"נוגסים והקצפת מתפרצת לכל עבר": המעדניה החדשה שמגשימה חלומות מתוקים

אפילו התור הארוך שמשתרך בכניסה לנורדיניו לא מכין את הנפש למה שקורה בפנים. במעדניה החדשה של עינב אזגורי תמצאו את כל מה שמתוק וטוב בחיים: החל מעוגת מרציפן, דרך כריכי ענק ועד לעוגיות שוקולד וקראק פאי שזורם היישר לוורידים

Whatsapp Image 2019 08 25 At 1
בריוש אוורירי במילוי קצפת מסקרפונה עננית. מריטוצי | צילום: יעל רייף

אחרי בהלת עוגת הגבינה שגרם השף עינב אזגורי ל-90% מאוכלוסיית הגרגרנים, הגיעה תורו של הבריוש הקצפתי. למביט מבעד לחלון הראווה יקח רגע וחצי לזהות במה מדובר: לחמנייה תפוחה ואוורירית במילוי קרם לבן או סופגנייה אפוייה במילוי קצפת? התשובה היא גם וגם. למנה הוויראלית החדשה שמציפה לכם את הפיד קוראים מריטוצי, בריוש שמרים חמאתי ואוורירי שנפער בליבו, ממולא בקצפת מסקרפונה עדינה ומקבל חיזוק של אבקת סוכר שנותנת לכל העסק מתיקות עדינה. ברומא אוכלים את המושחתות הזאת לארוחת בוקר בלי להניד עפעף, ולפי התור שמשתרך בכניסה למעדנייה החדשה של אזגורי, נראה שגם הישראלים עומדים לאמץ בחום את המנהג.

Whatsapp Image 2019 08 25 At 1
כמו לנגוס במרציפן במרקם עוגה. עוגיית ריינבו לצד קפה מבעבע בנורדיניו | צילום: יעל רייף

"נורדיניו" החדשה שנפתחה סמוך למסעדת "קפה נורדוי" שבראשה עומד אזגורי גם כן, היא הרבה יותר מקונדיטוריה או מעדנייה. כבר בשעות הבוקר מתמלא המקום הקטנטן בהמון כריכים וכריכונים מגרים דוגמת מיני קראסון אנשובי, מוצרלה, חלפיניו כבוש, פלפל קלוי ורוקט, כריכי ביס חמאת בוטנים וטאלאג׳יו; ריבת פטל, פרי העונה ואגוזי מלך. ממש לצידם שוכנים גריינים פחמימתיים נוספים דוגמת עוגיית דאבל שוקולד ענקית (12 שקלים) עם כתמי מלח שמדגישים את המתיקות; מדלנים קטנים וחמודים (3 שקלים), ריבועי בלונדי וקראק פאי (9 שקלים) גוז'ר - פחזנייה גבינות מלוחה מבצק רבוך ועשבי תיבול; טירמיסו וקינוח "האי הצף" בתוך קופסאות פלסטיק אישיות, ועוגיית ריינבו צבעונית ושובת לב שמבוססת על שקדים ומצופה שוקולד (9 שקלים). ביס ממנה ימלא את הפה בטעם מריצפני מודגש ומתיקות עדינה שלא משתלטת על האיברים.

Whatsapp Image 2019 08 25 At 1
שילוב נהדר בין מתוק, מריר ומלוח. עוגיות שוקולד בנורדיניו | צילום: יעל רייף

מי שצריך חיזוקים נוספים יוכל לבחור בעוגות הפס שבוויטרינה, כל אחת מיוחדת יותר מאחותה: עוגת הגזר לחה בדיוק במידה הנכונה ומלאת טעמי תבלין נפלאים; עוגת הפולנטה מגיעה עם זיגוג לימוני פציח ומדליק, ועוגת שמן הזית והתפוז היא יציאה אמיצה שתתחבב מאוד על אוהבי טעמי שמן הזית העמוקים. לקראת 10:30 מגיעים למקום מגשי ענק שגורמים ללא מעט ראשים להסתובב לכיוונם. מדובר בבגטי ענק יפים להפליא, ובתוכם שילובים שונים דוגמת מורטדלה עם עגבנייה, בצל מוחמץ, רוקט, מוצרלה, חרדל וקורנישון; סלט קיסר עם נתחי עוף ופרמזן; סלמי עם עגבניה ורוקט או קפרזה אמיתית שמעוצבת לעילא בתוך הבגטים הפציחים. בעת ההזמנה בוחרים את הגודל הרצוי לפי כפולות של 11ס"מ (19-20 שקלים לכריך), משם עובר הכריך לחימום מהיר בתנור ומוגש ללקוח הרעב כשהוא במצב נגיסה אופטימלי.

Whatsapp Image 2019 08 25 At 1
מגיעים מראש בכפולות של 11 ס''מ. כריכי בוקר בנורדיניו | צילום: יעל רייף

אגף הקפה שווה אזכור גם כן: חוץ ממכונות חליטה פוטוגניות המעוצבות כברזי בירה ומשקאות קפה מסורתיים, בנורדיניו מכינים קפה קר מבלונדר ומאובק בקקאו או קפה נייטרו אינטנסיבי מריר שנמזג מברז הקפה החתיך. משעה 17:00 משנה המקום את פניו והופך לאפרטיבו קולינרי-אלכוהולי משמשח לבב אנוש. כמיטב המסורת האיטלקית כולל דיל ההאפרטיבו אלכוהול במחיר מוזל, מנות קטנות לנשנוש דוגמת ריבועי פוקאצ'ה עם טופינגס משתנים, גלגלי גבינה, קעריות תפוצ'יפס וגם אפשרות נשנוש ללא הגבלה ב-49 שקלים.

Whatsapp Image 2019 08 25 At 1
ביס טעים על הבוקר. עוגות בנורדיניו | צילום: יעל רייף

לא משנה מתי תגיעו, את כל המתוקים והמלוחים אפשר לצרוך סביב אחד השולחנות הבודדים שפזורים בחוץ או על הדלפק הקטן בפנים, אבל בחודשים הקרובים כדאי להיערך להתנפלות רבתי, לקחת שקית טייק אווי מפנקת ולהתמקם על אחד הספסלים במדרחוב נחלת בנימין הצמוד. ואם התור גורם לכם לריור יתר או אולקוס מוגבר עד קבלת המנה הרצויה, האשם הוא כנראה השף זגורי, ששבועות לפני פתיחת המעדניה פצח בעבודת סושיאל מרשימה שכללה תמונות שומטות לסת לצד תיאורי מנות שגירו את בלוטות הטעם והאינטלקט.

 

נורדינוי - נחלת בנימין 27, תל אביב