גאווה ישראלית: כוכב מישלן למסעדת שבור של אסף גרניט

אחרי שנה וחצי בלבד, זוכה מסעדת שבור של אסף גרניט וקבוצת מחניודה לכבוד בינלאומי: כוכב מישלן ראשון שהוענק אי פעם למטבח ישראלי

זמן צפייה: 03:29

בעיצומה של  תקופה כה מאתגרת עבור מסעדני ארצנו, מגיעה בשורה משמחת מעבר לים: כוכב מישלן ראשון למסעדת "שבור" הפריזאית של אסף גרניט. התואר המכובד מטעם המדריך היוקרתי הוענק למסעדה לפני שעות אחדות במהלך טקס הענקת כוכבי מישלן שהתקיים הבוקר (יום ב') ביוטיוב בעקבות מגבלות הקורונה.

אסף גרניט
שם את המטבח הישראלי על המפה. אסף גרניט

"שבור", שנפתחה לפני שנה וחצי בלבד, מחברת בין אוכל שוק ירושלמי למטבח פריזאי מוקפד, ובראשה עומדים השפים אורי נבון, תומר לנצמן והשף בםועל דן יושע - אחד המתמודדים הבולטים בעונה השנייה של "משחקי השף". למרות שמושיק רוט עשה את זה קודם, זהו כוכב מישלן ראשון שמוענק למסעדה המוקדשת למטבח ישראלי עם מנות דוגמת מטבוחה, לאבנה, סיגר טלה, אריסה ובאבא גנוש - כולן בפרשנות פריזאית מעונבת.

צפו: טקס הענקת כוכבי מישלן ששודר הבוקר:

שבור היא מסעדתם החמישית מחוץ לישראל של קבוצת מחניודה, וזמן קצר לאחר פתיחתה בספטמבר 2019 כבר סומנה כסיפור הצלחה וזכתה לשבחים רבים ופרגון רבתי ממגזינים מקומיים, כולל "פורבס" שהכריז על המקום כהבטחה הטרנדית של השנה. לכבוד דומה זכתה מסעדת "פאלומר" שפתחה הקבוצה בלונדון בשנת 2014, ולאחר חצי שנהדורגה במקום הראשון ברשימת המסעדות הטובות ביותר בלונדון שפורסמה באתר Londonist.com.

>> השניצל המעולה של אמא של אסף גרניט

השף בפועל דן יושע מציין את הזכייה היוקרתית:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by danyosha (@danyosha)

קיום טקס מישלן היוקרתי בעיצומה של מגיפה עולמית בה מסעדות רבות נסגרו, סחף לא מעט ביקורות על התנהלות לקויה וחוסר רגישות. בתגובה הבטיחו המארגנים שאף מסעדה לא תאבד את הדירוג בתקופת הקורונה ובתנאי שלא שינתה את התפריט או את אופי המטבח. הפרס המשמח עליו התבשרה הבוקר הקבוצה מביא עימו משב של תקווה לצוות מסעדת "שבור", שאינה פועלת קרוב לחודשיים כחלק מגזרות הסגר הפריזאי. לדברי אסף גרניט כפי שצוטט השבוע, התקווה היא לחזור ולפתוח את המסעדה הממושלנת בסביבות אפריל.

"זאת גאווה ענקית לזכות בהוקרה עולמית על האמת שלך, האמת של כולנו", מוסר גרניט. "מה זה מחניודה אם לא התנגשות חזותית של מטבחים ירושלמיים: מהפולני לכורדי, דרך התימני ועד מזרח ירושלים. כמו מחניודה, גם "שבור", האחות הצרפתיה של מחניודה - מביאה את התובנות האלו לצלחת. אני מודה לכל השותפים שלנו, אלו שנגררים אחרי כשיש לי שיגעון חדש או דוחפים אותי כשאני עוצר לרגע, גם אם זה לנוח. גם הפעם לא עוצרים, ממשיכים! כוכב אחד זה נחמד והכל, אבל כוכב אחד זה לא שניים!"

>>  אסף גרניט מסביר כמה מורכבים ותובעניים הם חיים של שף

>> ככה מכינים בורקס שקשוקה של אסף גרניט