ללא סוכר וגלוטן: ספר הבישול הטבעי שעושה את זה אחרת

רגע לפני פסח, ספר בישול חדש נוחת על המדפים ושם את הפוקוס על תזונה טבעית, מודעת ובריאה שמיטיבה עם הגוף והנפש. "בישול טבעי" של טל מאירי ישמח מיישמי תזונת קיטו, פליאו וכל מי שמחפש להרגיש ולאכול טוב יותר

בישול טבעי
מתכונים לכל חשק והעדפה. מתוך הספר בישול טבעי של טל מאירי | צילום: שניר (סופגי) גואטה

כולם שואפים לחיות חיים בריאים יותר, אבל בואו נודה על האמת - לא פשוט להיפטר מהרגלים ישנים, בפרט בתקופה בה מצב הרוח הלאומי גורם לנו לחפש נחמה אכילה על כל מדף רענן, בארון, במזווה ובכלל. "בישול טבעי" הוא ספר אוכל חדש שמושק בימים אלה ומציע אלטרנטיבה בריאה ומודעת יותר שמיטיבה עם הגוף והנפש. בלי גלוטן או סוכר ועם מעט פחמימות ומקסימום קרבה לטבע, מציע הספר מתכונים ביתיים, יומיומיים וחגיגיים לאירוח, פיקניקים ובישול בחיק המשפחה - כולם מתאימים לתזונה קטוגנית, תזונת פליאו ולסוכרתיים.

בישול בריא, ספרה של טל מאירי
לא רק לתזונת קיטו. הספר בישול בריא של טל מאירי | צילום: שניר (סופגי) גואטה

מאחורי "בישול טבעי" עומדת טל מאירי, מרפאה בעיסוק התפתחותית ומטבולית, בעלת קליניקה לטיפול פרטני בגיל הרך, מתכונאית ובעלת סדנאות בישול אוכל קטוגני ודל פחמימה. "כגרגרנית שגדלה כמו רבים אחרים על לחם לבן, אוכל דל שומן וארוחות על טהרת דגני בוקר, לא הגעתי לבגרותי עם ירושה קולינרית מסודרת", מספרת טל. "בגיל 37 קיבלתי איתות מהגוף שלי שמשהו צריך להשתנות. גיליתי שאני טרום סכרתית עם סימפטומים שפגעו באיכות החיים שלי, ולא עזבו גם אחרי אינספור ביקורים אצל רופאים. אחרי שחקרתי והבנתי את עוצמות הקשר בין איכות חומר הגלם לבריאות שלי ושל בני משפחתי, חיברתי בין מקצועי כמרפאה בעיסוק לאהבתי הגדולה לבישול, אירוח ואכילה". עם רזומה מכובד במטבח הפרטי ולימודי בישול בבית הספר "דנון", החלה מאירי ליישם בביתה תזונה קטוגנית, לקיים סדנאות וללוות משפחות ויחידים שמעוניינים לאמץ בצורה שפויה ובגובה העיניים את התזונה. ספר המתכונים שאוצר 32 מתכונים, יתאים למיישמי קיטו, פליאוליתים, נמנעים מגלוטן, סוכרתיים ולכל מי שמחפש מתכונים טבעיים נגישים וקלים שיתאימו לכל בני המשפחה, כולל ילדים בררניים. בספר תמצאו גם טיפים לארגון ויצירת מזווה דל פחמימה, כללי זהב להצלחה בטוחה של המתכונים, וגם שידוך טעים בין מנות החוברת.

כתבות נוספות ביאמיז:

קציצות מאירי'ס
טעם של בית. קציצות מאירי'ס מתוך נספר בישול טבעי | צילום: שניר (סופגי) גואטה

בין המתכונים תמצאו פוקאצ'ת ענניים; קריספי פיצה מבצק שקדים; פיתת מחבת דלת פחמימות, מנות רושם לאירוח דוגמת פורל כבוש, טרטר שייטל, טטאקי יפני בתיבול מינימלי, וגם לאבנה ביתית, סלט זוקיני ופרמזן וכרוב צלוי חמאתי. באגף העיקריות מנות ביתיות שמתאימות למגוון חשקים והעדפות, בהן פאי רועים עם טוויסט; מרק עוף פולני-מזרחי; דג צרוב בקרם קוקוס; אסאדו משובח בשיטת שגר ושכח, וגם קציצות הבית שהפכו ללהיט ויראלי: קציצות מאירי'ס רכות בטעם של ילדות. הספר מסתיים בפרק שמוקדש לקינוחים לא מתפשרים וביסים מתוקים שמספקים חשק למתוק. בין המנות: שברי שוקולד אגוזיים; מאירי'ס מלבי ובראוניז ים שוקולד. הנה מתכון מתוך הספר לסיר קציצות שמנמנות ורכות שאפשר לחסל בלי להרגיש. את הטיגון מחליפה אפייה זריזה שסוגרת את הקציצות, ומשם ישר לרוטב אדום קלאסי בטעם של ילדות.

קציצות מאירי'ס | טל מאירי

מצרכים:

(ל-5-6 מנות)

1 ק"ג בשר בקר טחון עם 30% שומן
1 כף פפריקה מעושנת/ מתוקה
1 כפית אבקת שום/ 1 כף שום קונפי
1 כף אבקת בצל
1 כפית כמון
קורט מלח
פלפל שחור גרוס
¼ כוס סודה מוגזת
2 ביצים
צרור כוסברה קצוצה (אם אוהבים)

לרוטב

½ בצל קצוץ
5 כפות שמן זית
2 כפות גדושות רסק עגבניות 100% עגבניות ללא תוספת סוכר
½ ליטר מים או ציר בקר
קורט מלח
½ כפית פפריקה חריפה/ 1 כפית פפריקה מתוקה
1 כף שום קונפי

קציצות מאירי'ס
סיר קציצות שמנמנות ורכות שאפשר לחסל בלי להרגיש. קציצות מאירי'ס | צילום: שניר (סופגי) גואטה

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור למצב גריל מקסימלי. שמים את כל חומרי הקציצה בקערה עמוקה ורחבה ולשים היטב בידיים עד איחוד. מרטיבים את הידיים וצרים קציצות בגודל שאוהבים.
2. מחפים תבנית בנייר אפייה ומניחים את הקציצות עם רווחים קטנים ביניהן. צולים במשך 10 דקות, הופכים וצולים במשך 3-5 דקות נוספות. מוציאים ומקררים בטמפרטורת החדר.
3. מכינים את הרוטב: במחבת רחבה על להבה בינונית מטגנים את הבצל בשמן הזית כ-10 דקות. מוסיפים את השום קונפי ומערבבים. מוסיפים את יתר חומרי הרוטב ומערבבים.
4. מוסיפים למחבת עם הרוטב את הקציצות ומכסים. מבשלים על להבה נמוכה במשך שעה וחצי - שעתיים, ומדי פעם משקים את הקציצות באמצעות כפית ברוטב העגבניות.

בישול בריא, ספרה של טל מאירי - 95 שקלים, להשיג באתר של טל מאירי