צפון, שרון ומרכז: 5 משלוחי אוכל חדשים ששווה להכיר

ארז קומרובסקי מגיע לשרון, המסעדה האיטלקית מרמת החייל מציעה הנחות שוות למבקרים, ומסעדת החוף יוצאת בפופ אפ בראנץ' שישמח את כל המתגעגעים. חדשות האוכל במהדורה ארצית

2unlcs
ארוחה שלמה בסנדוויץ'. מסעדת ג'מילה ג'מיל במטבח רוחות של תשוקה | צילום: דניאל לילה

מנת הדגל של מאנטה ריי בגרסת טייק אווי חורפית


בתיאום מושלם עם מזג האוויר החורפי השיקו במסעדת מאנטה ריי ארוחת בויאבס, המבוססת על מנת הדגל של המקום בגרסת טייק אווי המצריכה טאץ' אפ אחרון בבית ומוכנה לאכילה על שלל הדגה הטרייה והציר העשיר עליו מבוססת המנה. הבויאבס, אם טרם התוודעתם לתופעה הממכרת, הוא מרק דגים המושתת על ציר דגים עמוק טעם, פירות ים, דגים טריים, ירקות להעשרת הציר, ותיבול פרנו ותפוז שמעניקים את הארומה הייחודית. בגרסת מאנטה ריי מוגש המרק עם ממרח רוי - סוג של איולי עז טעם המורכב מחלמונים, תבלינים, שום, זעפרן ועגבניות, אותו מורחים על לחם שמלווה ומחמיא למרק. גרסת הטייק אווי של המנה מגיעה במארז עבור שניים וכוללת את ציר המרק, מולים, שרימפס, קאלמרי, סרטן כחול, פילה לברק, ירקות חתוכים, צ'ייסר פאסטיס, שמן זית. את כל הטוב הזה צריך לחמם בסיר כמה דקות, להגניב פנימה צ'ייסר פאסטיס ולהגיש לצד לחם בלקני וממרח רוי שמגיעים כחלק מהערכה.

4ri Iq
מרווה געגועים למנת הדגל. מרק הבויאבס של מאנטה ריי | צילום: יחצ מאנטה ריי

ואם כבר נהנתנות, השבוע השיקו בעלמה ביץ, האחות הקטנה והקז'ואלית יותר של מאנטה ריי, ערכות בראנץ' מדליקות שנמכרות במהלך הסופ"ש בלבד ומכילות את המאזטים הקלאסיים של המקום לצד משקאות, עיקרית בוקר וחלה מתוקה ממאפיית המסעדה. בתוך הקופסאות תמצאו 2 ארוחות בראנץ' שכיף לקחת לדשא השמשי של הטיילת, לפרוש על מפה שמקבלים בהשאלה מהמסעדה ולפצוח בפיקניק כהלכתו. הבראנצ'ים האישיים מחולקים ל-2 קופסאות: האחת כוללת מקושקשת, סלט ירקות, לחמניית חלה, צזיקי, סביצ'ה בורי, פלפלים קלויים, קוביות פטה, חמאה, ריבה, בקבוקון תפוזים, קלמנטינה, ביס בראוני. השנייה קלילה יותר ומכילה בייגל פיצוחים, סלמון מעושן, שמנת, סלט ירקות, בצל כבוש, חמאה, בקבוקון תפוזים, קלמנטינה, ביס בראוני. אם אתם שניים או יותר, שווה ללכת על הבראנץ' הזוגי העשיר שישביע בקלות יתרה 3 רעבים. "הסיפור המלא בקופסא" שמו, והוא מורכב מחלה שלמה מתוקה, ביצה מקושקשת, ירקות, צזיקי, סביצ'ה בורי, פלפלים קלויים, קוביות פטה, חמאה, ריבה, טחינה, זיתים, מיץ תפוזים ופירות.

Whatsapp Image 2020 12 21 At 1
תחושת נהנתנות אסקפיסטית. בראנץ' בוקס זוגית של מאנטה ריי | צילום: יעל רייף

ערכת בויאבס של מאנטה ריי - 125 שקלים למנה זוגית | הזמנות דרך wolt או איסוף עצמי מהמסעדה | בראנץ' קופסאות של עלמה ביץ' - 70 שקלים לבוקס אישי, 160 שקלים לבוקס זוגי, איסוף עצמי מעלמה ביץ' בימים שישי ושבת בין השעות 09:00-12:00

טוקיו קלאב מציגים: הסושי הכי טוב בתל אביב שאתם (עדיין) לא מכירים


בעיצומה של הקורונה השיק הסושיאל קלאב התל אביבי אחות קטנה וחדשה העונה לשם טוקיו קלאב ומתפקדת על תקן בר סושי למביני עניין אניניי טעם. הרעיון בבסיס המקום המפתיע הוא יצירת מגשי סושי מהוקצעים שיוכנו על ידי טבחים מחול"תי ומפוטרי הקורונה, שעבדו עד כה במסעדות יפניות נחשבות בעיר. בהתאם לחזון, התוצאה מפתיעה מאוד, ולא נגזים אם נכריז שמדובר באחד מברי הסושי הטובים במרכז. בעמדת הסושי הפעלתנית ניצב הסושי מאסטר אילייה באשס, שברזומה המקצועי שלו מסעדות רוקה ודיינינגס. בטוקיו קלאב הוא משלב בין סושי מסורתי מדגים טריים להברקות פיוז'ן יפניות דוגמת רוטב יוזו פיקנטי וסויה בתיבול בוניטו (שבבי פלמידה מגולפים) ואצות ים, שטעמה הוא אוממי מרוכז וממכר.

Hwjccp
ביצוע מופתי ושילובים מפתיעים. סושי בטוקיו קלאב | צילום: אריאל עפרון

לצד דגים נאים במגוון צורות, תמצאו רולים מסורתיים יותר ופחות דוגמת "מאשרום אבוקדו רול" עם מיקס פטריות ברביקיו יפני, בטטה אספרגוס ומעטפת אבוקדו ברוטב ספייסי יוזו (8 יח 58 שקלים); סלמון מיסו רול עם אבוקדו, עלי חזרת, מעטפת סלמון צרוב, מיסו יוזו, איקורה ועלי שיסו (64 שקלים), וגם סביצ'ה המאצ'י מנגו עם יוזוקושו, מנגו, עלי חזרת, קוקוס קלוי (68 שקלים). במעמד ההזמנה אפשר להצטייד על הדרך באחד הקוקטיילים המבוקבקים שמותאמים למנות היפניות, ולצרוך את כל הטוב הזה סביב שולחנות הבר הרחבים הפזורים בפיאצה הנחבאת ומאפשרים לבלוס בסטייל תוך שמירת מרחק בטוח מהבולסים האחרים.

טוקיו קלאב - שדרות רוטשילד 45 תל אביב

5 מסעדות משלוחים חדשות בחיפה


אמריקאי, טבעוני, ישראלי ומושחת נכנסו למטבח. זאת לא התחלה של בדיחה אלא בשורה משמחת עבור תושבי חיפה שהתעוררו השבוע להיצע קולינרי גדול ומרגש כחלק מ"רוחות של תשוקה", קונספט קולינרי חדש ומותאם קורונה, המשלח מנות מ-5 מטבחים שונים לכל תושבי חיפה והסביבה. על מטבח הרפאים הצפוני אמונים השפים והיועצים הקולנריים יאיר פיינברג ואלי הופנר, שרקחו מנות חובקות עולם שמותאמות ומונגשות למשלוחים, כך שהאוכל יגיע מהוקצע, מאורגן וחם גם אם תנאי הדרך יהיו מאתגרים.

המסעדה הראשונה היא ג׳מילה ג׳מיל, המוקדשת לכריכים שהם ארוחה שלמה, המבוססים על לחמניות במילוי בשר, עוף, דגים ואפילו אופציה טבעונית שזכתה לשבחים בקרב הטועמים. המסעדה השניה העונה לשם קוקוריצה מאגדת את כל הקשור לעוף, החל מחלקי עוף בגריל, דרך סלט עוף אסייאתי ועד שניצל וכנפיים קריספי. ד"ר גרין השלישית היא סלטיית שף צמחונית טבעונית עם מרקים ומנות צבעוניות, בריאות ומשביעות. המסעדה הרביעית שתפתח בקרוב מוקדשת לדבר שהכי כיף לאכול מתחת לפוך - עוגיות חמות ומושחתות. את המטבח החמישי שומרים השניים בסוד, ולנו רק נותר לקוות שמדובר בפיצרייה - החוליה היחידה החסרה שתהפוך את רוחות של תשוקה ל-50 גוונים של תשוקה.

1nbdlm
הכל סביב עוף. מסעדת קוקוריצה במטבחי רוחות של תשוקה | צילום: דניאל לילה

לפרטים והזמנות חפשו בגוגל: ד"ר גרין, קוקוריצה וג'מיל ג'מילה

המשלוחים של ארז קומרובסקי מגיעים לאזור השרון


אחרי שגרם לתושבי המרכז להתמכר לפקיילה, להישבע אמונים למסבחת חצילים ושעועית לימה ולהחביא משאר בני הבית את חלת הכורכום, ארז קומרובסקי מרחיב את משלוחי האוכל שלו לאזור השרון עם תפריט "בלאדי שיק" חורפי ומלא תעוזה. בין המנות שחובה לטעום: הבייגלה הטורקי של ארז, עם זרעי שומר (10 שקלים); מסבחה רכה וחמימה של חצילים ושעועית לימה עם ראגו של מנגולד ושום קונפי עדין שמעניק בת טעם עדינה לתבשיל החורפי (48 שקלים); מנה נהדרת שעונה לשם "קדאפי ובניו" ומתגלה כביצוע מושלם לפקיילה מתרד שחור ועגל, המוגש על קוסקוס בעבודת יד (69 שקלים), ולקינוח מוס שוקולד של הביוקר עם בוטנים מקורמלים (28 שקלים).

במסגרת הרחבת אזורי המשולחים מוצע מארז חדש הנושא את השם המבטיח "קומרובסקי ל-4 אנשים רעבים" וכולל בייגלה טורקי, חלת כורכום, מסבחה, סלט פפאיה, חריימה בורי, קדאפי עם קוסקוס, סיר טבית ויין אדום מקומי (420 שקלים). השמועות מספרות שממש בקרוב יושק תפריטו החדש של השף מאיר אדוני, שישלח גם הוא לאזור השרון, כך שתושבי הרצליה, רשפון, שפיים, געש ורמת השרון צפויים לחורף טעים במיוחד.

משלוחי בלאדי שיק של ארז קומרובסקי באמצעות קיוב קיטצ'נס - פרטים והזמנות ב-wolt

פומו האיטלקית בהנחות טייק אווי משתלמות


למרות שמצב המסעדות בארץ מאוד לא פשוט, בפומו האיטלקית מרמת החייל החליטו לפנק את המגיעים במיוחד ולהעניק 15% הנחה על *כל* תפריט הטייק אווי, מה שאומר שאפשר להתפרע על פחמימות עד דלא ידע, ולאמץ בחום את פיצת הפונגי המצויינת יחד עם מנות הפסטה נדיבות הגודל, קוקטיילים מותאמי טלטול ונשיאה וקינוחים להמתקת השנה האחרונה. טעמנו ואהבנו ריזוטו שרימפס מהזן המושחת, המבוסס על ציר שרימפס חמאתי, אפונה, יין לבן ושרימפס עם בשר סרטנים רך ומתמסר בניחוח עדין של זעפרן שנותן לכל העסק טעם שובב (108 שקלים).

שווה לשים לב גם למנת הבוראטה, שמגיעה עם ארטישוק איטלקי, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, ובלסמי (64 שקלים), ולא לפספס את הפיצות המעולות שעוברות תפיחה איטית שמעניקה לבצק מרקם אלסטי משגע, פריכות בקצוות וטעם עמוק של לחם איטלקי (69-73 שקלים). אם אתם בענייני הפעלה לכל המשפחה, במקום מציעים גם ערכת כדורי בצק להכנת פיצה איטלקית בבית (96 שקלים), המגיעה עם 2 כדורי בצק, רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן (או גבינה טבעונית), אורגנו, צ'ילי ובזיליקום טרי.

Eczwjr
פחמימה נחוצה לנשמה. פיצה קפריצ'וזה במסעדת פומו | צילום: אנטולי מיכאלו

הדיל האיטלקי של פומו - פרטים והזמנות באתר המסעדה