חובה לטעום השבוע: בננה לוטי כמו בתאילנד ובראנץ' טבעוני חדש

וגם: ערב תאילנדי שיזכיר לכם את הטיול האחרון, ומסעדת דגים עם מרפסת בריזתית שווה במיוחד. 3 מקומות שתשמחו להכיר השבוע

Whatsapp Image 2021 10 03 At 1
סיום מושחת לארוחה משביעה. בננה לוטי | צילום: אפיק גבאי

ערב תאילנדי בימי ראשון | מסעדת טרנזיט 


כל מי שהסתובב ברחוב הראשי של רחובות, יודע שהעיר חווה פריחה קולינרית מבטיחה. הברים מלאים עד אפס מקום, בתי הקפה שוקקים, ולפיצרייה המבוקשת פבריקה אנשים עולים לרגל מכל רחבי הארץ וממתינים יפה בתור. כעת נוספת לרשימת המבוקשות מסעדה אסייתית מעולה שממוקמת בפארק המדע ואשכרה מצדיקה הגעה במיוחד.

Whatsapp Image 2021 10 03 At 1
חמישה מטבחים וספיישל תאילנדי בימי ראשון. מסעדת טרנזיט | צילום: אפיק גבאי

טרנזיט היא אמנם לא מסעדה חדשה, אך בשנה האחרונה עבר המקום כמה שינויים מבורכים שהפכו אותו לאחד המבוקשים באזור: מערך המשלוחים התרחב, סניף שמוקדש לטייק אווי ומשלוחים נפתח בראשון לציון, וגולת הכותרת: בימי ראשון מקיימים במסעדה ערב תאילנדי עם מנות ספיישל מסורתיות יותר ופחות.

5 תפריטים אסייתיים מוגשים במקום: אגף סושי יפני עם הפצעות ישראליות דוגמת רול גאודה מעושנת, מרקים ומנות ווק בסגנון ויאטנמי וסיני, תבשילי קארי הודיים וגם סלטים תאילנדיים מרענני חך. הקונספט אולי לא מחדש, אבל הביצוע המצוין והגודל הנדיב של המנות שמאפשר לטעום ולחלוק בלי להישאר רעבים - בהחלט משדרגים את החוייה.

Transit 772
מנות ענקיות וטעמים עוצמתיים. נודלס בטרנזיט | צילום: אפיק גבאי

בין המומלצים שחובה להכיר אם אתם שם לראשונה: יאמאזוקי (45 שקלים), מנה מפתיעה ועוצמתית בטעמיה שמורכבת מ-4 כדורי אורז שעטופים בסלמון נא, ומעליו גבינת גאודה מעושנת וצרובה שנמסה על הכל יחד עם קריספי ארטישוק ירושלמי שאחראי על הקראנץ' הנהדר. השילוב נשמע קצת ביזארי, אבל בפועל מדובר בפצצת אוממי מפתיעה שממלאת את הפה במרקמים כיפים ומרעננים.

Whatsapp Image 2021 10 03 At 1
סיום מושחת לארוחה משביעה. בננה לוטי | צילום: אפיק גבאי

חובבי השרימפס יעופו על הג'מבו שרימפס בטמפורה (41 שקלים), צלחת מגרה ובה כמות נאה של ג'מבו שרימפס ענקיים בטמפורה דקיקה ופציחה עם איולי שום פיקנטי בצד. את השרימפס המצוין תפגשו גם בקארי קאי גונג (67 שקלים), תבשיל, אדום ריחני ומתובל על בסיס חלב קוקוס עם נבחרת תאילנדית מרשימה של למון גראס, גלנגל וכפיר ליים. בהתאם לרשימת המרכיבים, מדובר בקארי עז טעם, פיקנטי ומתובל בעוצמה, עם תוספת ירוקים קראנצ'יים שעושים ביס כיפי, ואורז לבן לספיגת הבערה. בימי ראשון מוגש כאמור תפריט תאילנדי עם מנות דוגמת סלט פאפייה, לאב גאי, מנות ווק יצירתיות מאזורים שונים בתאילנד, וגם סיום מתוק בדמות בנננה לוטי מקומית שמורכבת מבצק עלים במילוי בננה, ועליו תועפות שוקולד נמס וחלב מרוכז.

טרנזיט - דרך מאיר ויסגל 2 , רחובות |  זד״ל 1, ראשון לציון (סניף משלוחים וטייק אווי בלבד)

בראנץ' טבעוני חדש | מסעדת באנה


טבעונים או לא, מסעדת באנה היא כזו שמתאהבים בה עוד לפני הביס הראשון. החצר הכיפית בלב תל אביב, מרחק פסע משדרות רוטשילד, היא אחלה ספוט לתפוס בו בריזה עם דרינק ביד. ואם יושבים בפנים, נהנים מאווירה מהוגנת ומטבח פתוח שגם פותח את התיאבון. באנה עברה כמה גלגולים. בנוכחי היא מסעדה עם וייב מגניב, מנות כיפיות מן הצומח וחומרי גלם מיצרני בוטיק אזוריים. בשונה מטבעוניות אחרות, כאן לא מחפשים תחליפים למנות בשר בדמות המבורגר צמחי מחומרים תעשייתיים. את מרכז תשומת הלב בצלחת מקבלים הירקות, גבינות האגוזים והשקדים שמגבנים במקום ומאפים מושחתים שמכינים מהן.

F.photography 102 Of 29
מאזטים משסיעים בסגנון פתיחת שולחן. בראנץ' במסעדת באנה | צילום: אלה רז

תפריט הסתיו החדש מורכב ממנות מחממות ומשביעות לצד ראשונות כיפיות ומרעננות, שילוב מושלם למזג האוויר המתעתע. בין המנות: צלחת מהממת של מנגו מאיה ומנגו בוסר בסגנון קרפצ'יו, ועליהם סלסלה אסייתית עוקצנית, כוסברה, בוטנים וליים (44 שקלים); מנה ענקית של פטריות יער במרקם נגיס משגע עם בצל בקונפי שום על תפוח אדמה אפוי באיולי חזרת (62 שקלים); ומנת הדגל האהובה, לא משנה באיזו עונה - גספצ׳יו עגבניות שרי כתומות, עירית וטוסט פפריקה מעושנת (32 שקלים).

Whatsapp Image 2021 10 03 At 1
שילוב משגע בין מתיקות לעוקצנית חרפרפה. מנגו מאיה ובוסר במסעדת באנה | צילום: יעל רייף

לכל אלו מצטרף כעת בראנץ' סופ"ש חדש ומרגש שנפתח במאזטים שמגיעים למרכז השולחן, ביניהם: קוביות סלק, נקטרינה,עירית ואגוזי לוז; קוביות תפוח אדמה באיולי חזרת; מטבוחה מעקצצת; לאבנה קשיו שמכינים במקום; פטה שקדים; כרובית שרופה על לאבנה. איתם מגיעים גם לחם כוסמין או חלה עם סלט עלים ומנה עיקרית לבחירה: קיש או בורקס ומשקה חם או קר (139 שקלים לבראנץ'). אפשר לשדרג בעוד כמה ג'ובות לכוס יין, מוחיטו רימונים או בירה, ולפתוח את הסופ"ש בעצלתיים באחת החצרות הכי כיפיות ושלוותיות בלב העיר.

F.photography 95 Of 6
תבואו רעבים. בראנץ' בבאנה | צילום: אלה רז

באנה - נחמני 36, תל אביב | ארוחת הבראנץ' מוגשת בימים שישי ושבת בין השעות 11:00-16:00

מסעדת הדגים עם המרפסת הכי שווה | שאראק


איזה כיף למצוא מסעדת דגים שמצליחה לעשות עם דג כל כך הרבה להטוטים. דגים טריים הם עולם שלם של תענוגות, ובשאראק התל אביבית שהתחדשה בשני שפים חדשים, מצליחים להוציא מהם צד מפתיע ושובב. שאראק בגלגולה החדש היא מסעדת דגים ופירות ים בהובלת השפים צעירים מאור זגורי ורוסלאן אוסוב, שעבדו עד לא מזמן ב"טוטו", וכאן בשאראק קופצים לראשונה למים ומובילים מטבח משלהם. התוצאה כיפית, צעירה ובעיקר מסקרנת בזכות שילוב בין מנות אלגנטיות ועדינות לטכניקות ותבלינים סוערים ומסעירים מהמטבח העדתי שעליו גדלו השניים.

4 Yx
טריות בשילוב יצירתיות. סשימי במסעדת שאראק | צילום: איתן וכסמן

בהתאם לאג'נדה העונתית, התפריט משתנה כל כמה ימים ונסמך על מה שיוצא טרי-טרי מהים. לעיתים תמצאו כאן טרטר שרימפס שקוף ועדין או רביולי עבודת יד במילויים שונים עם רטבים מבוססי חמאה, ולעיתים קלמארי על הפלאנצ'ה על קרם לאבנה חמצמץ עם תבשיל חומוס חריף, בועט וממכר. כך שכל ארוחה היא מסע שמתחיל בליטוף בלוטות הטעם וממשיך בסטירות קטנות ומענגות שמפתיעות את החך ומלמדות את כוחם של שילובים בלתי שגרתיים.

6 Tp
יצירתיות בכל ביס. סביצ'ה תמנון בשאראק | צילום: איתן וכסמן

Whatsapp Image 2021 10 03 At 1
מנות אלגנטיות לצד שילובים בועטים. סוכריות פסטה בשאראק | צילום: יעל רייף

כוכב המקום הוא ג'וספר - גריל פחמים שעובד נון סטופ במטבח המסעדה ומוציא מהדגים, מהירקות ומפירות הים טעמים מעושנים עוצמתיים. הוא גם זה שפותח בזכות ניחוחותיו העזים את התיאבון כבר בכניסה למקום. אם ריחות מעושנים הם לא כוס התה שלכם, בקשו לשבת במרפסת השווה ורחבת הידיים שמשקיפה לרחוב בין יהודה השוקק ומשמחת את הלב עם אורות גרלינדה מנצנצים וצמחייה שמשמשת חייץ מהרחוב ההומה. בקרוב ישיקו במקום בראנץ' דגה מפנק, עם מאזטים ומנות חלוקה המבוססות על דגים טריים ופירות ים. עד אז נמליץ לכם להכיר את הספוט הטעים והכיפי שמחבר בהצטיינות בין ים, יבשה ותענוגות החיים.

שאראק - בן יהודה 120 תל אביב טלפון | 03-630-7070 | ימים שני- שבת 18:00 - 00:00