כשתגיעו, תעצרו בכניסה: הסיבה האמיתית לרוץ למסעדה החדשה של תומר אגאי

פיצות עם אישיות ממכרת, אוכל עם טעמי גריל עוצמתיים ומרפסת של השמחות - ולא כקלישאה. צ'נה החדשה של תומר אגאי היא כל מה שצריך בשביל ליל אסקפיזם מושלם

Photo 2021 09 11 23 19 14 2
מנות שכיף לחלוק כדי לטעום כמה שיותר הברקות. מסעדת צ'נה | צילום: אסף קרלה

יש סיבה מצוינת לעצירה האוטומטית מול הטאבון הגדול בכניסה לצ'נה - המסעדה החדשה של תומר אגאי, האיש שמאחורי סנטה קתרינה המצוינת והשף שמגדיר מחדש מהו מטבח ים תיכוני שמח מינוס קלישאות ולפחות 3 מנות דגל שזוכות לחיקויים ברחבי העיר. צ'נה של אגאי וקבוצת OTH שנפתחה החודש ברחוב הרצל בתל אביב, מרחק 5 דקות הליכה מסנטה, היא לא בר וגם לא מסעדה, אלא שילוב כיפי בין השתיים. העיצוב נעים מאוד לעין - לא כבד ומפואר וגם לא קז'ואלי, המרפסת הבריזתית נעימה ושמחה, והאוכל מתאים בול לקונספקט: מנות ג'וספר (גריל פחמים שמעניק לאוכל הנצלה בו טעם גרילי מעושן), אלכוהול מעניין מאיטליה וישראל, שיפודי דגים, פירות ים ובשר, אגף נאה של נאים, והסיבה שלשמה תעצרו מול הטאבון - הפיצות עם הבצק הכי ריחני, עסיסי, אוורירי וקראנצ'י שיצא לכם לטעום, במיוחד אם בצק פלאפי מנומר חברבורות חריכה כהות עושה לכם את זה.

Photo 2021 09 11 23 19 14 1
צילום: אסף קרלה

המקום


בתקופה מגפתית שבה פחות רצוי לחכך מרפק בזה של הסועד בשולחן לידכם, החצר הפנימית של צ'נה, סוג של פטיו רחב וארוך מוקף בנייני באוהאוס יפים, היא אנחת רווחה מענגת. אין סיכוי שתראו אותה אם תציצו מהרחוב, אבל ברגע שתיכנסו לחלל הגדול והמרשים, תרגישו בעולם אחר מזה שצעדתם בו עד לפני רגע, היכן שהלחות והצפיפות שלטו ביד רמה.

העולם המקביל הוא קומת הקרקע של מלון הבוטיק "בראון תיאודור" שיפתח בעוד כמה ימים באזור הלוהט של תל אביב. מצידו האחד של הלובי עולים למלון ומהצד השני נכנסים למסעדה הארוכה שבצידה האחד טאבון סיציליאני ובר אוכל ומשקאות, ובקצה השני חצר רחבת ידיים שבה אפשר לעשן, להסתובב וגם לקיים את מצוות המינגלינג עם דרינק שווה ביד. גם בחלל הפנימי השולחנות מרווחים, כך שבין אם אתם אנשי מזגן ובין אם לחות בריזתית - סיכוי סביר שתהיו מבסוטים ממקום הישיבה שלכם.

Photo 2021 09 11 23 19 13 1
בצק פלאפי ועסיסי עם טופינג עוצמתיים. פיצות בצ'נה | צילום: אסף קרלה

האוכל


המקום מוגדר "בר אוכל מדרום איטליה עם טאבון סיציליאני ששואב השראה מהאזור בו מצר בוניפאצ'יו מפריד בין תוניסיה לסרדיניה", אבל אם לא רוצים לשבור את הראש בניסיון להבין את הנ.צ המדויק, אפשר להיעזר בחלוקה ל"קטנות, פיצות ועיקריות". אגף הקטנות מורכב מהחיבה של אגאי לעשבים ארומטיים וירוקים, דגים ובקר בצורתם הנאה ובביצוע המחוספס שהוא החותם הקולינרי שלו. לדוגמה: הטרטר הפיאמונטזי (72 שקלים) עשוי מפילה בקר קצוץ ביד דק-דק עד השלב שמתרחש רגע לפני האימלוסיה, ומתובל באנשובי ופרמזן. כך בכל ביס חווה הפה דגדוגי אוממי עם קצת מתוק, קצת מלוח ובעיקר מענג ברמה שאפשר לאכול עם כפית בלי להיעזר בלחם הקלוי שבצד.

Photo 2021 09 11 23 19 14
מנות קרות שמוקדשות לחוויית האוממי של הסועד. קרודו במסעדת צ'נה | צילום: אסף קרלה

הקרודו (68 שקלים), צלחת קרה עם אינטיאס, שמן מתובל, ליים, חריף אדום מותסס ובצל ירוק, עובד על אותה הנאה סנסורית שגורמת לפה לרצות עוד ועוד בזכות המרקם השומני הנעים, החריפות שסוטרת קלות וקראנצ'יות רעננה מצד הבצל הירוק.

אגף הפיצות (59-67 שקלים) הוא עצירת חובה בתפריט. לא מדובר בעוד פיצה שמזמינים כדי לשבוע ובשביל הקראנץ'. כאן הבצק המנופח-אך-קליל הוא מנה של ממש עם טעם, ריח ארומה ואישיות. תוסיפו לו טופינג עוצמתי ירוק של תרד בר, גבינת המאירי, מלא אורגני טרי, חלמון רך וצ'ילי ירוק עוקצני, ותקבלו משהו שקשה מאוד לחלוק עם הפרטנר, גם אם אתם מממש נדיבים.

Photo 2021 09 11 23 26 08
רצון עז לחזור בזכות הבצק הייחודי הממכר. פיצה בצ'נה | צילום: אסף קרלה

אגף העיקריות (78-104 שקלים) שמוקדש לטאבון ולג'וספר מכוון בעיקר לאוכלי הכל עם חיבה לטעמים עזים וטעמי גריל. צמחונים, לעומת זאת, ימצאו בו מנה אחת בלבד: ניוקי עבודת יד ברוטב חמאה וגבינת מאירי (78 שקלים). אוכלי הכל יתלבטו בין שיפוד דג ים, שרימפס או נתח קצבים, כולם מלווים בתוספות מפתיעות פרי מוחו היצירתי של אגאי. יש גם קלמרי צלוי בג'וספר ונקניקיית בקר שמנה עם כרוב בתנור עם שומן טלה וחרדל שכדאי לחלוק כדי לא לסיים את הארוחה מעולפים ומנומנמים.

Photo 2021 09 11 23 19 13
חיבה עזה לגריל פחמים וטאבון. מנות עיקריות בצ'נה | צילום: אסף קרלה

הדרינק


כמו בסנטה, גם כאן הקוקטיילים שוברי שגרה בהרכבם וכוללים סירופים תוצרת בית, השריות ותיבולים מגניבים, ושואבים השראה מאותו נ.צ שבו מתרכז התפריט. יש כבדים יותר דוגמת bitter is better  (54 שקלים) שמחבר בין רום בהשריית פולי קקאו לביטר שוקולד מריר, ויש קלילים ופרחוניים דוגמת the devil wears prada (46 שקלים) על בסיס קטל וואן ציטרון, ליקר אפרסקים מתוק ומלטף, סירופ ריבת תות ולימון. לצד הקוקטיילים תמצאו רשימה ארוכה של יינות ישראליים ואיטלקיים בבקבוק ובכוסות.

Whatsapp Image 2021 10 10 At 1
שילובים סוטרים ומלטפים. קוקטייל השטן לובש פראדה | צילום: יעל רייף

הקינוח


אינסטגרם זה חשוב, וגלידה שמוגשת בגביע ומגיעה לסועד על גבי מתקן איטלקי קלאסי שחובק את הגביעים היא אחלה יציאה ויראלית. מזל שמדובר בגלידה תוצרת בית עם טעמים מדליקים דוגמת ג'נדוייה הנסי, קרמל מלוח וטעם אלכוהולי משתנה. חוץ מהכוכבות הוויראליות יש גם פחזניות ממולאות קרמל מלוח ופנקוטה לואיזה מרעננת ורגועה שסוגרת יופי את הארוחה העוצמתית.

Whatsapp Image 2021 10 10 At 1
הכוכבת הווירטואלית הבאה. גלידה בצ'נה | צילום: יעל רייף

שורה תחתונה


בואו, יהיה לכם כיף וטעים.

CENA (צ'נה) - הרצל 10, תל אביב | טלפון: 03-7660504 | ימים א'- שבת בין השעות 18:00-00:30