המקום שמחזיר את המנהג המתוק מפעם, שכל כך חסר לנו היום

בין בוטיק פריזאי לקינוחיה אמריקאית עם עשרות עוגות, קינוחים ומתוקים לכל העדפה. הכירו את שיריז, המקום עם האג'נדה המתוקה שתמיס גם אתכם

Eating,red,velvet,strawberry,cheese,cake,decorated,with,cream.
המטרה: להחזיר את המנהג הנחוץ לנפש שלווה. קפה ועוגה | צילום: שאטרסטוק

פעם היו נפגשים לקפה ועוגה. לוגמים קפה הפוך מכוס גבוהה עם קצף, חולקים עוגה ומדברים על החיים ואקטואליה. על מה שקורה ומה שחולמים, ולפעמים מזמינים עוד עוגה. העוגות היו יפות וגבוהות עם שכבת קרם, טורט גבוה ועליו שוקולד או שטורדל וינאי צנוע, מאובק באבקת סוכר ומרהיב מאוד בפה. ב"שיריז" שנפתח ממש לפני רגע קט בגבעתיים, המטרה הייתה ברורה: להחזיר את מנהג ה"קפה ועוגה" שכל כך נחוץ הזה לנפש שלווה ושבעה.

Whatsapp Image 2021 06 10 At 1
מענה לכל קרייבינג והעדפה. סנט הונורה בשיריז | צילום: יובל אסף

דמיינו בוטיק פריזאי קטן שכולו  חיפויי עץ כהה עם מגירות קטנות ומדפים מכל עבר. ואז, בלב ליבו של המקום ניצב מקרר גדול ובו עשרות סוגי עוגות שלמות ופרוסות. משולש רד ולווט ולידו פאי לימון גבוה קומה. קראק פאי בשכנות לטארט פיסטוק עם סופלה שמנמן, ומאחוריהם עוגת גבינה ניו יורקית עשירה, פאי פקאן טבעוני, אקלרים מלאים בכל טוב ועוגת סנט הונורה. מכל עבר עוד ועוד פרוסות עוגה עם ובלי גלוטן, וכל מה שצריך זה להחליט מה מתחשק באותו רגע, להושיט יד ולקטוף. גם אם בסוף בחרתם בעוגת שוקולד של יום הולדת, מנוקדת באלפי סוכריות צבעוניות.

Wz
בוטיק פריזאי בלב גבעתיים. שיריז בגבעתיים | צילום: יובל אסף

העוגות הן רק חצי מהטקס. מאחורי הדלפק ניצבת מכונת קפה איכותית עם פולים של קפה דיאמה, ויש גם שוקו חם וקר למי שאוהב את המתוק שלו מלווה בעוד קצת מתוק. "רצינו להביא לכאן את פריז", מספר הבעלים ליאב ריבלין, "כולל המנהג הכל כך כיפי של קפה ועוגה. רצינו שאנשים יעשו פאוזה קטנה מהשגרה, יבחרו לעצמם עוגה וישבו לדבר בלי לחשוב על זה שקיץ, חם ויש ילדים וחוגים ושלל בעיות. רק עוגה וקפה שימתיקו את יומם בלי להכביד על הכיס". בהתאם, כמעט כל הקינוחים בחנות נמכרים ב-35 שקלים, ובחוץ על הרחבה פזורים כמה שולחנות עם אדניות פורחות לישיבה נעימה ונינוחה.

Whatsapp Image 2021 06 10 At 1
רק להושיט את היד ולקטוף. שיריז | צילום: יעל רייף

"שיריז" החדש בגבעתיים שנולד ממש במקרה, נמצא היכן ששכנה פעם מכבסה שכונתית. ריבלין עבד שנים בתחומי ההפקות והתיירות, ובעיצומה של שנת הקורונה נאלץ כמו רבים אחרים לחשב מסלול מחדש. הוא החל להפיק אופרציית משלוחים רחבה לכל חלקי הארץ עם חבילות קולינריות, אבל לא רק. כשראה שיש לכך ביקוש נאה, החל להעסיק כשליחים מפוטרי קורונה רבים. ככל שהלך הביקוש וגדל, הבין ריבלין שניחן ביכולת לבחור בפינצטה את הכבודה המתוקה שמתאימה לכל אירוע. ואם עמישראל כל כך אוהב מתוק, אז למה לא להקדיש לכך מקום שלם ולקרוא לו על שם אישתו האהובה שירי.

Whatsapp Image 2021 06 10 At 1
להרגיש אירופה בישראל. פחזניות בשיריז | צילום: יובל אסף

הצעד הבא היה לבחור באותה פינצטה את המתוקים הנכונים, שילוב של כמה קונדיטוריות שמכינות עבור המקום את המתוקים בהתאם לבקשתו. במקביל לאוצרות המתוקה, החל ריבלין ללמוד את רזי הקונדיטוריה, לקח קורסי זילוף והתאמן בלי סוף כדי להעשיר את ההיצע בהברקות שקופצות לו לראש. כך נכנס לתפריט קרואסון קטן במילוי קרם שוקולד-ווסאבי ואחד במילוי שוקולד וצ'ילי חרפרף.

Whatsapp Image 2021 06 10 At 1
לא משנה מתי תגיעו, תמיד יחכו לכם עוגות. שיריז | צילום: יעל רייף

כדרך קבע תמצאו כאן עוגת סניקרס, עוגת קרמשניט עשירה, פאי אוראו, פאי לימון, טופי קראנץ', עוגת אלפחורס וגם קרם ברולה קלאסי. ויטרינת המתוקים מתרעננת כל כמה שעות, כך שתמיד תמצאו כאן מענה לכל קרייבינג. אבל אם בענייני הרפתקאות, שווה לשאול על הספיישל היומי - קינוח בהשראת הראש היצירתי של ריבלין, שמחבר בין טעמים בלתי שגרתיים. הכוכבת האחרונה באגף הזה היא פחזנית במילוי קרם קרמל נוגט עם שברי מנצ'יז מלוחים, שהוכתרה כמעיפת החך הרשמית של המקום והפכה לתושבת קבע בוויטרינה המתוקה.

SHIRIZ - רחוב כצנלסון 108, גבעתיים | ימים א'-ה' בין השעות 08:00- 22:30 ויום ו בין השעות 07:30-15:00 | טלפון: 03-5558988

Whatsapp Image 2021 06 10 At 1
הגיע הזמן להחזיר את המנהג הנחוץ לנפש שלווה. קפה ועוגה בשיריז | צילום: יעל רייף