כמו אצל סבתא לו סבתא הייתה שובבה: פופ אפ קיגלים בנמל

מלוח, מתוק, חריף ואפילו כזה שמגיע עם קצפת ושוקולד. פופ אפ קיגל בשוק הנמל מחבר בין קלאסיקה נוסטלגית לגרסאות יצירתיות שלוקחות את המאפה המזרח אירופי לכיוון צעיר ושובב

Whatsapp Image 2021 12 15 At 1
ד"ש טעים מבית סבתא. קיגל מתוק של מפאיית טלר | צילום: יעל רייף

אם יש לכם שורשים כלשהם במזרח אירופה וגם אם אין, קיגל ירושלמי טוב הוא דבר שפותח פבלובית את צ'אקרת התיאבון עוד לפני הביס. אטריות מקורמלות, מפולפלות במידה שמגרה את בלוטות הטעם ועטופות בקינמון ריחני, הן דבר שקשה לעמוד בפניו. הוסיפו לזה זכרונות נוסטלגיים מבית סבתא, ותקבלו את כל הסיבות ההגיוניות לפופ אפ הגאוני של מאפיית טלר הירושלמית ודוכני שוק הנמל בתל אביב. קיגל שוק שיוצא לדרך מחר (16.12) ויתקיים בימי חמישי ושישי, מוקדש למאפה המזרח אירופי המובסס על תפוחי אדמה בגרסה מלוחה או אטריות בגרסה מתקתקה, ומאופיין במרקם דחוס, קרמול שחום בשוליים וחרפרפות דומיננטית של פלפל שחור.

??? ???? | ???? ?? ?????? ?????
טייק אוף שמצריך הסתגלות. קיגל מלוח עם פסטו וגבינות | צילום: שני בריל

חמישה סוגי קיגל (או קוגל) יוגשו בפופ אפ כמנות אישיות או לפי משקל: לצד הקיגל הקלאסי שעשוי משכבות אטריות מקורמלות, קינמון ופלפל שחור, ימכרו מאפי קיגל יצירתיים מחד ומאתגרים מאידך, ולצידם תוספות מחמיאות מדוכני שוק הנמל: הקיגל הקלאסי מגיע עם אגוזי מלך, קיגל אנד צ'יז בגרסה מלוחה ומפולפלת על בסיס תפוחי אדמה, גבינות ופסטו, מגיע עם בזיליקום טרי מהשוק. שמנת חמוצה וקורנישונים מלווים את הקיגל החריף מאטריות ביצים עם אקסטרה פלפל שחור, שהוא גם מתוק, גם נעים מרקמית בזכות דחיסות רכה, וגם צעד אחד מלהיות קשוח מדי מרוב חריפותו.

??? ???? | ???? ?? ?????? ?????
ניחוח קינמוני נוסטלגי שפותח את הלב. קיגל שוקולד | צילום: שני בריל

יש גם קיגל תפוחים וצימוקים משובץ צימוקים ופלחי תפוחי עץ, בניחוח קינמוני וביסים מפוצצי עסיסיות, ולצידו ריבת תפוחים לחוויית טבילה מושלמת. מבין הוד מוצלחותם, נפלנו בשבי המאפה השובב ביותר: קיגל שוקולד המובסס על עוגת אטריות מתוקה, שבבי שוקולד מריר וקצפת טרייה שמגיעה בצד ומעודדת הרכבה נעימה שהיא גם תרפייה יצירתית לפני הביס. קיגל אישי עם תוספת ימכר ב-23 שקלים, וקיגלים במשקל ימכרו ב-8 שקלים ל-100 גרם, ואת כולם אפשר לאכול במקום או לקחת הביתה במארז טייק אווי עם תוספות בצד והבטחה להתמכרות קשה.

פופ אפ קיגלים בשוק הנמל - ימי חמישי בין השעות 12:00-20:00, ושישי בין 08:00-15:00 | הפופ אפ יתקיים עד ה-7.1.22 | כתובת: האנגר 12, שוק הנמל חזית דרומית, תל אביב

??? ???? | ???? ?? ?????? ?????
טעם של בית סבתא, אבל בקטע טוב. קיגל קלאסי של מאפיית טלר | צילום: שני בריל