מייזון קייזר בישראל: 5 מנות דגל שאסור לפספס

עשרות מאפים מפתים, ריח של חמאה מתוקה באוויר וצרפתית אלגנטית מכל עבר. הבולנז'רי של אריק קייזר התמקם סוף סוף בישראל עם מנות דגל מפריז לצד הברקות ישראליות חצופות ו-5 מנות מעולות שבשבילן שווה לעמוד בתור

Kayser 2015 Reportage Vendome
מקום טוב להרגיע בו געגועים לפריז. טארט תותים במייזון קייזר | צילום: Massimo Pessina

הדבר הראשון שיכה בכם בעוצמה עם הכניסה ל"מייזון קייזר" שנפתח אמש לראשונה בארץ, הוא ריח עמוק ומתוק של חמאה - חומר הגלם המשותף כמעט לכל מה שמוגש בפטיסרי-בולנז'רי הצרפתי החדש בנמל תל אביב. רגע אחרי זה יכנסו שאר החושים לפעולה: לא משנה לאן תסתכלו, כל עוד לא הרמתם ראש לתקרה, תתקלו במאפים, עוגות, עוגיות, טארטים, כריכים צרפתיים לעילא, טארטלטים, לחמים, קרואסונים, חלה עם שוקולד שמכינים רק בשלוחה הישראלית, וגם אחד שבטח כבר שמעתם עליו - בגט מחמצת שהפך עם השנים למנת הדגל המזוהה ביותר עם הבולנז'ר אריק קייזר, שעומד בראש אימפריית הפחמימות שמונה מעל 250 מאפיות בעולם, ומעכשיו, כאמור, גם בישראל.

3kjbla
מקום טוב לספק בו דחפים פחמימתיים. עוגות במייזון קייזר | צילום: שי נייבורג

הגעתה של הרשת הבינלאומית היא בשורה משמחת לכל חובב פחמימות או פרנקופיל, אך משמחת אף יותר היא האג'נדה של יואן סמדג'ה שאחראי להבאת מייזון קייזר לישראל: הנגשת מוצרי צריכה יומיומיים בסיסיים איכותיים לקהל הישראלי. הווה אומר: בגט מחמצת ימכר ב-8 שקלים, קרואסון חמאה צרפתי קלאסי ב-9 שקלים, ומחיר כיכרות המחמצת נע בין 17- 33 שקלים לכיכר גדולה מאוד שיכולה להגיע עד 2 ק"ג. ביחס למוצרים דומים הנמכרים במאפיות ברחבי העיר, מדובר בתמחור נמוך משמעותית. אז יתרון לכיס ולבטן כבר יש, אבל מה עושים על כל השפע הפחמימתי הזה ואיך מצליחים לבחור מבין עשרות העוגות הפתייניות והמאפים הפלרטטניים שקורצים מכל עבר? יופי ששאלתם! בשביל זה אנחנו כאן.

עוגת פיסטוקים


כמה תמימה ופשוטה למראה, ככה מפילה מהרגליים, במיוחד אם אוהבים פיסטוק אהבת אמת. כשחותכים את מה שנראה כמו עוגת שיש מעונבת, מתגלה מחזה ירוק ומפתה. אז גם מתחיל להתגנב לכיוון החוטם ריח עמוק של פיסטוקים אגוזיים, מרציפיניים כמעט. נגיסה ראשונה וכל רמ"ח האיברים חווים פיסטוקיות מתוקה אבל גם מלוחה, וזה בדיוק מה שמבליט את המתיקות ומקפיץ את האפקט האגוזי של העוגה הזאת. גם את המרקם צריך לשבח. בשונה מבחושות "רגילות" זו מזכירה יותר פיננסייר במרקמה. היא דחוסה אבל לא צפופה או מייבשת את הפה, ונעימה מאוד ללעיסה.

Vkrbre
טעם פיסטוקי דומיננטי ומענג. עוגת פיסטוקים במייזון קייזר | צילום: שי נייבורג

מוס שוקולד מתוק (וגם קצת מלוח)


אם אתם משתייכים לזן אוהבי השוקולד האמיתיים, אלה שמעריכים מריר טוב ואחוזי קקאו מכובדים, אתם הולכים להתעלף ממוס השוקולד של אריק קייזר (32 שקלים). עזבו את הכמות המדויקת שמגיעה בכוס אישית ואת המרקם החלומי המוקצף שנותן לכפית לחפור בו בהנאה. הטעם השוקולדי כל כך חזק ומובהק ולוכד את תשומת לב של חושי הטעם והריח, שלרגע שוכחים שמדובר בקינוח תמים. אחרי הטעם השוקולדי העמוק שמתפשט בפה מגיע תור מליחות מסתורית להתגנב פנימה, ואם נפלתם על הביס הנכון, תרגישו פתאום איזה קראנץ' פרלינה מפתיע שפזור באקראיות במוס השוקולדי ומרענן את המרקם הקטיפתי.

ביצים נורבגיות


דמיינו לעצמכם אגז בנדיקט צרפתי מדוקדק שמתחיל מבריוש אוורירי, שבכל אחד מנימי האווריריות שלו זורמת חמאה טהורה. אותו בריוש מתקתק נושא על גבו צ'אנקים עבים של סלמון מעושן מהזן האיכותי והעדין שעושה כבוד לטעם הבסיסי של הדג. ביצה עלומה עם חלמון רך ונוזלי מונחת על הדג, ואת כל הטוב הזה מכסה רוטב הולנדייז בסמיכות נכונה וחמיצות שמחמיאה לסלמון העדין. את תפקיד המרענן של הצלחת ממלא סלט ארוגולה קראנצ'י שמגיע בצד (52 שקלים).

Whatsapp Image 2020 09 09 At 2
ביצוע צרפתי מוקפד. ביצים נורבגיות במייזון קייזר | צילום: יעל רייף

פריז ברסט


מופת הקונדיטוריה הצרפתית (25 שקלים) מובא כאן בגרסה מדויקת ואלגנטית להפליא. אקלר קטן, רך ואוורירי, ומעליו דפי שקדים דקיקים באבקת סוכר, שמחביאים מילוי אלוהי: קרם אגוזי לוז במתיקות ממותנת, ובתוכו פס קשוח וקראנצ'י של פרלינה. כל האגוזיות קופצת החוצה בזכות מליחות עדינה של האקלר, ומה שקורה בפה כל כך רך ומענג, שחייבים לקחת עוד ביס רק כדי להירגע מהחוויה.

2zrqgs
50 גוונים של טעם מענג. פריז ברסט במייזון קייזר | צילום: שי נייבורג

בגט (או ה-בגט)


לא סתם שמו הולך לפניו. בגט המחמצת של קייזר (8 שקלים) הוא מנת הדגל הבלתי מעורערת בכל 250 מאפיות הרשת ברחבי העולם. הוא שזוף ונאה למראה, מדיף ריח מחמצת מגרה ומתגאה בקראסט עבה ופציח, אבל לא מהזן ששובר את השיניים. זהו בגט להביא הביתה להורים, לשדך לו גבינות צרפתיות מתנשאות עם סלק אפוי, אבל גם סתם ממרח שוקולד. טעמו עמוק אך לא משתלט, וחמצמצות מחמצת נעימה מלווה את הביס עד סופו. בהתאם למעמדם כמנת דגל, הבגטים במייזון קייזר  נאפים לאורך כל היום, כך שלא משנה מתי תגיעו, סיכוי סביר שהם עדיין יהיו חמימים למגע וזקורים מפריכות. תלולית חמאה כמיטב המסורת הצרפתית, והגעגועים לפריז ירגעו לדקה קצרה.

Eric Kayser
מנת דגל שמצדיקה את מעמדה. בגט מחמצת במייזון קייזר | צילום: Massimo Pessina