגרה, ועוד לפני הטעימה ממלא את החדר בניחוחות ספייסיים מחממים מעולמות הקינמון והג'ינג'ר. שלוק ראשון והעיניים נעצמות מעוצמת התענוג. אחרי הקיק האלכוהולי הראשון מגלה החך טעם וניל חזק ועוצמתי שמזכיר בורבון, ומיד אחריו תיבול חם וחורפי שמשתדך מצוין לטעמו הפירותי של המרולה - עליו מבוסס הליקר. אהבנו מאוד ללגום את הליקר כך סתם בפני עצמו וליהנות ממרבד הטעמים שהולכים ומתפתחים בפה. בקפה, לעומת זאת, השתלטו הטעמים המתובלים על המשקה עד שהסוו לחלוטין את טעם הקפה. קרם הווניל המתובל מתאים גם לקינוחים (נסו לטפטף מעל על עוגת ספוג ותיהנו מארומה מטורפת) וגם כבסיס לקוקטיילים מבוססי ליקרי שמנת, ולנו רק נותר לקוות לעוד גרסאות עוצמתיות של הליקר האהוב.

אמרולה קרם וניל - 79.90 שקלים, להשיג ברשתות השיווק

12zqkp
12zqkp | צילום: אסף לוי

קרמוגית במילוי קרמל מלוח


יאמי יאמי, אמרו הפיות של כולנו כשטעמנו את העוגיה המאוד ישראלית, שנסחפה גם היא אחר הטרנד הבלתי חולף של קרמל מלוח. קרמוגית היא עוגיה מאפשרת. הבצק המתקתק והפריך די נייטרלי בטעמו ולכן מבחן הביצוע מופנה בעיקר כלפי הקרם הממלא והצורה שבה הוא מסתדר (או לא) עם בצק העוגיה שעוטף אותו. במקרה של הקרמל המלוח שמרקמו קיטפתי וסמיך וטעמו יותר מתוק ממלוח - התשובה היא חד משמעית ובטנית כן. הקרמליות ניכרת היטב במתיקותה העמוקה אך לא מוגזמת, ורק אם מתרכזים היטב מרגישים מליחות שעושה ממש טוב לביס הכללי ומאזנת את חגיגת הטעמים. אהבנו מאוד גם את צבע הקרם, שעושה חשק לקחת ביס ועוד ביס ועוד אחד לקינוח, עד שמגלים שחבילה שלמה חוסלה כליל עוד לפני שהספקנו להגות בסוגיית רגשות האשמה.

קרמוגית קרמל מלוח של אסם - 8.20-11.90 שקלים, להשיג ברשתות השיווק

Dkvcjj
קרמוגית במילוי קרמל מלוח | צילום: סטודיו אסם

סטרונגבואו רוזה מבית הייניקן


סיידר תפוחים אלכוהולי הוא כנראה המשקה המושלם לאלו שפחות מחבבים בירה. הוא קליל, מרענן, טיפל'ה מר ועולה לראש בצהלה. הוא טעים גם בטמפרטורת החדר ומתאים למזג אוויר חורפי, במיוחד אם מוסיפים לו קצת קינמון שמשדרג את חוויית השתייה. כל הקומפלימנטים עשו כנראה את שלהם, ולאחרונה השיקו בטמפו אחות קטנה לסטרונגבואו המוכר: סטרנגבואו ורדרד בטעם רוזה - משקה אלכוהולי ללא גלוטן בעל 4.5 אחוזי אלכוהול.

גרסת הרוזה מפלרטטת עם עולמות היין ומעשירה את הסיידר המתקתק בעוד קצת מתיקות שבהחלט מזכירה רוזה מסורתי. השילוב בין השניים מתוק יותר מהסטרונגבואו המסורתי ולטעמנו מטשטש את הקשר המקורי לתפוח בשל מתיקות עזה שמלווה את השלוק. בגרסה קרה מאוד מדובר באחלה שלוק, אבל ככל שמגיע המשקה לטמפרטורת החדר, המתיקות נעשית עזה יותר, בעוד הקלילות שאופיינית לסיידר מורגשת במשורה.

סטרונגבואו רוזה - 7-10 שקלים לבקבוק, להשיג ברשתות השיווק

Jtaqwu
סטרונגבואו רוזה | צילום: יח''צ חול