השילוב המושלם: ביומיום פלאפל, בסופ"ש דוכן פיצה מטוגנת כמו בנאפולי

זו כנראה המנה הכי מושחתת שתטעמו השנה, והיא שווה כל קלוריה: פיצת שמרים מטוגנת ובתוכה רוטב עגבניות ומוצרלה נוזלית ונמסה. כל הפרטים על "כפרה מיו", הפופ הכי מסעיר בעיר

זמן צפייה: 00:12

פיצה היא מתת האל לאנושות, את זה יודעים 99.9% מתושבי העולם. השילוב בין הבצק האוורירי, הקראסט הפציח והגבינה הנמתחת יכולים לגרום גם לאדיש בבני האדם לגרגר בעוצמה. קחו את כל הטוב הזה והוסיפו למשוואה טיגון בשמן עמוק שהופך את הפיצה המסורתית לכיס שמרים רך ואוורירי, פריך מכל עבר, והכי חשוב: שומר על המוצרלה חמה, רכה ונמתחת עד לביס האחרון ששווה כל כוויה בפה. בנאפולי עונה התענוג לשם פיצה פריטה או פנזרוטי ומשמש אוכל רחוב בסיסי, זול ומשביע, כשלמוצרלה המוכרת מצטרפת ריקוטה רכה שמעדנת את כל העסק. ועכשיו סוף סוף הגיע גם תורנו לאמץ את המנהג.

Whatsapp Image 2020 08 18 At 1
ככה זה נראה בנאפולי. פיצה פריטה | צילום: יעל רייף

השף בנצי ארבל שעבד שנים לצד יונתן רושפלד, מפעיל בשנים האחרונות את "מפגש אושר", דוכן פלאפל קטן עם מנות רחוב על טהרת כדור ההרגעה השחום והפריך. במהלך תהפוכות הקורונה מצא את עצמו ארבל חוזר לבישול האיטלקי הבסיסי שעליו גדל והתחנך קולינרית, ואחרי כמה נסיונות מוצלחים החליט להפוך אחת לשבוע את דוכן הפלאפל שלו לביסטרו קז'ואלי עם מנות דרום איטלקיות מדליקות ושם מדליק לא פחות.

1qnenf
ביס אלוהי ששווה כל כוויה בפה. פיצה פריטה בנאפולי | צילום: שאטרסטוק

"כפרה מיו" הפועלת בשבתות בלבד היא טרטוריה איטלקית המוקדשת לפתיחים קלאסיים, פסטות ואותה פיצה מטוגנת (40 שקלים) שמאיימת להפוך למנת הדגל של המקום. את בצק השמרים הנפוליטני והאוורירי שעובר תפיחה ארוכה (ומכאן מרקמו החלומי) ממלא ארבל ברוטב עגבניות עדין טעם, מוצרלה ותלולית ריקוטה פרסקה. אחרי סגירה והידוק עוברת הפיצה לסיר השמן, שם היא מתנפחת, משתזפת ומקבלת קרום פריך. המוצרלה נמסה ונמתחת, הריקוטה מתפשטת לכל אורך כיס השמרים, והתוצאה מושחתת ומענגת כמעט באותה מידה. אפשר לשבת לכרסם סביב שולחנות הפאלפליה שמעוטרים לכבוד המאורע במפות אלגנטיות, ואפשר ללכת על גרסת הטייק אווי ולאכול בגינה הצמודה.

Whatsapp Image 2020 08 17 At 1
ביס שמשלב בין כל המרקמים המענגים. פיצה פריטה | צילום: בנצי ארבל

מי שיוותר על הפיצה המטוגנת ויבחר ללכת על פתיחת שולחן, יהנה מארוחה בת שש מנות (300 שקלים לזוג, כולל יין במזיגה חופשית). התפריט משתנה על בסיס שבועי, אבל כמעט תמיד תמצאו כאן פתיחים דרום איטלקיים קלאסיים דוגמת סלט רומאי מזוקיני נא, מיץ לימון, סלסת אנשובי, פקורינו, שום ויין לבן, אותו מגדיר ארבל כ"ים של אוממי מרענן". לצידו מוגשת קפונטה, סוג של רטטוי איטלקי על בסיס חצילים, פלפל אדום, עגבניות וזיתים שמתבשלים יחדיו ארוכות לכדי תבשיל מרוכז ועמוק טעם. על טהרת מרענן החך מתפקד סלט עגבניות עם סלסת אורגנו, מרווה ופטרוזיליה.

Whatsapp Image 2020 08 17 At 1
חוזר לבישול הבסיסי עליו התחנך קולינרית. בנצי ארבל | צילום: בנצי ארבל

אחרי הפתיחים מגיע תור בחירת הפסטות: פסטה פיצ'י עם עגבניות, חצילים מטוגנים בזיליקום וריקוטה או רביולי ריקוטה ומסקרפונה ברוטב חמאה, כמהין וקרפצ'יו פורטבלו מעל. לא רוצים להעלות לכם כבר עכשיו את רמות הסוכר בדם, אז רק נרמוז שבשבת הקרובה מתכנן ארבל להכין לקינוח עוגת פיסטוק מקמח תירס ואורז, ומעליה גלייז פיסטוק ותלולית קצפת אוורירית ועדינה. לא משנה לאיזה סוג בליסה תגיעו, קחו בחשבון שהמקום קטן והבאזז גדול, כך שרוב הסיכויים שתצטרכו להמתין לא מעט עד לביס הנכסף מארץ המגף.

כפרה מיו (במפגש אושר) - ימי שבת החל מהשעה 19:00, קינג ג'ורג' 105 א, תל אביב