דחוף תור לקרדיולוג: הקצב הכי מפורסם בארץ פותח המבורגריה

בקר רך מזן משובח, הרכב נתחים סודי ביותר וצ'יפס אלוהי שמצדיק הגעה במיוחד. הכירו את הולשטיין - המבורגריית השף החדשה של בשארה חינאווי

Nfuhsr
מצדיק ביקורת שנתית אצל הקרדיולוג. המבורגר הולשטיין | צילום: אסף קרלה

המצטרף החדש והמשמח לסצנת ההמבורגרים המושחתים הוא "הולשטיין", בר בורגר חדש שנפתח בספוט הכי לוהט בתל אביב - רחוב יום טוב המקביל לשוק הכרמל. מאחורי המקום עומד בשארה חינאווי, גדול קצבי יפו שלימד את הישראלים לצרוך בשר איכותי ועל הדרך גרם להם להתמכר לקבב האלוהי של הקצביה, שנוהרים אליו מכל קצוות הארץ. כעת הכיבוש הקולינרי ממשיך עם המבורגר גורמה הקרוי הולשטיין, על שם זן הבקר ההולנדי ממנו עשויה הקציצה, שמשלבת בין כמה נתחים שאחראיים לרכות הנעימה ולטעם הבשרי הדומיננטי.

Whatsapp Image 2021 10 03 At 1
מושחת אבל מענג ואיכותי. המבורגר הולשטיין | צילום: יעל רייף

בעידן ההגזמות שבו אנו חיים, הקציצה היא רק חלק מהחוויה, כי מעליה, מתחתיה ומסביבה מתרחשת הצגה שלמה: את הלחמניות מייצר עבור הולשטיין הקונדיטור ערן שוורצברד, והן רכות מאוד, מזכירות בריוש ומכוסות בקראסט כהה שעשוי משום שחור. את הקציצה אפשר לגבות באחת או יותר מהתוספות המושחתות שבתפריט: החל משניצל מוצרלה, דרך בייקון טלה וקורנביף ועד גבינת צ'דר נוזלית, ביצת עין וחלפיניו, וזה עוד לפני שמקדישים פסקה שלמה לצ'יפס האלוהי.

Qmcocu
גרם להמוני ישראלים להתמכר לקבב שלו. בשארה חינאווי | צילום: אסף קרלה

מה כל כך מיוחד בצ'יפס שמגיעה לו פסקה שלמה? התשובה מורכבת. מצד אחד הוא פשוט ולא מתחכם. מצד שני, נהדר ממש בזכות מעטפת אקסטרה פריכה, כזאת שאפשר ממש לנקוש עליה, ומרקם פנימי רך ומתמסר שמזכיר פירה עם מליחות מדויקת וטעם מדויק שמייתר אפילו, רחמנא לצלן, את הצורך בקטשופ ומיונז. ככה זה כשמאחורי הפלנצ'ה עומד ג'לאל סלאם, שף מוכשר שנכנס למטבח בגיל 13 ומאז הספיק להתמחות אצל השף אלן דוקאס, לבשל בקפה ויולה בגבעתיים ולפתוח את מסעדת הקוביה המוערכת (ז"ל) בשוק התקווה.

4gdeil
חובה לטעום את הקורנביף הביתי המצוין. המבורגר הולשטיין | צילום: אסף קרלה

הוא גם זה שאחראי על התפריט המושחת שכולל הרכבים סותמי עורקים דוגמת הולשטיין קורנביף - המבורגר רב קומות עם חיזוק נדיב של קורנביף, ביסלי גריל ורוטב צ'דר שנשפך בפתיינות על הכל (72 שקלים) או הולשטיין מוצרלה, שילוב בין קציצה, ירקות, שניצל מוצרלה, איולי בזיליקום ושום קונפי (62 שקלים). בתפריט תמצאו עוד כמה שילובים מושחתים וגם עראייס או כנפיים קריספיות למי שמעדיף את הפרוטאין שלו לא בצורת קציצה. למרות שאת מרכז תשומת הלב תופס מגדל התוספות הלוהט, עוד עניין חשוב עומד בפני הבולסים טרם הביס: בחירה בין הלחמנייה שתכיל את התקף הלב האכיל. לחמניית השום השחור היא אמנם דיפולט, אבל אפשר להתחכם וללכת על לחמניית בריוש ירוק מצופה סלרי ועשבי תיבול או לחמניית בריוש אדום עם מעטפת של צ'יפוטלה ועגבניות מיובשות. בירה מהחבית להרמת המורל, קצת בריזה שמצליחה לחדור לסמטאות כרם התימנים, מכנסיים אלסטיים לבטן המתרחבת, ואתם מסודרים.

הולשטיין - יום טוב 17, תל אביב | שעות פתיחה: ראשון עד חמישי: 12:00 - 24:00, שישי: 12:00 - כניסת שבת, שבת: מוצ״ש - 24:00