לה טיגרה: כל הסיבות להתנפל על הפיצה המנומרת החדשה בתל אביב

בצק נאפוליטני עם שוליים שמנמנים ואווריריות מענגת, מוצרלה שמגיעה מקאמפניה, ורוטב מיוחד שמלווה כל פיצה בהתאם לטופינגס. הכירו את לה טיגרה, המנומרת שהגיעה מנאפולי לשמח את ישראל

Pizza1460
בצק נאפוליטי אלסטי ואוורירי. פיצה בלה טיגרה | צילום: אנטולי מיכאלו

לא ברור אם זו האווירה הכיפית, הרוק האיטלקי ברקע או הפיצה המעולה שנחתכת במספריים וגורמת לכל באי המקום להסתובב למשמע הקראסט, אבל משהו ב"לה טיגרה" יגרום לכם לרצות לחזור עוד לפני שתעזבו. הבר הנאפוליטני החדש שנפתח החודש ברחוב פרנקל בתל אביב הוא מהות הבליינות לכל חובבי הפיצות: טאבון ענק מנומר שלוכד את תשומת הלב בניחוחותיו המתפזרים לכל עבר וצבעיו העזים, בר כיפי שמספק הצצה ללב הטאבון ולעמדת פתיחת הבצקים, מוזיקה איטלקית מז'אנרים שונים, ולבסוף - פיצה מהמעולות שתטעמו גם אם אתם גבוהי חך.

Pizza0032
מרווה געגועים לנאפולי. פיצה סטרטאצ'לה בלה טיגרה | צילום: אנטולי מיכאלו

הקונספט


נתחיל בפרטים החשובים: הבצק הנאפוליטני כל כך נאמן למקור, שלא מזמן קיבל הכרה וחברות באיגוד ה-Associazione Pizzaiuoli Napolitani, איגוד הפיציולי הנאפוליטני היוקרתי. אחרי תפיחה ארוכה בת 48-72 שעות בחדר יעודי שנבנה במקום, מתעצבים כדורי הבצק בתנועת ידיים פוטוגנית, נמשחים ברוטב מעגבניות סאן מרזנו, ומשובצים במוצרלה Fore di latte שמגיעה למקום מקאמפניה. התוצאה באמת נהדרת. הבצק מבלה בטאבון קצת יותר מדקה ויוצא מבעבע מגבינה נמסה, אלסטי, ריחני ומנומנר בכוויות חריכה קטנות שאחראיות לטעם המתקתק הייחודי.

Dsc09938
בתוכו מתבצע הקסם. הטאבון בלה טיגרה | צילום: אנטולי מיכאלו

הפיצות


הפיצות (49-72 שקלים) לא רק מצוינות בהחלט, שומרות על יחס מדויק בין שוליים תפוחים וחרוכים במקומות הנכונים, גבינה שמצד אחד מפנקת ומצד שני לא מכבידה על הפיצה, ורוטב עגבניות מלטף ונעים. חלקן טבעוניות, כולל אחת עם ראגו מביונד מיט, ואחרות יגרמו לקרניבורים לקשקש בזנב בשמחה.

הקטע החמוד של המקום מגיע דווקא מתרבות ה"יאללה לפנק" הישראלית. כל אחת מהפיצות מגיעה עם מטבל שנרקח במיוחד עבורה. המרגריטה הקלאסית (54 שקלים) מגיע עם מטבל פסטו; פיצת הפיאמה שמורכבת מרוטב תרד, אנשובי, תפו"א, מוצרלה ושמנת חמוצה מלווה במטבל לימונצ'לו (68 שקלים); פיצת הארטישוק מגיעה עם מטבל אגוזי לוז חריף (63 שקלים), והפיצה שגרמה לנו להתאהב קשות ומורכבת משילוב אמיץ של רוטב פיסטוק ונקניק מורטדלה עם מוצרלה ושמנת חמוצה - מגיעה עם פנכת דבש חריף שנותנת קיק גאוני.

Whatsapp Image 2021 07 29 At 1
הגזירה שומרת על שוליים תפוחים. פיצה בלה טיגרה | צילום: אנטולי מיכאלו

כמיטב המסורת הנאפוליטנית, כל הפיצות כאן מוגשות שלמות כשלצידן זוג מספריים, שמטרתן לחתוך את הפיצה לסלייסים מבלי לפגוע באווריריות ובנפח האוורירי. והאמת? זה די כיף ומאפשר גם לשלוט בגודל הסלייסים וגם להסליק הביתה את מה שנשאר בצורה שלמה ויפה. מאחורי המקום והרעיון עומדים ירון סגל, שהיה הבעלים של קפה סגל בגן החשמל, ודודי אפריאט, מנכ"ל פיתוח עסקי ב"דיפלומט", חברים ותיקים שאיחדו כוחות במטרה להפוך את האובססיה האישית לפיצה נאפוליטנית לנחלת הכלל.

Whatsapp Image 2021 07 28 At 1
מטבלים כיפיים שמשדרגים את חוויה האכילה. לה טיגרה | צילום: יעל רייף

שאר ירקות


חוץ מאגף הפחמימות, מהטאבון יוצאים גם שלל ירקות צלויים, כולל שתי מנות דגל שהפכו תוך כלום זמן לקונצנזוס של התמכרות ידועה מראש: בטטה ברושטה (42 שקלים) היא סוג של ברולה מטריף על בסיס קרם בטטות שמעורבב עם החלק הפנימי הרך של הבוראטה. טרום הביקור בטאבון מקבל הקרם הרך חיזוק של שכבת סוכר, שהופכת לקראסט קרמלי משגע. תלולית שמנת חמוצה מצננת ומרעננת את הביס הכל כך טעים ומענג הזה.

מנה נוספת שחובה להכניס לרשימה היא הכרובית (38 שקלים). לכאורה עוד כרובית בטאבון. בפועל - פצצת אוממי שמורכבת מכרובית צלויה על איולי צלפים שמזכיר רוטב קיסר אבל ממכר הרבה יותר, ומסביבה שברי שקדים שנותנים קראנצ'יות שובבה לביס.

Pizza7293
פצצת אוממי שמשתלטת על הגוף. מנת כרובית בלה טיגרה | צילום: אנטולי מיכאלו

באגף הקינוחים תמצאו פנקוטה פיסטוק (כי בכל זאת נאפולי), ומנה פוטוגנית במיוחד של רבע אננס צלוי בטאבון עם גלידה ושבבי אננס מיובש וקפוא. כמיטב המסורת הברית יש קוקטיילים, בירה ויינות איטלקיים שהולכים טוב עם המוזיקה שמקפיצה ישירות לאיטליה. והבשורה הטובה? המקום פתוח מהשעה 17:00, אז האופי משפחתי יותר, ורק בשעה 21:00 משתלט הווייב הברי על המוקמום, האורות מתעמעמים והמוזיקה מתגברת עד למצב שבו הישבנים זזים והשיניים לועסות בקצב אחיד.

Whatsapp Image 2021 07 28 At 1
חתיכי, מרענן ויחמיא לאינסטגרם. קינוח אננס | צילום: יעל רייף

לה טיגרה - פרנקל 9,פלורנטין, תל אביב | שעות פעילות: ימים א׳- ה׳: 17:00- עד אחרון הסועדים, שישי-שבת: 13:00- עד אחרון הסועדים | טלפון: 03-63253590