מנות שף ודרינק על הבר: 3 מקומות להשתכר בהם בסטייל על בטן מרוצה

הכירו את הגסטרו פאב - בר שמח שבו תוכלו לשתות דרינקים ולאכול מנות שף מושקעות ללא הכבדות של מסעדת יוקרה. מאיר אדוני כבר בפנים, והוא לא השף היחיד שאימץ את סצנת הבילויים הלוהטת של התקופה

Mpbfms
אוכל פאנקי עז טעם שמחמיא למשקאות המורכבים. בר הקפלה | צילום: אריאל עפרון

מכירים את זה אתם רוצים לצאת עם חברים לדרינק טוב, אבל פחות בא לכם להיות מוזנים במהלך הערב במנות בר מסורתיות על טהרת הטיגון. אנחנו לגמרי מבינים אתכם. כמה אפשר להתקיים על צ'יפס שפוגש טבעות בצל שפוגשות זיתים או במקרה הטוב יותר טוסט משולשים? בדיוק לשם כך נוסדו הגסטרו פאבס. על פי ההגדרה הוויקיפדית, מדובר בהלחמה של המילים "פאב" ו"גסטרונומיה", כלומר - מקום טוב לדרינקים אלכוהוליים, שמגיש אוכל מעולמות הגורמה או לפחות הפיין דיינינג. במילים אחרות - תשתו לשוכרה, תהנו מאוכל טוב ולא תצאו עם צרבת.

נכון שברוב המסעדות יש קוקטיילים לא רעים שמלווים את האוכל, אבל בגסטרו פאב תמצאו איזון נהדר בין השניים, כולל גודל מנות הגיוני שמלווה ומחמיא לדרינק ולא ממלא את הבטן כמו במסעדה.

מלי מלו | הדאנס בר הקולינרי של מאיר אדוני 


אם אתם מתגעגעים לאוכל המוקפד והמצולחת לעילא של מאיר אדוני, תנו קפיצה למלי מלו - הבר הקולינרי על גג מלון BOBO, שבראשו עומד השף מאיר אדוני שחבר לקבוצת OTH. המקום משלב בין מנות שף בגדול שמתאים לדרינק, בהשראת מנות דגל אייקוניות ממסעדותיו של אדוני בארץ ובעולם.

Lcwsjt
מנות בהשראת מנות דגל אייקוניות ממסעדות בארץ ובעולם. פתיחת שולחן במלי מלו | צילום: אסף קרלה

הבר מחולק לחלל פנימי בעיצוב בוהמייני אורבני עם בר ישבה נוח ואווירת דאנס בר שמחה, ולאזור חיצוני מהמם עם בריכה מוארת, בריזה תל אביבית ונוף אורבני של גגות העיר. חוץ מווייב שמח ואורות שמתעממים עם רדת השיכרות, האוכל של אדוני הוא לב העניין בזכות שילובים יצירתיים וביצוע מדויק: מנת הקטאייף ים (69 שקלים), לדוגמה, היא תענוג גדול שיעלה לכם בזיכרון החושי הרבה אחרי שתאכלו אותה. בצלחת יפה מונחים 2 פנקייקים לבנוניים מבצק מחורר ואוורירי, ובתוכם חריימה דג חרפרף. רגע לפני ההגשה נתבלים הפנקייקים באבקת לימון פרסי ומוגשים לצד יוגורט יוזו וסלסלת הבנרו מלהיטה.

Odniqq
פיצוץ טעמים בפה. מנת קטאייף ים לבנוני במילוי חריימה | צילום: אסף קרלה

את סמטאות איסטנבול (55 שקלים) יתכן שפגשתם באחת ממסעדותיו של אדוני: מדובר בקרפצ'יו החציל המצוין שלו, בגיבוי טחינה אתיופית, סילאן, עלי ורדים מיובשים, זרעי כוסברה, פיסטוקים ופטה מגוררת מעל. כל מנות התפריט נעות בין בינוניות לבינונות פלוס ומעודדות חלוקה הגיונית. כזו היא "צרחות בבנגקוק" (73 שקלים) מנה המורכבת משלוש סירות מעלי בייבי ג'אם, ובתוכן פיצוץ טעמים ארומתי שמורכב מבזיליקום תאילנדי, פרוסת סשימי דג, קריספי שום, קריספי שאלוט, בוטנים קצוצים, ויניגרט תמרינדי וכוסברה.

הקוקטיילים הם חלק בלתי נפרד מהחוויה, ומורכבים מסוגים שונים של אלכוהול וביטרים בשילוב עם חומרים מעולם הקונדיטוריה דוגמת אגסים וקציפת אנגלז. בין המומלצים: Arc'd Jeanne 58 על בסיס קטל וואן, שמבורד, בזיליקום, סירופ שקדים, ליים ואבקת פירות יער שנותנת לשלוק טעמי מרציפן ייחודיים, וגם - Paris in American An 62 עם בולט ריי, הנסי VS ,ליקר משמש, נוילי פראט אמבר, אמרטו, אספרסו וגם ביטר שוקולד אלכוהולי.

למרות שמדובר בדאנס בר קולינרי שפועל בקונספט dine & dance, אם תגיעו בסביבות שבע בערב, תיהנו ממוזיקה בווליום נמוך, אווירה מהוגנת ותאורה מסעדתית. אז גם תוכלו לפתוח שולחן, לרפד את הבטן ולהכין אותה לשלב הבא של הערב, שכולל קוקטיילים משמחים לבב אנוש ומוזיקה מרימה.

מלי מלו - יבנה 42, תל אביב | שעות פעילות: 19:00-23:30 בר קולינארי, מ-23:00 הווליום עולה והתאורה מתעמעמת

האח המהוגן של הספוטניק | הולי בר


בלב סמטת הר סיני בתל אביב מסתתר אחד הברים הקולינריים החמודים באזור. הווייב שמח, המוזיקה בוולויום מתחשב שלא מציק לאוזניים, המרפסת חיצונית כיפית ממש לישיבה, הקוקטיילים מצוינים והאוכל יצירתי ומחמיא לדרינקים. את המקום פתחו בעלי הסופטניק, שחיפשו את אותו וייב אלכוהולי שמח בגיבוי אוכל מוקפד שישמח את הבטן.

Oqnoph
אוכל עז טעם שמחמיא לדרינק. הולי בר | צילום: רוי גיא

לשם כך חברו לשף אייל לוי שעבד בהרברט סמואל המיתולוגית ובמסעדת רפאל, ולשף גומא גלילי, שברזומה הקולינרי שלו מסעדת כתית (ז"ל), התלמדות במסעדת נומה וההשתתפות במשחקי השף. ביחד יצרו השניים חווית Cocktails & Dine עם מנות עשירות בתיבול עז ומלא טעמים בועטים, כשהכוכבים הם חומרי גלם עונתיים עם דגש על ירקות בכמה טכניקות הכנה.

Itghgn
מרפסת כיפית שמזמינה ישיבה ארוכה. הולי בר | צילום: רוי גיא

בין המנות: ברוקולי ושעועית ירוקה מוקפצים בחמאת סחוג עם יוגורט כבשים (41 שקלים); כרוב בחמאה חומה עם פרמז'ן וקרם פרש (42 שקלים); קרפצ'יו סלק גבינת ברי, אגוזי מלך, פלפל חריף ואורגנו (41 שקלים); קרפצ'יו דג עם צ'ילי מותסס ופומלה (59 שקלים), וברוסקטת תירס תירס עם גבינת עזים, קרם תירס והבנרו עם סלסת פלפלים ופרמז'ן (42 שקלים).

Trakvq
מנות שך מוקפדות בווייב שמח. הולי בר | צילום: רוי גיא

תפריט האלכוהול לא פחות סוער עם קוקטיילים דוגמת שיכר אננס עם מזקל אמורס, קואנטרו, מחית אננס ואנגוסטורה עם ליים ולפרויג (54 שקלים) או סנגריה חמה מצוינת עם יין אדום יבש, פלנטיישן לבן, קואנטרו, תפוחים ותבלינים (42 שקלים). התפריט מתחלף אחת לכמה ימים בהתאם למה שהכי טרי בשוק ולחשק של השפים, כך שכדאי לא להיקשר למנה או לדרינק ספציפי ולבוא פתוחים. בנוסף, בימי ראשון עד רביעי בין השעות 19:00-21:00 מתקיימות במקום "שעות קדושות" עם 1+1 על הדרינקים, 50% על הקוקטייל השני ו-20% הנחה על תפריט האוכל.

הולי בר - הר סיני 1, תל אביב

גורמה בקו השמיים | בר הקפלה של מסעדת פופ אנד פופ


הקפלה מקבוצת "נוקס", הוא הבר לאונג׳ ששייך למסעדת פופ אנד פופ שממוקמת בקומה ה-14 של מגדלי חג׳ג׳ בתל אביב. בראש המסעדות והברים של הקבוצה עומד השף הבינלאומי שחף שבתאי (לשעבר ניטן תאי), שבנה את תפריט הבר כנגזרת של המטבח של פופ אנד פופ, עם חומרי גלם מהמטבח האסיאתי, דגים טריים, פירות ים והרבה רטבים עזי טעם שמאפיינים את סגנון הבישול הפאנקי שלו.

Jabtha
אווירה אלגנטית ונוף פנרומי של תל אביב. הקפלה | צילום: יח''צ קפלה נוקס

בין המנות: סלט קיסר פלפלת עלי חסה צעירה, שקדים, איולי פלפל קמבודי, גבינת תום (59 שקלים); כרובית מטוגנת טחינה פלפלים וקארי, בצל מוחמץ, פאפאדם, מיקרו בזיליקום ושמן צ׳ילי (64 שקלים); טונה עם סרירצ'ה סוי שום ירוק, אבוקדו, בצל ירוק בוטנים שרופים וסאקה (64 שקלים) וגם מנת דגל בהתהוות - סלמון ביוזו דבש עם מיסו לבן, אגוזי לוז ושומשום (64 שקלים).

Mpbfms
אוכל פאנקי עז טעם שמחמיא למשקאות המורכבים. בר הקפלה | צילום: אריאל עפרון

על תפריט הקוקטיילים אחראי המיקסולוג זיו אדלשטיין, שמחליף את התפריט כל 4 חודשים בהתאם לעונות השנה, לפירות ולחשק האישי. בהתאם לאג'נדה, הקוקטיילים מורכבים ועושים שימוש בתזקיקי ענבים, ריבות, סברס טרי ואפילו אבוקדו וגבינה כחולה. כזה הוא ה- Mexican Standoff על בסיס טקילה אל חי מדור, מזקל וידה (טקילה מעושנת), אבוקדו, סירופ גבינה כחולה וליים, שמאתגר את החך עם טעם אלכוהולי מעושן (64 שקלים). קוקטייל Little Green Bag יתאים לאוהבי המאצ'ה בזכות הרכב של ג'ק דניאלס מושרה בשומשום, ובומביי ספייר מושרה בזרעי אניס עם חליטת מאצ'ה וליים (64 שקלים).

Ariel Efron Photography | Www.arielefron.com
טעמים אסייתיים ודרינקים יצירתיים. בר הקפלה | צילום: אריאל עפרון

עוד לפני שמגיעים למעמד הביס, שווה לעשות סיבוב בקפלה ובחללים שסובבים את הבר, ולא לפספס את המרפסות השוות שמקיפות את הבר ומשקיפות ממעוף גורד השחקים על כל תל אביב. בשעות הערב המוקדמות מחילים ברגוע עם מוזיקה בווליום מתחשב, ובהמשך ככל שמתמלא המקום, מעלים את הווליום, כשבשיאו הערב מתמלאת הרחבה בבליינים שרוקדים בטן מרוצה.

Cappella - הארבעה 28, מגדלי חג'ג' הקומה ה-14 במגדל הדרומי. שעות פתיחה: ראשון-סגור; שני-רביעי ושבת 20:00 עד לקוח אחרון; חמישי-שישי 21:00-לקוח אחרון