סושי מפורק ופיצה דאבל קראסט: הערכות שיהפכו את המטבח הפרטי שלכם למסעדה

הפיצה המעולה מתל אביב מוכרת בצק לאפייה ביתית, רשת הסושי יוצאת במיזם תמוה, ושף העל שולח הביתה מזון שהתסיס. בדקנו את ערכות המזון שמבטיחות להפוך אתכם לבשלני על

Whatsapp Image 2020 08 23 At 1
פיצרייה ביתית ממעלה ראשונה. פיצה להכנה ביתית של גלירומא | צילום: יעל רייף

עם כל הרצון הטוב לשמור על שגרה, בואו נודה על האמת: הקורונה עשתה אותנו קצת יותר שמנמנים וקצת יותר נהנתניים. אם עד המגיפה הארורה יכולנו לספק כל תאווה על ידי יציאה למסעדה, היום נחשוב פעמיים לאן ואיך נצא מהבית ממוגנים וחתיכיים, ולפעמים גם נעדיף להישאר בבית ולהתנחם במשהו שמפשירים במיקרו ודוחפים לתנור. ובכן, לא עוד! מסעדות העיר קלטו את הקושי, ואף חשות אותו על בשרן, ולכן מצאו פיתרון יצירתי: במקום שתבואו אתם אל האוכל, האוכל יבוא אליכם, ולא בצורת משלוח אלא כערכה להכנה בבית. ככה גם תקבלו ערב עם פעילות מעניינת לכם ולילדים וגם תהנו ממנות מסעדה במחיר זול יותר מאשר בליסתן במסעדה. מפיצה עם קראסט כפול ועד בראנץ' אריסטוקרטי, קבלו את המנות שיהפכו את פינת האוכל הביתית למסעדה מצליחה.

פיצה רומאית דאבל קריספית של גלירומא לאפייה בבית


הפיצות של "גלירומא", הפיצרייה הרומאית המעולה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, הן קונצנזוס בקרב חובבי הקראסט. הבצק הפציח עובר התפחה של 72 שעות, מה שמעניק לו מרקם לא מוסרי כמעט: רכות אוורירית במרכז ותחתית כל כך פריכה, שאם תקישו עליה שלוש פעמים יצא מתוכה אל המוצרלה ויגשים לכם משאלה. לכל המתבודדים, מסתגרים וסתם שוהי הבית, מציעים בגלירומא ערכה להכנת פיצה רומאית אמיתית בבית, שמגיעה עם כל מה שצריך מינוס התנור, וישביע בנעימים 3-4 רעבים.

Whatsapp Image 2020 08 20 At 1
הכנה פשוטה, תוצאות מפתיעות. ערכה להכנה פיצה בבית של גלירומא | צילום: גלי רום אמסילי

ערכת המרגריטה (50 שקלים) מגיעה עם כדור בצק ריחני ומבעבע שישמר במקרר 72 שעות מרגע הרכישה, קופסת מוצרלה, רוטב עגבניות הישר מאיטליה וגם צרור בזיליקום למביני עניין. ערכת הכמהין (70 שקלים) מחוזקת בהמון פטריות פרוסות ומחית כמהין איכותית, ויש גם פיצת נוטלה מתוקה לילדים, מבוגרים וממאנצ'זים (25 שקלים). לכל ערכה מצורף דף עם הסברים וגם לינק ליוטיוב, שם מדגימה גלי, בעלת המקום, את כל תהליך ההכנה, כולל פתיחת הבצק המתמסר ובדיקה האם הפיצה מוכנה.

ניסינו: למרות המרקם המבעבע שמרגיש כמו פגישה מקרוב עם חייזר בצקי, הבצק הרומאי נוח מאוד לעבודה, מתמסר ולא נקרע גם תחת ידיים לא מקצועיות. אחרי שמותחים את הבצק ומסדרים בתבנית האפייה לפי ההסבר היוטיובי, מסדרים בקלות את הרוטב והמוצרלה ומעבירים לתנור שחומם מראש. לנו לקח התענוג 25 דקות, בסופן קיבלנו פיצה מעולה ממש, כולל תחתית שחומה וקריספית, מוצרלה נמסה שנמתחה לכל עבר ומרקם יציב שמאפשר להחזיק כל פרוסה ביד בלי שהיא תקרוס לתוך עצמה. אהבנו גם את מחית הכמהין, שלא סבלה מארומה תעשייתית מעיקה והרגישה טבעית ואמיתית, ואם להיות כנים - בסיום התבנית חשנו עצב קטן בלב ורצון להכחיד עוד תבנית שלמה של הפריך הזה, למרות שלא נשאר לנו בבטן אפילו מקום לביס.

גלירומא - דיזנגוף 145, תל אביב

Whatsapp Image 2020 08 20 At 1
חבר מכוכב אחר? לא ולא. בצק מיוחד שעבר התפחה ארוכה | צילום: גלי רום אמסילי

ארוחת שף זוגית של שף טו טייבל


אי הוודאות הכלכלית הובילה גם את השפים המובילים בארץ לחפש  דרכים יצירתיות להתפרנס ולשמור על המורשת הקולינרית שלהם. התוצאה היא ערכות בישול בשיטת "עשה זאת בעצמך" עם מנות של השפים , המגיעות כקופסא סקסית למראה, ובתוכה כל חומרי הגלם שקולים ומדודים, מתכון מסודר וקוד לסריקה באמצעות הנייד, שם מופיע המתכון כסרטון וידאו קצר וברור. אפשר ללכת על מנות עיקריות רבות רושם, ויש גם קינוחים ומנות טבעוניות וצמחוניות (92-129 שקלים לערכה זוגית). בין השפים שלוקחים חלק במיזם: תומר טל, טום אביב, נוף עותמנה, יריב מלילי, מוטי טיטמן, רז רהב ועוד.

Whatsapp Image 2020 08 23 At 1
חומרי גלם טריים ואיכותיים, והכנה פשוטה. פילה דניס ברוטב ארטישוק ירושלמי מותסס של רז רהב | צילום: יעל רייף

ניסינו: בחרנו את הקופסא של רז רהב (מסעדת OCD) ובתוכה פילה דניס עם קציפת ארטישוק ירושלמי מותסס. נשמע יוקרתי? גם אנחנו חששנו מהמעמד. חומרי הגלם המדודים מחולקים לקופסאות ונושאים תג עם שם וזהות ברורה. ההוראות, לעומת זאת, היו פחות ברורות ואף מבלבלות. סרקנו את הקוד ועברנו ישר לסרטון, שם הדברים ברורים הרבה יותר ואף פשוטים. פעלנו בדיוק לפי ההוראות עם אפס הסתבכויות בדרך, ועשר דקות לאחר מכן הגשנו לשולחן במבט מתנשא 4 חתיכות פילה יפות מראה, ומסביבן תרמילי אפונה פריכים, עגבניות שרי ואספרגוס, ומעל הכל רוטב באמת נהדר שבסיסו ארטישוק ירושלמי מותסס. האמת? היה טעים מאוד, קל להכנה, ועל הדרך גם למדנו טכניקה שימושית ומגניבה: לפני טיגון הדג מפזרים על העור קמח פולנטה, מנערים וישר למחבת. הפולנטה נדבקת במהלך הטיגון לעור ויוצרת שכבה נוספת של פריכות אדירה. חוץ מכמות קופסאות הפלסטיק המוגזמת שמגיעה בכל ערכה, מדובר באחלה אחלה אופציה לארוחת ערב מושקעת, וגם המחיר הנגיש ראוי לציון.

שף טו טייבל - פרטים והזמנות באתר המיזם

הקרייבינג האמריקאי המושלם: אגאדיר על הקרח


צידנית ממותגת באדום לוהט ובתוכה כל מה שדרוש להרמת ארוחת המבורגרים לתפארת, לילדים או למבוגרים. גרסת הילדים מגיעה עם שלישיית המבורגרים במשקל 160 גרם האחד, צ'יפס להכנה בבית, רטבים, לחמניות, חמוצים וגם שישיית קרלסברג להורים (179 שקלים). גרסת המבוגרים דומה, מלבד זוג המבורגרים במשקל 220 גרם האחד (169 שקלים).

ניסינו: בומבה! טיגון קצר להמבורגר, אפייה מהירה של הצ'יפס, ותוך כמה דקות העמדנו צלחת עתיקת כולסטרול עם לוק סקסי וריח מפתה. גם מבחן הטעם עבר בהצלחה. הצ'יפס היה פריך ומלא טעם, מהזן שאפשר לכרסם ממנו עד עלות השחר בלי לשים לב, הלחמניות היו אווריריות וכיפיות והקציצה יצאה עסיסית וגרילית. חוץ מריח המזללה שהתפשט בבית וחדר לבגדים, היינו מרוצים עד הגג, וגם הילדים שלקחו חלק בהרכבת הלחמניה ושפיכת הרטבים (הרבה מחוץ לצלחת), הרגישו מסופקים ומוערכים.

אגאדיר - להשיג באתר הרשת

2yzzqt
פעילות אחר הצהריים יצירתית. ערכת אגאדיר על הקרח | צילום: ליאון יעקובוב

מלמדים את הילדים לגלגל: ערכת הכנת סושי לילדים של  ג'פניקה


אף אחד מאיתנו לא נולד מגלגל מיומן, וגם אחרי שתכינו סושי בבית מספר פעמים, סביר להניח שתמצאו את עצמכם נלחמים עם גרגרי אורז עקשים שנדבקים לכל מקום מלבד לרול המיוחל. במטרה לשנות את רע הגזרה ,השיקו רשת ג'פניקה בשיתוף נטלי דדון את ג'פניקידס (139 שקלים), ערכה להכנת סושי בבית עם כל מה שצריך מלבד המילוי, הווה אומר: אורז לסושי, תחמיץ, אצות, תבניות הגשה לסושי, רטבים, פנקו, שומשום שחור, ג'ינג'ר וגם מארז צבעים לצביעת האריזה.

ניסינו: והאמת, לא היה קל. נכון שיש הוראות, אבל היות שאף אחד מחומרי הגלם לא מגיע מדוד, מצאנו את עצמנו מודדים ושופכים ושוב מודדים, ועד שהאורז כבר היה מוכן נדרשנו לחכות שיצטנן ורק אז להתחיל למלא ולגלגל. הילדים בשלב הזה כבר היו עייפים ואיבדו עניין, ואנחנו תהינו למה לא לשלוח מראש אורז מבושל עם דג או ירקות למילוי, ולהפוך את התהליך להרבה יותר ידידותי להכנה משפחתית. בנוסף, 139 שקלים עבור חומרי גלם יבשים שאפשר למצוא בכל סופר במחיר זול הרבה יותר, לא הופכת את הערכה לכדאית.

Iconz By Medio 6
אורז בכל מקום. ערכה להכנת סושי של ג'פניקה | צילום: iconz by medio

קופסאת הקסמים שתפיל את האורחים: מגש סושי מסיבות של פקין


נניח שהזמנתם אורחים כי בדיוק סיימתם בידוד ואתם אנשים חברותיים. מרגע אישור ההזמנה יעסוק מוחכם הפורה בכל וריאצייה אפשרית (וייצוגית) שיכולה להשביע 4 מבוגרים ו-4-6 ילדים בלי לעמוד כל הבוקר במטבח ולטגן שניצלונים. אפשר ללכת על פיצה ולהעביר חצי צהריים בבחירת תוספות שיוסכמו על כולם, ואפשר לבחור במגש הסושי מסיבה של פקין, קופסה חגיגית ואלגנטית שנפתחת כמגירה, ובתוכה 80 יחידות סושי צבעוניות ומגרות במבחר מילויים שלא ישאיר גם את הטבעוני שבסועדים בלתי מסופק (400 שקלים). חוץ ממילויים מסורתיים על טהרת הטונה וסלמון, תמצאו במגש הרכבים שוברי שגרה דוגמת סלמון סקין וסלסת מלפפונים; בטטה בטמפורה, אבוקדו, שיטאקי וצ׳יפס סלק, וגם רול טבעוני עם איולי ווסאבי.

ניסינו: והאמת, אהבנו מאוד. עוד לפני הביס התלהבנו מהרולים הצבעוניים. הילדים התבייתו על צ'יפס הסלק והבטטה, והמבוגרים התרכזו ברולים החרפרפים ובכדורי הניגירי השמנמנים. גם אחרי שכולם הרימו צ'ופסטיקס בכניעה, נותרו בקופסא עוד כמה רולים שהוכחדו סופית בערב והיו עדיין טריים ומהנים. חוץ מזה, מדובר באחלה ווליו פור מאני שמאפשר לטעום רולים עמוסי דגים, ירקות ורטבים מקוריים, שלרוב לא נמצאים בקומבינציה דגית או צמחונית.

מגש סושי מסיבה - מסעדת פקין, משה סנה 54, תל אביב

12345r
אחראי לאפקט הוואוו. מגש סושי מסיבה של פקין | צילום: נועם פרישמן