למינגטון, שננו את השם: הקינוח האוסטרלי האהוב הגיע לישראל

ההתמכרות הבאה שלכם הגיעה מאוסטרליה, והיא כל מה שטעים בקינוח: עוגת ספוג רכה במילוי מושחת וציפוי שוקולדי עם קראנץ' מענג. הכירו את הלמינגטון, עוגת קוביה עם טוויסט מדליק

 00189
מרקם כיפי ומילויים מושקעים. למינגטון | צילום: מרין קויפמן

כמו הבנופי ההודית, הבננה לוטי מתאילנד והספוליאטלה האיטלקי, לכל בירה ומדינה יש קינוח דגל אהוב שהולך איתנו מאז אותו ביס ומעורר געגועים גם שנים אחרי הנחיתה בארץ. אם טיילתם באוסטרליה ובניו זילנד, סיכוי סביר שטעמתם למינגטון - קינוח אוסטרלי ביתי שפופולרי לפחות כמו עוגה כושית ומוגש בבתי קפה, קונדיטוריות ובתי אוכל מקומיים. אם טרם התוודעתם לתופעה, מדובר בקוביית עוגת ספוג אוורירית בטעם וניל שנטבלת בשוקולד נמס ולאחר מכן מצופה מכל צדדיה בקוקוס טחון, מעין קינוח ביס אוורירי ומענג במרקם קליל שלא מכביד על הגוף.

00242
טייק אוף לקינוחים חובקי עולם. למינגטון | צילום: מרין קויפמן

כמו הפבלובה, גם מקור הלמינגטון מעורר ויכוח עתיק שנים בין האוסטרלים לניו זילנדים, כשהסברה השכיחה היא שהלמינגטון הוא קינוח אוסטרלי מקורי שהוצג לראשונה בתחילת המאה ה-20 בקווינסלנד שבאוסטרליה, לאחר שהשף הצרפתי ארמאנד גלאנד שהיה טבחו של הלורד למינגטון, התבקש להכין קינוח לאורחים שהגיעו בהפתעה וחיפש מה אפשר לאלתר. הוא טבל ברוטב שוקולד קוביות של עוגת ספוג וניל וציפה בקוקוס טחון. כך הפך הלמינגטון לקינוח מוכר בכל בית אוזי שמכבד את עצמו, וכעת עשה קפיצה גדולה מעבר לים והגיע לישראל.

222pdp
קינוח חובה לאוהבי פאי הלימון. למינגטון מרנג לימון | צילום: מרין קויפמן

הכל התחיל כשהקונדיטורית שרית ענוים (שבעברה מסעדת פופינה וקבוצת R2M) חיפשה בימי הסגר משלוח מקורי לחבר שחי בלונדון. אחרי שחלשה על הרשת נתקלה בקינוח האוסטרלי המסקרן. אחרי שניסתה מתכונים שונים לעוגת למינגטון ונרשמה התלהבות, פנתה שרית לאמה של חברתה האוסטרלית ויחד יצרו את המתכון המושלם: מצד אחד נאמן למסורת, מצד שני לוקח אותה למקומות מושחתים ומענגים.

00215
כמו עוגה כושית, רק הרבה יותר טעים. למינגטון | צילום: מרין קויפמן

התוצאה היא קולקציית למינגטון יפה, צבעונית וטעימה, שעושה כבוד לקינוח הקלאסי אך משדרגת אותו באלפי מונים. את עוגת הספוג חוצה שרית וממלאת במגוון קרמים ותבלינים עם ציפויים במרקמים שונים בהשראת קינוחים חובקי עולם. למינגטון פאי לימון, למשל, מורכב מעוגת ספוג לימון במילוי קרם לימון חמצמץ ומוס לימון, כשאת הכל מצפה מרנג שרוף וקליפות לימון מסוכרות. כך, כשחוצים את הקינוח הפוטוגני מתגלות כמה שכבות ספוג וקרם, ובעת הנגיסה מתחולל בפה מחול טעמים ומרקמים שיענג עמוקות את אוהבי הקינוחים הלימוניים אבל לא רק.

למינגטון רד וולווט מורכב מעוגת ספוג קקאו אדומה במילוי מוס וניל ושוקולד לבן. גנאש שוקולד לבן וקוקוס טחון שמצפים אותה אחראיים על המתיקות השוקולדית הנעימה, ופטל מיובש שמשובץ בציפוי מעניק קראנץ' נהדר. למינגטון נוסף ששווה נגיסה הוא טייק אוף על עוגת גזר אמריקאית, שמורכב מעוגת ספוג גזר עם תבלינים חמים, במילוי קרים צ׳יז פרוסטינג וציפוי גנאש שוקולד לבן וקוקוס קלוי. העוגה עצמה לחה ועסיסית כמו שעוגת גזר מצוינת צריכה להיות, והקרים צ'יז החמצמץ נותן קונטרה מרעננת לתבלינים המבושמים.

00318
הציפויים הקראנצ'יים עושים את ההבדל. למינגטון | צילום: מרין קויפמן

הקולקציה כוללת גם למינגטון קלאסי משודרג מעוגת ספוג וניל, רוטב שוקולד וקוקוס טחון עם ריבה אדומה באמצע; למינגטון טירמיסו מעוגת ספוג קפה, קרם זבניונה ומסקרפונה וציפוי גנאש שוקולד מריר ופולי קפה טחונים, ואי אפשר בלי הקלאסיקה הישראלית המובהקת שתפסה תפנית אוסטרלית: למינגטון עוגת יומהולדת מעוגת ספוג שוקולד במילוי קרם שוקולד מריר וחלב, ציפוי גנאש שוקולד וסוכריות צבעוניות קופצות.

שרית, שלמדה קונדיטוריה בבית הספר "בישולים", מתייחסת לכל קוביה למינגטונית כקינוח פטיסרי יוקרתי ומדוקדק, רוקחת את הקרמים בעבודת יד, ומצפה בחומרי גלם משובחים בכמה שלבים, כך שהכנת הקינוח אורכת 3 ימים. בהתאם, בשונה מהלמינגטון הקלאסי הביתי והקליל, אלה של שרית נראים ומרגישים יוקרתיים, ובעיקר מאוד טעימים ומשביעים.

3333333333333
בפנים אוסטרליה, בפנים איטליה. למינגטון טירמיסו | צילום: מרין קויפמן

בהמשך יצטרפו לקולקציה ספיישלים קבועים ומתחלפים, חלקם רעיונות של לקוחות חוזרים שפיתחו קרייבינג עז. המארז הנוכחי מגיע כקופסה מעוצבת ובה 6 יחידות, שכל אחת מהן תספיק ל-2-3 גרגרנים (150 שקלים). את כל הלמינגטונים חובה לאכול בטמפרטורת החדר, ואפשר לשמור בקירור במשך 5 ימים או בהקפאה כחודש, ולהפשיר שעה לפני שאוכלים. לא משנה איך ומתי תבחרו לבלוס, דעו שמדובר בביס ממכר ופוטוגני במיוחד שחובה לתעד לאינסטוש לפני ההתנפלות הגדולה.

קופסת למינגטון של שרית ענוים - פרטים והזמנות (יש להזמין יומיים מראש עקב מורכבות ההכנה) בטלפון 0542428021 ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם lamington tlv.