DOT: מסעדת שף רומנטית חדשה בנווה צדק

אחרי יותר ממיליון סועדים מאוהבים, שף דותן שלום פותח את דוט, מסעדת שף מוקפדת ואלגנטית באחד החללים האייקוניים בתל אביב. המנות אירופיות, חומרי הגלם משובחים, האווירה יוקרתית, והמחירים? לא לכל כיס

מסעדת DOT דוט
ספוט קסום ורומנטטי. מסעדת דוט | צילום: אסף קרלה

כולם מחפשים להאחז בנחמות קטנות בתקופה הנוכחית, וגם מסעדות חדשות שנפתחות בחודשים האלה כנגד כל הסיכויים וההגיון, נותנות מעט תקווה. והנה, בלי תיירים, עם מצב רוח לאומי ירוד וגלי ביטולים כל יומיים, ממש לא טריוויאלי לפתוח מסעדה, בטח לא כמו דוט - המסעדה התל אביבית החדשה שמכוונת גבוה.

בין כמה פתיחות מסקרנות לאחרונה, דוט בולטת בשונותה, ומחזירה אותנו לפעם, לתקופה שבה מסעדה הייתה מסעדה שבאים לאכול בה, מקום שבו האוכל הוא המרכז, בלי צמצומים, בלי קמצונים ובלי פשרות. כלומר - לא מנות מיניאטוריות ולא מנות שמלוות דרינק. לראייה - הבשר מיושן במקום 50 יום, הדגים מגיעים טריים מידי יום, הלחם מגיע סמוך לשעת הפתיחה כשהוא עוד חם, הכל מוקפד ומדוייק עד הפרטים הקטנים - והמחירים בהתאם, נושקים לרף העליון בואכה מסעדת יוקרה.

מסעדת דוט, DOT
חומרי גלם משובחים ורטבים מפנקים. סשימי דג ים | צילום: אסף קרלה

על האוכל המוקפד וחסר הפשרות אחראי דותן שלום, שף ואחד מארבעה שותפים בדוט. הוא גדל והחל את דרכו הקולינרית בירושלים, בין היתר במטבח של צ'אקרה, ומשם הגיע לז'אז'ו בנווה צדק. לאחר תקופה ארוכה בעמדת השף, הוא עשה הפסקה לטובת אירועים פרטיים, ובמשך עשור האכיל כמעט מיליון איש, בינהם צמרת השלטון, ההון, הזמר המזרחי, ומפורסמים בארץ והעולם. עכשיו הוא סוגר מעגל וחוזר לנווה צדק, ל-DOT, ששמה נגזר משמו - דותן.

כתבות נוספות ביאמיז:

DOT פועלת בבניין לשימור, אחד הראשונים בתל אביב, היכן שפעלה במשך שנים מסעדת NG. המקום אפוף בקסם רומנטי עם קירות עתיקים, חלונות מקושתים ומרצפות מצוירות. אפשר לשבת על הבר המרכזי או סביב השולחנות האלגנטיים, עם מפה לבנה, תאורה חמימה ומוזיקה חושנית בווליום לא משתלט שמאפשר לנהל שיחה רגועה ללא הרמות קול.

בהתאם לקונספט, תפריט השף של דותן מחבר אלגנטיות אירופאית עם חמימות ישראלית. הווה אומר חומרי גלם טובים ומושקעים, ירקות, בשר, דגים, נגיעת פירות ים בביצוע מהוקצע בחיזוק קיק יצירתי ותיבול מקפיץ, שכנראה לא פגשתם במקומות אחרים.

מסעדת דוט, DOT
עשור של קולינריה נחשקת. השף דותן שלום | צילום: אסף קרלה

באגף הראשונות, למשל, תמצאו את ורסיית הקיסר של דותן, בה הוא משתמש רק בלבבות הפניימים והפריכים ביותר של חסה, עליהם רוטב קיסר במרקם קרמי עשיר, אקסטרה קראנץ' של פירורי פנקו ופלייקים של פרמז'ן (78 בשקלים). עוד תמצאו באגף זה מנה יפייפיה של טרטר סלמון קצוץ קטן ומדוייק, עם תיבול אסייתי של שמן שומשום וקצח, על ברוסקטה שנמשחה באיולי צ'ילי פיקנטי, ונגיעה של פרחי דבש שהופכים את המנה לשובת עין (69 שקלים). בגזרה הבשרית תמצאו טרטר בקר בו משובצות חתיכות קטנות של כבד אווז, מעל ביצת שליו ועירית קצוצה, ובצד חסה צרובה בגריל ופטל ששובר את הכובד בחמצמצותו (90 שקלים).

מסעדת דוט, DOT
לחלום עליהם בלילה. מנת שקדים על קרם זוקיני | צילום: אסף קרלה

במנות הביינים רצוי לא לדלג על הפולנטה, נכון שהיא קצת מיצתה עצמה לפני עשור, אבל זאת מנת כנראה אחת הגרסאות הכי טובות שתאכלו, עם פולנטה תירס קרמית אמיתית, זהובה וחמאתית ושילוב קלאסי מנצח של אספרגוס נגיס, פטריות שימג'י ופרמז'ן (72 שקלים). מנת שקדי העגל גם היא כוכבת בתפריט לחובבי ז'אנר חלקי הפנים, והיא מבוצעת פשוט נהדר. במרכז הצלחת שקדים מפוחמים שנצלו למידה מדוייקת ומוגשים על קרם זוקיני מחוזק בלימון ונענע לרענון שומניות השקדים הנפלאים (96 שקלים).

בעקריות, בלי להתלבט יותר מדי, לכו על נתח מכובד ועסיסי של אנטריקוט במשקל 300/500 גרם, שמיושן במקום, נצלה על הגריל למידה מדויקת להפליא, ומוגש עם ירוקים של ברוקולי ואפונת שלג (210/325 שקלים). אם האנטריקוט גדול עליכם, תוכלו ללכת על כיסוני ריקוטה עגלגלים ומהודקים במילוי גבינת עיזים, שמעלים ניחוח משגע של גבינת פקורינו נמסה ורוטב של חמאה, שמנת, לימון ומרווה (94 שקלים).

מסעדת דוט, DOT
טעמים עמוקים ומורכבים. שרימפס בדוט | צילום: אסף קרלה

במעמד הקינוחים תגלו שאין תפריט מודפס. הקינוחים משתנים כל כמה ימים והמלצרים יפרטו באוזניכם את השלל היומי. אנחנו זכינו לקרם לימון מענג שבמרכזו קרם דיפלומט ונילי, שברי מרנג צרובים, קראמבל פציח ופטל יבש לחמיצות מקפיצה (62 שקלים), ויש לפעמים גם ברולה סמי פרידו ברולה חצי קפוא, שמעוטר בדיסקית שקדים פציחה, נגיעת פסיפלורה וקרמבל (62 שקלים).

כיאה למסעדה של ממש ולא בר אוכל, תפריט הקוקטיילים קטן יחסית עם דרינקים יחודיים למקום (58-65 שקלים) ותפריט יינות נרחב יותר שנותן יצוג מכובד ליקבים ישראלים, צרפתים ואיטלקיים (50-65 שקלים לכוס). דוט כאמור מכוונת גבוה, לקהל בוגר שמבין טוב טוב באוכל ולא בא להתבשם מגימיקים עיצוביים או צלחותיים. החלל, המנות וההגשה זורקים לאירופה, ומנגד האווירה והשירות בגובה העיניים עם דגש על אירוח חמים וביתי בלוקיישן קסום שמצליח לחבר באופן טבעי בין הלבנט המסעיר לאירופה הרגועה.

דוט - עין גנים 9 תל אביב | שעות פתיחה: ימים ראשון-שבת 19:00-23:00