מאפים מצוינים, ספוליאטלה וחנייה בשפע: הסוד הטעים של תושבי השרון

פסטות שוברות שגרה, פוקאצ'ות נהדרות, מאפים שמחברים בין בולגריה ואיטליה, וגם ספוליאטלה היישר מארץ המגף. אחרי 30 שנה בכפר מל"ל, פסטה דלה קזה עברה לספוט שווה הרבה יותר והתחדשה בבית קפה - מעדנייה

Fjikpd
חגיגה פחמימתית להתחיל איתה את הסופ"ש. פוקאצ'ות בפסטה דלה קזה | צילום: יעל רייף

מכירים את זה שיום שישי וממש בא לכם לאכול בחוץ משהו קטן ומפנק שיסמן את חגיגות סוף השבוע? לא ממש פתיחת שולחן, אלא יותר בכיוון של קפה ומאפה שצורכים בישיבה, ורצוי עם תשבץ היגיון של סוף העיתון בצד. לרוב השאיפה מסתכמת בהבנה שצריך לעמוד בתור, לחכות לשולחן פנוי ולקוות שעד אז ישארו מאפים או לפחות פרוסת עוגה לנחמה. אנחנו כאן בשביל הסודות הקטנים שעושים את ההבדל, ושמחים לספר לכם על ספוט מושלם לימי שישי ובכלל, עם פחמימות מעולות, יין קליל לתחילת הוויקנד, ולא פחות חשוב - אוכל ומוצרי מעדניה שאפשר לקחת הביתה ולדלג על בישולי הסופ"ש.

Whatsapp Image 2022 03 03 At 1
גן עדן לחובבי הפחמימות. פסטה דלה קזה במשכנה החדש | צילום: יעל רייף

פסטה דלה קזה היא מוסד קולינרי ותיק שנמצא בכפר מל"ל ומייצר פסטות איטלקיות טריות. אחרי כמעט 30 שנה באותו ספוט, עברו החודש המפעל והחנות למשכן חדש באזור התעשייה החדש של כפר סבא, והתחדשו במעדניה ובית קפה עם צי של מאפים, משקאות קפאיניים ואלכוהוליים וקינוחים קלילים לישיבה נעימה במקום.

המפעל אמנם ענק, אך המעדניה עצמה קטנה וחמודה עם כמה מקררי פסטות טריות במגוון מילויים, לזניות, קישים, רטבי פסטה ואפילו רביולי שובר שגרה במילוי פיסטוק שכבר עשה לו עדר מעריצים. לצידם בוויטרינה מאפים מצוננים להכנה בבית וגם קינוחי הדגל של המטבח האיטלקי דוגמת טירמיסו ואפילו ספוליאטלה בגרסה קפואה או טריה שמייצרים עבור המקום באיטליה הרחוקה.

Whatsapp Image 2022 03 03 At 1
קינוח הדגל של המטבח האיטלקי. ספוליאטלה | צילום: יעל רייף

אם מצליחים להתעלם מכל הכיסונים שמסביב, שווה לפקס את תשומת הלב המיידית על אגף המאפים המפתיע, שמוקדש לפוקאצ'ות נהדרות מבצק רך כענן וקראנצ'י מבחוץ, מאפי עלים במילויים שונים, בורקסונים מהסוג המושקע שרחוק שנות אור מאלו של מאפיות גנריות, ומאפה הדגל הבלת מעורער: בניצה בולגרית במילוי תרד טרי.

Whatsapp Image 2022 03 03 At 1
התרד הטרי עושה את כל ההבדל. מאפה בניצה בפסטה דלה קזה | צילום: יעל רייף

המקום אמנם פתוח כל השבוע (מלבד שבת), אבל בשישי אגף המאפים מתרחב ומציע את כל הטוב הנ"ל לצד קפה או יין קליל בפחית, ולא פחות חשוב - ים חנייה כיאה לאזור תעשייה חדש ובתולי. הרעיון הוא לעשות מיקס אנד מאץ' ולמלא את השולחן במאפים שמכינים במקום (12-27 שקלים) ובפוקאצ'ות שמוגשות רק בימי שישי, ביניהן פוקאצ'ת פטריות ומוצרלה משוחה בשמן זית מעולה; פוקאצ'ת זוקיני שומית וריחנית; פוקאצ'ת עגבניות קלאסית; והביס המשביע של הבוקר - פוקאצ'ת ברוקולי, שום וקשקבל (25-38 שקלים).

Whatsapp Image 2022 03 03 At 1
בצק רך, אוורירי וקראנצ'י בקצוות. פוקאצ'ות בפסטה דלה קזה | צילום: יעל רייף

באגף מאפי העלים שווה לשים את היד על המיני בניצות - הכלאה בין בורקס מעלי פילו חמאתיים למאפה הבולגרי עתיר הגבינה, שמוגש כאן גם במילוי גבינה ותרד טרי שנותן עסיסיות נפלאה לביס. לשמרנים מוצע גם בורקס תפוח אדמה קלאסי, ואפשר ללכת על מאפים משפחתיים מעלי פילו במילויים שונים (60 שקלים).

באגף המתוקים תמצאו מאפי עלים מסוגים שונים, כולל ספוליאטלה אישי שמיובא מאיטליה ונמכר במקום רק בימי שישי (12-15 שקלים ליחידה) . למרות שאין בו טיפת איטלקיות, נמליץ בחום לוהט על שטרודל התפוחים והפרג שמכינים במקום (45 שקלים). מילוי התפוחים ונילי, קינמוני ומציף את הפה בטעמי ילדות בגרסה מקצועית ובוגרת שמבוצעת לתפארת, ועלי הבצק שעוטפים אותו דקיקים ומתפצחים בפה בנועם רב.

Whatsapp Image 2022 03 03 At 1
ביס שמתענגים עליו. שטרודל תפוחים בפסטה דלה קזה | צילום: יעל רייף

שטורדל הפרג הוא אחד המוצלחים שבאו אל פינו בשנה האחרונה, ואנחנו לא מגזימים: המילוי מתוק, קרמי ומאוד עסיסי עם טעם כיפי של פרג טרי, והעלים הדקיקים והפריכים שמקיפים אותו עושים קראנצ'יות כיפית לביס.

המקום כאמור קטן ומוקדש ברובו לחנות הפסטות הטריות, לצד מוצרי מעדניה, ממרחים, משקאות, רטבים וקפה. בפנים אפשר לשבת על הבר, בחוץ פזורים כמה שולחנות ובהמשך יצטרפו עוד כמה שולחנות לישיבה נינוחה. הספוט הפחמימתי עדיין בהרצה ונכון להיום מתפקד באמצע השבוע כחנות מעדניה עם מאפים טריים ופסטות עם רטבים להכנה בבית.

Whatsapp Image 2022 03 03 At 1
חנות קטנה ומטריפה. פסטה דלה קזה | צילום: אילן ספירא

בשישי מצטרפות הפוקאצ'ות, הסופליאטלה ועוד כמה ספיישלים משתנים בהתאם למצב הרוח ולחומרי הגלם הזמינים. בנוסף, את כל המאפים, הפסטות, הקישים, הרטבים והקינוחים, אפשר להזמין במשלוח מצונן עד הבית על הקו שבין גדרה ולחדרה, ולשחזר את החגיגה הפחמימתית אצלכם במטבח.

פסטה דלה קזה - דרך אפק 4, אזור התעשייה החדש, כפר סבא