סניידרס, זיתים והאחות של רוטב הבייגלה: טעמי הגלידה הכי מטורללים בארץ

התוספת המשוגעת שמקבל רוטב הבייגלה של גולדה, גרסת הגלידה לאבטיח עם בולגרית, וההברקה הממכרת שמגיעה מיוון. טעמי הגלידה הכי מטורללים וטעימים שיצא לכם לטעום הקיץ

Gelido 306
סחטיין על האומץ. גלידה בג'ילדו | צילום: אפיק גבאי

כשרוטב בייגלה מלוח מתחתן עם במבה ממולאת: גולדה


לקחו קברניטי גולדה את הבון טון שלהם, והוסיפו לגלידה המושחתת גם ככה את החטיף האהוב ביותר בישראל. התוצאה היא גלידת קרם בייגלה מלוח עם במבה, כשמעל הכל שכבה עבה ונדיבה של אותו קרם בייגלה מלוח שגרם לטובי הפיות להתמכר. לטעם החדש מצטרף מהלך שיווקי חביב של אסם: במבה במילוי קרם קרם הבייגלה המלוח של גולדה שנמכר בכל רשתות השיווק.

חיבור גאוני. גלידת קרם בייגלה מלוח ובמבה של גולדה | צילום: My Social

מבחן הטעם: הגלידה נעימה במרקמה, שמנתית מבלי להכביד ומתוקה באיזון מושלם. שברי הבמבה שבתוך הקרם נשארים קריספיים ולא מתרככים, כך שבכל ביס מקבלים קראנץ' נעים. רוטב הבייגלה המלוח שמשתלב בגלידה השמנתית נותן מליחות מגניבה, וכשלוקחים כפית מלאה בכל שכבות הגלידה כולל הקרם שמעל, נהנים מחגיגת מרקמים כיפיים ומליחות נעימה שמסעירה את הפה.

מארז קיץ גולדה קרם בייגלה מלוח עם במבה - 130 שקלים, כולל תיק ים, קילו גלידה, צנצנת 300 גרם של בייגלה מלוח, במבה במילוי בייגלה מלוח גולדה, כוסות גביעים, כפיות ומפיות. להשיג בסניפי גולדה

עוגות גלידה וינאיות | גלידריית שטפן


שטפן מאכר הוא גלסייר (יצרן גלידה) שנולד וגדל באוסטריה, עשה רילוקיישן בעקבות אהבה לישראל ופתח יחד עם בת זוגו שבעקבותיה הגיע, גלידריית שף עם קטע מדליק: טעמים ישראלים חצופים לצד טעמי ילדות אוסטריים עליהם גדל דוגמת גלידת היער השחור, זאכר טורט ולינזר טורט. לרגל עליית הטמפרטורות תרגם שטפן את געגועיו לווינה לקולקציית עוגות גלידה מעוצבת בהשראת המתוקים הקלאסיים של בירת הקינוחים האירופאית. התפריט כולל עוגת קנודל, מחווה לכופתאה האוסטרית עם משמשים טריים, עוגת היער השחור עם דובדבנים, עוגת Mohn Imber מגלידה עם שכבות טורט פרג ופטל קפוא וגם עוגת טרמיסו.

30ampx
הומאז' מרענן לטעמים אירופאיים קלאסיים. עוגות הגלידה של שטפן | צילום: יהונתן בן חיים

מבחן הטעם: העוגות יפות, אלגנטיות ומזכירות את הילדות למי שגדל על טעמי עוגת פנטזיה תלת שכבתית. אהבנו את עוגת ה-Eis marile knodel, שמגיעה כחצי כיפה עגולה שעשויה סמיפרדו וניל עדין במילוי קולי משמש חמצמץ ומרענן. את הכל מצפה תערובת מתקתקה של פירורי לחם שנותנים קראנץ' עדין. אהבנו גם את עוגת ה-Vinneetta, שמורכבת מתחתית עוגיות שוקולד ועליהן גלידת ג'נדויה (אגוזי לוז ושוקולד) עם ברסט שוקולד קראנצ'י ושברי אגוזי לוז קלויים שאחראיים על הפריכות. כף שמתחילה בתחתית הפרוסה ועוברת בין כל שכבות הקרם, ממלאת את הפה במנת קרם צוננת בטעמים מתקתקים עדינים עם קראנצ'יות שובבה ברקע.

עוגות הגלידה של שטפן - 170 שקלים לעוגת גלידה, בהזמנה מראש | טשרניחובסקי 21, תל אביב

מביאים את יוון בקטע מדליק | גרקו


פופ אפ גלידוות יווני של מסעדת גרקו הצליח להגניב אותנו קשות בזכות שילוב של תעוזה, יצירתיות והוצאת הגלידה מאזור הנוחות לטובת טיול במדינת האיים. בין טעמי הפופ אפ: גלידת קאיימקי קלאסית על בסיס יוגורט עזים עם פירות יער ושקדים; גלידת גבינת מנורי על בסיס הגבינה הפופולרית ביוון, ריבת תאנים וקראמבל חלב, גלידת רוואני של לימון ועוגת סולת, גלידת זיתי קלמטה, וגלידת 12 האלים בהשראת המאפה היווני הפופולארי המבוסס על גבינה מלוחה בסגנון פטה שעטופה בעלי פילו פריכים ושזופים ועליהם סירופ דבש.

3ikiod
גאונות ממכרת. גלידת זיתי קלמטה של גרקו | צילום: גל קלדרון

מבחן הטעם: לא האמנו שזה קורה לנו, אבל התאהבנו קשות בגלידת שמן הזית עם זיתי הקלמטה. משהו במתיקות הכל כך מאוזנת, שמקבלת טוויסט מעניין משמן הזית, הגניב לנו את הפה. חתיכות זיתי קלמטה במצב צבירה קפוא תרמו למרקם לא רק מליחות מגניבה, אלא גם קריספיות מרקמית מעניינת שעשתה לגלידה רק טוב. אהבנו גם את גלידת 12 האלים, מעין קרם שמנתי לא מלוח מדי ולא מתוק, משהו שם באמצע. בצד מגיעים עלי פילו פריכים שנועדו לשבירה מעל הגלידה, ורוטב שומשום שחור ודבש בטעם מסתורי ומכושף, הקפיץ את הגלידה לשחקים. גלידת הקפה לא הייתה קונצנזוס מוחלט, אבל בהחלט יציאה מרעננת גם בטעם הדומננטי וגם במרקם הגס שתורמים פולי הקפה המקורמלים.

פופ גלידות יווניות בגרקו - 17-27 שקלים למנות אישיות, 78 שקלים לקילו | אורי צבי גרינברג 25, תל אביב

גרסת הגלידה לאבטיח עם בולגרית | ג'ילדו


כאילו העולם לא מספיק מטורלל, בגלידריית ג'ילדו של עידו לביא מאתגרים את הקיץ עם גלידות לאמיצים בלבד: גלידת לאבנה וזעתר שמוגשת בתוך וואפל מתקתק עם רמזוזי זעתר, גלידת בולגרית, ואם זה לא מספיק מסקרן, אז גם גרניטת אבטיח שמפוררים מעל להשגת האפקט הקיצי המושלם.

Whatsapp Image 2021 07 15 At 1
שילוב אמיץ שמסעיר את החך. גלידת בולגרית וגרניטה אבטיח של ג'ילדו | צילום: יעל רייף

מבחן הטעם: גלידת הלאבנה סחפה התלהבות נרחבת בזכות איזון מדויק בין מתיקות מתונה לחמיצות, כשהזעתר מוסיף תיבול נוסף שנמצא ברקע ומענג את הפה. בשילוב עם הוואפל המעט מתוק מתקבל אחלה ביס שמצליח גם לרענן וגם להסעיר את הפה. אהבנו גם את המרקם הקרמי האוורירי שהוא בול מה שהגוף רוצה לחוות בקיץ. גלידת הבולגרית, על אף הרעיון המקורי, הייתה הארד קור מדי עבור הטועמים שלא הצליחו להתמודד עם המליחות. לו היה מדובר במנה ראשונה או מרענן חך ולא בקינוח גלידתי, יתכן שהיינו מאמצים בחום. גרנטית האבטיח לעומת זאת נשאבה בהנאה והוכתרה למרעננת הרשמית של הקיץ.

טעמי הקיץ החדשים של ג'ילדו -  17 שקלים למנה אישית ו-93 שקלים לקילו | שינקין 22 וראול ולנברג 24, תל אביב

בריזה קאריבית | אוטלו


גלידריית הבוטיק שפתחה ממש לא מזמן שלוחה נוספת ברמת אביב השיקה טעמי קיץ שנאמנים לקו היצירתי של המקום. בתפריט: אננס ברולה, קוקוס ג'מייקני שחור, בלונדי פרעצל, משמש סאוור וגם אוראו מלוח. כל אלא מגיעים בכוסות או בגביע שמקבל כמיטב המסורת האוטלואית חיזוק של שוקולד נמס בתחתית.

. 4
ביצוע מדויק ומרקם מנצח. טעמי הקיץ החדשים של אוטלו | צילום: רן גולני

מבחן הטעם: מודים ומתוודים, התאהבנו קשות. כל אחד מטעמי הקיץ היה מדויק, מקורי ומקפיץ בלוטות טעם בקטע מענג. נתחיל באננס ברולה שהוא פצצת רעננות קאריבית עם טעם מרענן ואמיתי של אננס ורמזוזי סוכר שרוף שמוסיף טוויסט מגניב למרקם החלבי העדין. המשמש סאוור הטבעוני חמצמץ בעדינות נעימה שלא מציקה בפה, ומגיע במרקם אוורירי וכיפי. התלהבנו גם מהקוקוס הג'מייקני, שמשלב טעמי קוקוס ילדותיים עם ניחוח מעושן שמגיע מקליפות של קוקוס ששורפים לפני ההוספה למסה. הן גם אחריות לצבע השחור המהפנט שעושה חשק לטעום במיידי. מליחות קלה שנמצאת ברקע מקפיצה את הטעמים והופכת את הקוקוס הג'מייקני לאחד המוצלחים שבאו אל פינו לאחרונה.

טעמי הקיץ החדשים של אוטלו - 14-29 שקלים למנה, 105 שקלים לקילו

מביאים את הקראנץ' לאקסטרים | גלידת אלדו


רשת הגלידה הוותיקה העשירה את המבחר הקבוע והמשתנה בשני טעמים חדשים המבוססים על אפקט קראנץ' שמלווה כל ביס: קראנץ׳ בלונדי עם קרם שוקולד לבן מקורמל ורוטב בלונדי עם קראנץ׳ מתפצפץ מלוח, וגלידת קרם שוקולד עשיר ברוטב שוקולד אגוזים, עם פצפוצי אורז.

Madge Wattad
משחק מרקמים מדליק. גלידת קראנץ' בלונדי של אלדו | צילום: Madge Wattad

מבחן הטעם: שני הטעמים מגיעים עם קטע מדליק: הרוטב נמצא גם מעל הגלידה וגם בין כל השכבות, כך שלא משנה מאיפה תתקפו, תזכו לביס גלידתי עשיר ומושחת. אהבנו את גלידת השוקולד-קרמל בזכות טעם עמוק ואינטנסיבי וקרמליות ילדותית שמאזנת את מרירות השוקולד. פצפוצי האורז שנמצאים בשפע בגלידה מתגנבים לכל ביס ונותנים קראנצ'יות כיפית וזה סופר כיף ומרענן. את גלידת הבלונדי חיבבנו פחות בזכות מתיקות עזה מדי שהכבידה על הפה.

גלידות קראנץ' של אלדו - 90 שקלים לקילו | סניפים ברחבי הארץ

חטיף המאנצ'יז המושלם | וניליה


אין אחד שיכול להישאר אדיש לחטיף סניידרס, מתת האל לאנושות ובכלל. שברי הפרעצל המלוחים-מתוקים טעימים בכל מצב צבירה, ובגלידריית וניליה הבינו את הפוטנציאל ואיחדו בין גלידה קרמלית מתקתקה לשברי סניידרס פריכים שנשברו לתוך התערובת וגם ציפו את הגלידה מלמעלה. בנוסף השיקה הרשת גם סורבה אשכוליות קמפרי שנועד לצנן את השרב.

1
קריספיות ממכרת בכל ביס. גלידת סניידרס של וניליה | צילום: דניאל לילה

מבחן הטעם: גם מי שאינו חובב קמפרי שיבח את השילוב הרענן שעשה נעים בפה בטעמיו חמצמצים-מתוקים-מרירים והיה סופר מאוזן. גלידת הסניידרס התגלתה כיציאה שלך ממש. הבסיס הקרמלי היה קרמי, עשיר ומתוק, ושברי הסניידרס תיבלו אותו במליחות כיפית והוסיפו קראנצ'ים קשוחים לכל ביס. אם עורמים את כל הטוב הזה על גביע פריך, נהנים מקריספיות ש"תוקפת" את הפה בסטריאו ומכפילה את אפקט ההנאה.

טעמי הקיץ החדשים של וניליה - 17 שקלים למנה אישית ו-92 שקלים לקילו | סניפים ברחבי הארץ