מבשלים לאינסטוש? הכירו את הערכה לצילום קולינרי במטבח הביתי

האם אפשר לשדרג צלם אוכל חובב לדרגת תותח מקצועי? בדקנו את ערכת הצילום הקולינרי בסמארטפון של גל בן זאב, שמבטיחה להפוך את החלל הביתי לסט צילום מקצועי

Whatsapp Image 2021 08 02 At 1
זווית גבוהה מחמיאה למאכלים שטוחים | צילום: יעל רייף

אוכל הוא כבר מזמן לא רק אוכל. הוא דוגמן והוכחה מעוררת קנאה לחיינו הטובים ולכישורי הבישול/ אפייה/ אכילה שלנו. בהתאם למעמדו הנוצץ בחסות האינסטגרם, הפכנו עבדים מודרניים לתיעוד נוצץ של המזון שלנו לפני, תוך כדי ואחרי הביס, כשהצלחת עתירת הפירורים מייצגת את ההנאה שהתחוללה. במענה לאובססיה התיעודית, השוק רווי באקססוריז, אביזרים ומעמדים שמשדרגים את הצילום הביתי: החל מרקעים שמחמיאים לאוכל, דרך חצובות ייעודיות ועד לאקססוריז לשדרוג הסטיילינג. מוצר חדש שהושק לאחרונה לוקח את כל הטוב הזה ומאגד לכדי ערכת צילום קולינרי וסטיילינג מדוגמת שנועדה להפוך את החלל הביתי לסט צילום קולינרי ולהוציא מההמבורגר/ פיצה / חביתה/ יו ניים איט - את המיטב.

Whatsapp Image 2021 08 02 At 1
ניצול מקסימלי של אור טבעי והעצמתו על ידי שימוש ברפלקטור. סט צילום ביתי | צילום: יעל רייף

SHOOTOO של הצלמת גל בן זאב לא רק מתנאה בשם מגניב, אלא גם מגיעה עם ערך מוסף: כרטיסיות עם טיפים והדרכה מקוצרת לשימוש בערכה, שכוללת את הבייסיק של כל סט צילום בגרסה ביתית וקלה לתפעול: מוט סלפי נפתח לחצובה, עם שלט וחיבור לטלפון הנייד, 2 רקעים דו צדדיים עם מעמד לחיבור, רפלקטור דו-צדדי, וגם סט כלים, סכו"ם, טקסטיל פוטוגני, נייר חום, זר פרחים מיובשים וכרטיסיות הדרכה לצילום מנצח (700 שקלים).

בתוך האריזה ועל גבי הכרטיסיות תמצאו קישור לאתר ולקבוצת הפייסבוק של גל בן זאב, שם ממתינים סרטוני הדרכה לתפעול הערכה, כמו גם טיפים ומדריכים לקומפוזיציה נכונה, שימוש נכון באור וצל וניצול התאורה הטבעית לאורך שעות היום בהתאם למיקום מקור האור.

תאורה, קומופזיציה והדרך לרמות את האור


אחרי שהתגברנו על הרצון להסליק את הצלחות היפות, הסכו"ם המסוגנן והקנקן החינני לארון המטבח שלנו, ערכנו היכרות מעמיקה עם הערכה: הרקעים הדו צדדיים שגודלם 60/60 ס"מ מספיק גדולים כדי "לרמות" את העין ולהכיל גם פיצה משפחתית. על צד אחד מודפסת דוגמת שיש שחור, בצד השני שיש לבן, והרקע השני מוקדש לקיר לבנים לבן ובצד השני רקע שחור נקי וחלק מרקם. כל הארבעה עשויים סוג של קאפה, חומר עם עמידות מוגבלת, שלאחר כמה שימושים, כלים כבדים שהונחו עליו ומגע מינימלי עם רטיבות - ספג כמה פגיעות ונותר עם "צלקות".

Whatsapp Image 2021 08 02 At 1
רקעים שמחמיאים לכל מאכל. ערכת הצילום של גל בן זאב | צילום: יעל רייף

הדבר השימושי ביותר בערכה הוא 2 חבקים שבאמצעותם אפשר להצמיד לרקע השוכב את הרקע העומד, ובכך ליצור סט צילום קלאסי עם בסיס רחב, ואף לא פיסת בית אחת שתתגנב לתמונה המקצועית שלנו. רפלקטור דו צדדי בצבע שחור ולבן מקרטון קשיח עוזר למקסם את האור הטבעי ולמנוע סינוור או "שריפת" האובייקט המצולם. כשהופכים את הרפלקטור ומשתמשים בצד השחור, משיגים הצללה ומשחק של אור וצל, וזה מרשים ומשדרג את התמונות גם אם אתם עדיין ברמת "מתחילים".

אחרי ששיננו יפה את הטיפים ומימשנו, הצלחנו ליצור יופי של סט, לנצל נכון את האור ולהבין את הבסיס לקומפוזיציה שתחמיא לאוכל: מנה שטוחה דוגמת פיצה או מלאווח מצטלמת יפה מגבוה, בעוד מנות גבוהות ומורכבות דוגמת המבורגר או ערימת פנקייקס, מצטלמות יפה מזווית מקבילה לשולחן שמשקיפה על האובייקט בגובה אמצע. אחרי שצפינו בסרטוני ההדרכה למדנו שבשביל להשיג את הזווית המחמיאה יש להניח את החצובה על שרפרף שממוקם קצת יותר נמוך מסט הצילום הביתי שלנו, ולמקם את הסמארטפון בזווית של 90 מעלות בהתאם לגובה המבוקש. אם בוחרים בזווית תעליונה המכונה בעגה המצועית "טופ שוט", יש להחזיק את החצובה והסמארטפון המחובר אליה מעל האובייקט, בזווית המקבילה לשולחן.

מסקנות להמשך


התאהבנו ביכולות החדשות שפיתחנו ובעובדה שהפכנו מצלמים חובבים למעמידי סט מקצועיים. מה שאהבנו פחות הוא החומר שממנו עשויים הרקעים, שהתבלה לאחר כמה שימושים, ואת המחיר הגבוה בהחלט - במסגרתו היינו שמחים לקבל רקעים עמידים יותר יותר וחצובה מסיבית יותר שמאפשרת לצלם בזווית טופ שוט ללא הצורך להחזיק את הסמארטפון, כך ששתי הידיים יהיו משוחררות ופנויות להדגים, לבשל או לאפות במקום לתעד. מצד שני, אם מתמסרים למלאכת הצילום והלמידה, ועוקבים באדיקות אחרי הטיפים והתמיכה בקבוצות הפייסבוק של גל בן זאב, אפשר להגיע לביצועים מרשימים שישדרגו את עמוד האינסטוש שלכם, הבלוג והרזומה כצלמי אוכל מוכשרים.

ערכת SHOOTOO של גל בן זאב - 700 שקלים, להשיג באתר של גל בן זאב