תכניסו לרשימה: מצאנו את הגרסה הכשרה למסעדת מחניודה בירושלים

במיקום מפתיע ונסתר מהרחוב, נמצאת אחת המסעדות הכשרות הטובות בירושלים, שתעשה טעים גם לחוטאים הגדולים ביותר. הכירו את 02, הסוד השמור של גרגרני העיר

Whatsapp Image 2021 08 05 At 1
הפתעה נעימה באזור המפתיע של העיר. שווארמה צוואר טלה במסעדת 02 | צילום: יעל רייף

כשמפנטזים על חופשה בירושלים, מתפקסים לרוב תכנונית ומחשבתית על אזור שוק מחנה יהודה. נכון, הוא בהחלט מרתק ועשיר קולינרית, אבל כל מי שביקר באזור לאחרונה חווה את הצפיפות הבלתי אפשרית שמבריחה מהר מאוד לרחובות הסובבים כשחצי תאוותכם הקולינרית בידכם כי מי רוצה להידחס בין המוני אדם כשקורונה וחם? אנחנו כאן בשביל להציע אופציה אחרת ומעניינת לא פחות לחופשה שמחברת בין תפנוקי מלון לאוכל מצוין, והבונוס? מצאנו מסעדה כשרה ממש מעולה שלא נתקעה קולינרית אי שם בניינטיז ומציעה אחלה אופציות טעימות לכל סוג תזונה ותאווה.

O2 4 13492
דרישת שלום טעימה ממסעדת מחניודה. פתיחים במסעדת 02 | צילום: גיל אבירם

הלוקיישן


מלון ענבל (לשעבר לרום) שעבר שיפוץ מקיף, התחדש בחמישה כוכבים ובעיצוב מודרני אלגנטי ונעים לעין, הוא אחלה ספוט להעביר בו לילה של אמצע שבוע או סופ"ש. הוא נמצא בקצה שכונת טלביה, מרחק פסע מגן הפעמון, כמה דקות ממתחם התחנה, ממילא והעיר העתיקה. המלון הוותיק שאירח את קלינטון, שמעון פרס ואריאל שרון, עבר לא מזמן מתיחת פנים מכף רגל ועד גג, במסגרתה הוחלף המראה הכבד המיושן בלובי מפואר, חדרים מעוצבים למשעי, מרפסות שמש שמשקיפות על העיר העתיקה ובריכה כיפית עם בר פעיל שמזמן התחרדנות בטלנית בשמש של ירושלים. במסגרת השיפוץ נוספו 51 חדרי פרימיום וסוויטות רחבות שמתחברות לחדרי משפחה, חדר כושר שפועל מסביב לשעון וגם מסעדה אחת מוצלחת במיוחד שבזכותה אנחנו כאן.

המסעדה


מסעדת 02 היא סוד שמור שהגיע הזמן לצעוק לעולם. היא ממוקמת בתוך המלון, כך שאם תעברו ברחוב אין סיכוי שתראו אותה, וזה כנראה החיסרון היחיד שלה. למרות שהיא מסעדת מלון" אין לה שום קשר למסעדות מלון מיושנות שנסמכות על חדר האוכל. החלל הפנימי גדול ואלגנטי עם בר פעיל ותפריט קוקטיילים משתנה, ואם אתם בענייני אוויר הרים צלול כיין, המרפסת הענקית עם הנוף והמרחבים תעשה לכם נעים בעין ובלב.

מטבח המסעדה פועל ללא שום קשר לחדר האוכל של בית המלון, ולכן זוכה לחופש תפעולי ושימוש בציוד מתקדם דוגמת סו וויד (בישול בוואקום). בראש המסעדה עומד נמרוד נורמן, שף מוכשר וצנוע, שהגיע בכלל מקבוצת "מחניודה" החזקה של אסף גרניט. עד לא מזמן הוא כיהן בתפקיד שף מסעדת "יודל'ה" של הקבוצה וגם הוביל את מסעדת" אנה" הירושלמית המצוינת (שנסגרה בתקופת הקורונה וטרם שבה לפעילות) כשף ראשי. בתל אביב היה חלק מצוות ההקמה של "בר 51", כך שלמסעדת 02 הגיע עם רזומה מרשים ויכולת לשלב מטבח שוק מקומי עם טכניקות בישול מתקדמות.

התפריט


מדובר באחד מאותם מקומות השייכים לגל החדש של מסעדות כשרות שעושות טעים גם לחוטאים הגדולים ביותר. כל אחת מהמנות - מהפתיחים, דרך העיקריות ועד לקינוח - מאופיינת בשפע מרכיבים, טעמים ותבלינים שמציפים את הפה בעונג רב. הרוסטביף סינטה, למשל, מגיע עם חרדל שזיפים שמכינים במקום ובצל כבוש שנותן קיק עוקצני לאף. את הפרמזן המסורתי, מחליף נמרוד בשמרי בירה שנותנים אפקט אוממי דומה ונראים בדיוק כמו המקור (68 שקלים). וזאת רק אחת הדוגמאות ליצירתיות שפורחת תחת "מגבלות" הכשרות.

O2 4 13347
טעמים ושילובים מפתיעים. סלט עלים במסעדת 02 | צילום: גיל אבירם

אגף הפתיחים מוקדש למנות קרות וחמות, חלקן מתמקדות בירקות בסגנון מדורה, אחרות קרות ומרעננות, ויש גם רציניות יותר דוגמת שווארמה צוואר טלה נהדרת וצלחת חריפים למביני עניין, לצד לחם מחמצת של בית המאפה הירושלמי פיינגולד. מאגף הסלטים חובה ללכת על סלט עלים פריכים ואנדיב שמצליח להפתיע בגדול בזכות ויניגרט טרגון עז טעם ופרוסות דקיקות של תפוח שנותנות מתיקות ואקסטרה קראנץ' (64 שקלים). אם אתם חובבי פטריות או "סתם" טבעוניים או צמחוניים, אל תפספסו את שווארמת פטריות היער (88 שקלים), שכבר הפכה כאן למנת דגל ומוגשת עם תועפות צנוברים קלויים על טחינה קרמית שסופגת את מיצי צליית הפטריות ומחייבת טבילה הגונה של הסאלוף שמגיע ליד.

Whatsapp Image 2021 08 05 At 1
אופציות צמחוניות וטבעוניות לכל דורש. שווארמה פטריות במסעדת 02 | צילום: יעל רייף

כיאה למסעדת שף, אגף העיקריות קטן, מהודק ומוקדש לפילה ואנטריקוט, דגים וגם המבורגר מתערובת נתחים שיכול בקלות לתפקד כמנת ילדים (מתוחכמים). נתחי הבשר המיושנים מוגשים כאן כסטייק לפי משקל ומטופלים מינימלית, כשאת רוב העבודה עושים הגריל מן והגריל. יש משהו כיף ב"לרדת" על סטייק במסעדת שף, במיוחד אם צורכים אותו לצד צ'יפס ביתי עם טעם של פעם אבל בקטע טוב או צלחת משובחת של סלקים קונפי שקיבלו אופי שובב מינסון, תבלין שכבר כמעט לא פוגשים במחוזותינו, וחבל. ההמבורגר מצוין גם כן ויתאים מפאת גודלו וטעמו גם לגדולים, ואל תצאו מהמקום בלי לדגום את אגף הקינוחים.

קרמו השוקולד ולרונה שטעמנו (42 שקלים), יושב לנו עד עכשיו באגף הגעגועים ולא מרפה. קרם השוקולד העשיר והדומיננטי שמסביבו פרלינה (מחית עדינה) של אגוזי לוז הוא עונג צרוף לאנשי שוקולד. הוא אינטנסיבי, אגוזי ומשלב קראנץ' מרענן שמעניקים אגוזי הלוז המקורמלים שמסביבו מבלי להכביד על הביס. קחו בחשבון שכמו ברוב המסעדות שנמצאות מחוץ לתל אביב, המנות כאן ענקיות ויספיקו בקלות ל-2 רעבים, כך שלא משנה באיזה הרכב מגיעים, חובה ללכת על פתיחת שולחן בסגנון שיירינג, במקום לתפוס בעלות על מנה ספציפית ולפזול לצלחות של אחרים.

מסעדת 02 שבמלון ענבל - ז׳בוטינסקי 3, ירושלים | שעות פתיחה: ימים א' – ה' בין השעות 18:00-22:30