התעלפנו! קובנת המקלובה שהשאירה אותנו המומים

הוא לקח את המתכון המסורתי של סבתו והוסיף לבצק הרך כרובית, חציל וחמאה מעושנת. התוצאה המדהימה הפכה לעסק ביתי שאתם חייבים להכיר. כל הפרטים על הקובנה של שף ליאור גמליאל

זמן צפייה: 03:49

מה קורה כשלוקחים קובנה תימני מסורתי ומחברים למאכלים חורפיים שכולנו אוהבים דוגמת מקלובה, בטטה מדורה וחריימה? התוצאה היא קולקציית קובנות מפוארות המשלבות ירקות, דגים ואפילו תבשילים, שנאפים יחד עם הבצק ויוצרים שילוב שמשגע את העין והפה.

Whatsapp Image 2021 01 14 At 1
בצק חמאתי שמציף את הפה. הקובנה של ליאור גמליאל | צילום: ליאור גמליאל

הכל התחיל כשליאור גמליאל (40), קצין בצנחנים ועד לא מזמן שף בכיר במלון "מצפה הימים", מצא את עצמו קצת אחרי גל הקורונה הראשון ללא עבודה. כשהבין שהקורונה לא עומדת להיעלם בקרוב והחל"ת היא מנת חלקו בתקופה הקרובה, חשב וחשב מה יעודד אותו בתתקופה מורכבת זו. באחד הימים נזכר איך נהג לעמוד לצד סבתו במטבח ולהתמוגג מהדרך בה היא מטפלת בבצקים, פותחת ג'חנון, מותחת מלאווח ומגלגלת לפרחים יפהפיים קובנה שתישלח ללב התנור ותצא תפוחה ושחומה.

Whatsapp Image 2021 01 27 At 1
כזו עוד לא טעמתם. קובנה ירקות צלויים | צילום: יעל רייף

כמי שתמיד אהב בצקים, החליט ליאור לשחק עם המתכון המסורתי ולהוסיף אלמנטים מהמטבח העילי בו הוא מתעסק בשנים האחרונות. הוא הכין סמנה - חמאה מזוקקת ומתובלת בעלת ארומה נפלאה, לאחר מכן עישן אותה, ואז הטמיע בבצק קובנה יחד עם "בשר" סלק ותבלינים. התוצאה הייתה מוצלחת מהמצופה. הבצק סגלגל היה מתקתק ועדין טעם, זרעי הכמון השתלבו בו בהרמוניה נהדרת, ואחרי שבצע ליאור פרח קובנה וצירף לגבינה כחולה - הבין שהקובנה היא מצע נהדר לספיגת טעמים וניחוחות, כשברקע יורגש תמיד טעמה האגוזי של החמאה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by יאמיז (@yummies13)


מכאן החל לשחק עם הבצקים, לתבל בקארי, לשדך לירקות צלויים, ללפף בכוסברה, פלפלים חריפים ואפילו דג, ולהעשיר את הבצק ב"בשר" בטטה מתקתקה. כמות הטועמים שהפכו במהרה ללקוחות הלכה והתרבתה, וכשהבין ליאור שמדובר בתחילתה יש ידידות נפלאה עם הפחמימה האהובה, טרף את הקלפים עם מנה חוצת עדות ועמים: קובנה מקלובה  שמורכבת משכבת תפוחי אדמה פריכים ושחומים שמעטרים את התחתית, ומעליהם קובנה יפהפייה המשובצת בכרובית צלויה ופרוסות חצילים רכות ומענגות שעוטפות אותה בחום (90 שקלים לקובנה ענקית).

Whatsapp Image 2021 01 24 At 1
משלב בין מתכונים מסורתיים למטבח עילי. ליאור גמליאל | צילום: ליאור גמליאל

בנוסף לקובנה הקלאסית (40 שקלים) ולקולקציית הטעמים המיוחדים (65 שקלים), בכל חודש מוסיף ליאור לתפריט טעם חדש, קובנה טבעונית על בסיס שמן זית ואפילו קובנה אסייתית עם קארי ואגוזי קשיו. ואם זה לא מספיק כדי לגרום לכם לרוץ לטעום, ליאור מעביר 10% מהרווחים לקרן הצנחנים המטפלת במשפחות חללי הצנחנים. נכון לעכשיו אפשר לאסוף את הקובנה מאזור חיפה או ליהנות ממשלוח לאזור חיפה והקריות, ובהמשך מתכנן להגדיל את אזורי המשלוחים כדי להביא את הבשורה הטעימה לשאר חלקי הארץ.

הקובנה של ליאור גמליאל - פרטים נוספים בדף הפייסבוק kubana שף ליאור גמליאל, והזמנות בטלפון 050-2145260