בבית, בחצר ובחדר פרטי: הארוחות הסודיות של השפים המפורסמים

וגם: מרקי חורף עם ערך מוסף, משקאות שוקו וחמאת בוטנים למכורים, ורשת מזון חדשה שמציעה גם פרחים לשבת. חדשות האוכל נערכות לרעב החורף הגדול

Whatsapp Image 2021 12 05 At 1
ארוחה אינטימית שמלווה בסיפורי אישיים. קובנה של ניר צוק | צילום: יעל רייף

להציץ למטבח הפרטי של השפים המובילים | ארוחות "This Is Me" 


יד על הלב - מה הייתם עושים כדי להציץ למטבח הביתי של השף האהוב עליכם, לפתוח את ארונות המטבח שלו ולשמוע איזה אוכל הוא באמת, אבל באמת אוהב לאכול ולבשל? פרויקט "This Is Me" של Ontopo בשיתוף מותג הרום היוקרתי Zacapa וחברת דיינרס קלאב, מבקש להוציא את השף מגבולות המסעדה במטרה להכיר אותו ואת סגנונו האישי דרך תחנות שונות בחייו: החל מהילדות, דרך התמקצעות במטבח מקצועי, ועד להבשלתו כשף מוערך.

Whatsapp Image 2021 12 05 At 1
אוכל שנקשר בתחנות שונות בחיי השף. מתוך הארוחה הפרטית בביתו של שף ניר צוק | צילום: יעל רייף

התוצאה היא ארוחת טעימות בת 7 מנות תחת הקונספט "הארוחה הכי אישית שבישלתי בחיים", בהובלת השפים המובילים בארץ, שיבשלו מנות מרגעים ותקופות משמעותיות בחייהם, וילוו את הארוחה בסיפורים הקשורים למנות שבחרו. הארוחות האינטימיות ילוו בתפריט קוקטיילים המבוססים על רום Zacapa, ויתקיימו בחללים יחודיים: ביתם של השפים, חדר פרטי במסעדה או בוסתן בו גדלה התוצרת החקלאית שתוגש בארוחה.

Whatsapp Image 2021 12 05 At 1
מנות אייקוניות וד''ש ממסעדות שנסגרו. אסאדו וארטישוק ירושלמי אצל ניר צוק | צילום: יעל רייף

הארוחות יתקיימו בין ה-5-22 בדצמבר 2021 בהשתתפות השפים דיוויד פרנקל (פרונטו), ניר צוק, שיארח בביתו ביפו, ארז קומרובסקי יחד עם מאיה דרין, שיארח את הסועדים בביתו שבמתת, אורי נבון (שף ובעלים של קבוצת מחניודה), אביבית פריאל (אוזריה), אוראל קמחי (פופינה) ומוטי טיטמן (מלגו ומלבר). רוב המנות שיוגשו הן בגדר הפתעה שתתגלה רק במהלך הארוחה, אך מה שכן אפשר לספר הוא שמדובר במנות דגל משמעותיות, חתימות אישיות, מנות מחווה ומנות ממסעדות מיתולוגיות בהן עבדו השפים. השף דיויד פרנקל, לדוגמא, יגיש לחם שיפון, טרטר בקר וגרגר נחלים - מנת השראה למסעדת נומה בה עשה סטאז'; השף אוראל קמחי יגיש מנת טרטר טלה על איולי לימוני, חלמון כבוש ופרחי בוראז', תחת הכותרת "טלאים ופרחים"– שני הדברים שגידלה המשפחה במשק החקלאי בילדותו בכפר נחמיה; והשפית אביבית פריאל תגיש פילה דג ים על עלים ירוקים וחמאת לימון - שחזור של מנה מתוך הביקורת המהללת של מבקר המסעדות הקשוח דניאל רוגוב אי שם בשנות התשעים.

ארוחות This Is Me - פרטים והזמנות דרך אתר או אפליקציית ontopo

חורף חם לנזקקים וניצולי שואה | מרקים עד הבית של לקט ישראל


איך קוראים למצווה שחוברת לעוד מצווה ויחד הן מרכיבות מצווה אחת גדולה וחשובה עם ערך מוסף? בפתחה של העונה הקפואה ארגון לקט ישראל יצא ביוזמה מרגשת ומחממת לב, במטרה לאפשר לנזקקי ולניצולי שואה ליהנות מאוכל חם וטרי כשבחוץ המעלות צונחות. במסגרת היוזמה, חברי ארגון לקט ישראל בשיתוף הקרן לידידות ובסיוע חברת "מבושלת", מניידים ומחלקים לנזקקים בכל רחבי הארץ מרקים קפואים שמכינים מעודפי ירקות שאלמלא נאספו ושימשו בסיס להכנת המרקים - היו נזרקים לפח.

Whatsapp Image 2021 12 05 At 1
מצווה כפולה. סדרת המרקיםם הקפואים של לקט ישראל | צילום: יח''צ לקט ישראל

המרקים, שמבוססים על חומרים טריים ללא חומרים משמרים תוך שמירה על ערכים נמוכים של מלח, סוכר ושומן - נארזים במכלים אישים של 500 גרם, מתאימים להקפאה ונשלחים לנזקקים מצפת ועד דימונה. לצד המעשה הטוב והחשוב, מדובר בחשיבות כפולה: סדרת המרקים מאריכה את חיי המדף של התוצרת החקלאית ועל ידי כך עושה שימוש נכון במזון ומצמצמת בזבוז וזריקה לפח של מזון טרי ובריא. נכון לעכשיו חולקו למעלה מ-70,000 מנות מרק מסוגים שונים, בהם מרק עגבניות, מרק אפונה, מרק כתום, מרק ירקות ומרק עדשים. עד סוף השנה יחולקו 100 אלף מנות נוספות לעשרות עמותות מזון, שיעבירו אותן לנזקקים לטובת חורף חם ובריא.

סדרת המרקים הקפואי של לקט - פרטים ותרומות באתר לקט ישראל

השלמות לסופ"ש | בייקרי ופרחים ברשת Daily's


רשת Daily's מבית סופר פארם משיקה קונספט בייקרי לסופ"ש, במסגרתו ימכרו לצד מוצרי פארם, תרופות ושאר טואלטיקה, גםם מגוון מוצרי פינוק לסופ"ש, ביניהם לחמי בריאות, בגטים, חלות, פוקצ'ות, אביזרים ופולי קפה של מותג הפרימיום האיטלקי ורינאנו, ולא פחות חשוב - עוגיות ועוגות שמרים לשבת דוגמת שמרים שוקולד, שמרים חלבה, שמרים גבינה, פאדג' שוקולד, עוגת גזר, עוגת תפוז וגם פנה פורטה בתיאום מושלם עם מזג האוויר (5-39 שקלים).

4 Xq
מוצרי בייקרי ואביזרי קפה. רשת Daily's | צילום: נמרוד גליקמן

כל המוצרים כמו גם זרי פרחים שיתמקמו בחנות לקראת הסופ"ש, ימכרו בשיטת GRAB & GO. בשלב הראשון הקונספט יפעל בסניף Daily's בהרצליה פיתוח בימי חמישי ושישי, ובהמשך הפעילות צפויה להתרחב לשאר חנויות המותג.

Daily's - סניפים ברחבי הארץ

שוקו אגוזי לוז והמשקה של אלביס | תפריט חורף ברשת rebar


לרגל העונה הקרה רשת rebar מחזירה לסניפיה את i'm hot, תפריט חורף המבוסס על משקאות חמים, עשירים ומשביעים על בסיס סופר פוד, אגוזים, פירות, תבלינים וחלב מסוגיםם שונים. בין המשקאות: סיידר משודרג עם קינמון, אגוזי מלך, גוג'י ברי, ג'ינג'ר, תמר, תאנה, תפוחי עץ, תפוח סחוט ותפוז סחוט; שוקו חם וסמיך על בסיס ממרח אגוזי לוז, קשיו, שיבולת שועל וחלב, וגם משקה מסקרן לאוהבי החמאת הבוטנים, המורכב מחמאת בוטנים טבעית, ממרח אגוזי לוז, שיבולת שועל ומשקה שקדים (20 שקלים).

Rebar Hot Chocolate 20
עשיר ומשביע לאורך זמן. שוקו חם בסניפי rebar | צילום: רונן מנגן

לצד המשקאות יצטרפו לתפריט החורף קערות שיבולת שועל בשני טעמים: hot bowl banana  על בסיס מעדן שיבולת שועל חם עם בננה, תפוח, אגוזי קליפורניה, תמר וקינמון; ו-hot bowl berries - מעדן שיבולת שועל חם עם תות, אוכמניות, שבבי קוקוס, שקדים וגרנולה (25 שקלים).

משקאות החורף של rebar - סניפים ברחבי הארץ. הזמנות ומשלוחים גם דרך האפליקציה