הפיצה הסודית ומנה בטעם חופשה: 3 ביסים שחובה לטעום השבוע

פיצה מושלמת בלוקיישן מפתיע, מסעדת פירות ים סודית שחובה להכיר, והערכה הקולינרית שתעביר לכם כמה שעות בכיף עד שאוגוסט האכזר יגמר

Whatsapp Image 2021 08 22 At 1
בצק אלסטי עם חריכות טעימות בצד. פיצה בבייקר סלון | צילום: חן ברקוביץ' נוי

טעם של חופשה ביוון | תמנון לפקאדה במסעדת לולה מרטין


לולה מרטין היא סוד הרצלייני טעים שראוי לגלות אותו לכל מי שאוהב דגים ופירות ים או לחילופין מתגעגע לטעמים מהחופשה ההיא ביוון. מאחורי המקום עומד אפי אללוף, הבעלים של רשת "ג'קו" המיתולוגית, שמאחוריו עשרות שנות שרימפס, קלמארי ודגה טרייה.

7
קלאסיקות מנצחות לצד הפתעות עונתיות. פסטה פירות ים | צילום: גיל אבירם

למרות הלוקיישן המנצח באזור התעשייה של הרצליה, לולה מרטין שוכנת בין שני בנייני משרדים ודי נחבאת מהעין אם לא שמעתם עליה והגעתם במיוחד, וזה כנראה פשעה היחיד. כששומעים ומגיעים במיוחד, נתקלים בכל מה שיגרום לחובב הדגה המצוי לגרגר בעוצמה: מנות ענקיות ונדיבות של קוקי סאן ז'אק, אוייסטרים, וונגולי, שרימפס בכל מיני רטבים קלילם שמתאימים לקיץ, סרטנים שתענוג לפרק, וגם פאייה וסביצ'ה מהדגה היומית הטרייה, לצד דגים ופירות ים שאפשר לקנות הביתה מחנות המסעדה. למי שפחות בעניין של ים, יש גם סלטים צמחוניים, פסטה וכמה מנות עוף ובשר.

Whatsapp Image 2021 08 22 At 1
קראנצ'יות מושלמת לקיץ. לולה מרטין, פאייה | צילום: יעל רייף

כמו בג'קו, גם כאן התפריט לא מתחכם ונטול טרנדים. יש פתיחים יווניים כיפיים דוגמת איקרה או גבינת פטה מטוגנת, וגם סביצ'ה שמשתנה על בסיס יומי בהתאם לדגה. הדגים ופירות הים הם העיקר - חלק עם רטבים קלאסיים דוגמת שום חמאה ויין לבן (79 שקלים למנת שרימפס) ויש כמה הפצעות מרעננות דוגמת פירות ים עם חמאת הדרים ומרווה (98 שקלים) או מנה פיקנטית של שרימפס בעמבה ועגבניות (85 שקלים).

חובה להשתמש בידיים. פאייה פירות ים זוגית בלולה מרטין | צילום: דויד מויאל

למרות כל המגרות הנ"ל, אנחנו כאן כדי להמליץ לכם על מנה טעימה במיוחד ומאתגרת להכנה, שהצליחה להטיס אותנו ברגע ליוון. תמנון לפקדה (69 שקלים) היא פצצת אוממי מטריפה שתוקפת את כל בלוטות הטעם וגורמת להן להתחנן לעוד. זרוע תמנון עשויה לעילא - קראנצ'ית ונגיסה, ורכה ועדינה מבפנים - מוקפת ברוטב עוצמתי על בסיס שמן זית, שום ותועפות פטרוזיליה. באמצע הצלחת, מחובקת על ידי הזרוע, ניצבת קוביית פטה שמנמנה שבילתה על הגריל ויצאה ממנו שזופה בשוליים, מאה טעמי חריכה מטריפים ומרקם רך ומתמסר בליבה. כשלוקחים ביס עם כל מרכיבי הצלחת, כולל תלולית נמסה של פטה, חווים התפוצצות טעמים ומרקמים שמשגעת את הפה בקטע מענג שרוצה עוד ועוד.

Whatsapp Image 2021 08 22 At 1
טעם של חופשה ביוון. תמנון לפקאדה בלולה מרטין | צילום: יעל רייף

אם בא לכם לשחזר את ההצלחה בבית או סתם להתפנק על החיים, את רוב הדגים ופירות הים אפשר לרכוש בחנות המסעדה במחירי שוק, או להקליל את החוויה בדוכן הצמוד "לולה מרטין Next Door", שמוקדש ל-Fish &chips ומנות פירות ים ודגים מהירות הכנה שאפשר לקחת בטייק אווי או לאכול סביב השולחנות שפזורים ברחבה.

לולה מרטין - שדרות אבא אבן 10, הרצליה

הפיצה של השמחות בגרסה ביתית | ערכת שפצ'יק


תקופת הסגרים ובין הסגרים המטירה על בטננו עשרות ערכות להכנת פיצה בבית. כולן מגיעות עם כדורי בצק, רוטב עגבניות ומוצרלה, חלקן עם תוספות מתוחכמות וטופינגס מתוקים לריצוי הילדים, ויש אחת שהייתה לנו כל כך טעימה ונעימה, שחשבנו שגם אתם תשמחו להכיר. "שפצ'יק" מוגדרת אמנם "ערכה להכנת פיצה בבית", אבל היא הרבה יותר מזה. בתוך קופסא יפה וצבעונית עם חלוקה מושלמת לחומרים קפואים וטריים, גילינו תענוג גדול שהצליח להעסיק את הילדים וגם אותנו לכמה שעות טובות.

220
גוד טיים טעים לכל המשפחה. ערכת שפציק | צילום: אילן בשור

הצד הקולינרי בקופסא מוקדש ל-4 כדורי בצק עטופים היטב שמתאימים גם לשימוש מיידי וגם להקפאה, 400 מ"ל רוטב פיצה ו-500 גרם גבינת מוצרלה מגוררת של מחלבת "עברי" המצוינת. הצד החווייתי כולל ספר ילדים על שפצ'יק השדון, בו שזורה העלילה החמודה בפרטי מידע על פיצה והסבר פשוט וברור על הכנתה. לערכה מצורפים 4 סינרים צבעוניים, 4 כובעי שף חמודים לילדים, קרש הגשה שצידו התחתון משמש לוח משחק אמת או חובה, וגם מערוך עץ, פלייסמנט גדול לצביעה וחבילת צבעים. בביס האחרון מוזמנים ההורים להעניק לילדים החרוצים תעודה מקצועית שכלולה גם היא בחבילה, אבל זה הסוד המשמח ששמור לסוף.

הרעיון הוא ללות את את כדור הבצק מרגע התפיחה ועד הפיכתו לפיצה מבעבעת, כשבכל שלב לוקחים הילדים חלק פעיל. כבר בשלב פתיחת החבילה מגלים מדבקות מצחיקות שמודבקות על כדורי הבצק עם משפטים דוגמת "כשאהיה גדול אהיה שטוח". עוד לפני תחילת העבודה מוזמנים לסרוק QR קוד שמוביל לסרטון קצר שבו מסביר הפיציולו יפתח ישעיהו איך מעצבים ומכינים את הבצק לאפייה. הסרטון חמוד, קצר וקליל ובעיקר פותח תיאבון.

Whatsapp Image 2021 08 22 At 1
תוצאה טעימה להפליא. פיצה שהוכנה מערכת שפציק | צילום: יעל רייף

בזמן שהבצק תופח אפשר לקרוא עם הילדים את הספר על שפצ'יק השדון, לשחק אמת או חובה על קרש ההגשה ולפתח התרגשות לקראת האפייה. הבצק עצמו נוח מאוד לעבודה, לא נקרע ואפילו נמתח יפה גם בידיים, ללא שימוש במערוך העץ המצורף. אחרי שידוך הרוטב וגבינת המוצרלה, מכניסים את הפיצה לתנור בדיוק לפי ההוראות, ועוברים לבהייה משותפת בדלת התנור.

טו מייק א לונג סטורי שורט, מדובר בפיצה מעולה ממש, עם קראסט משגע, טעם עמוק ואיכותי של בצק מיושן כהלכה, ומרקם קראסטי שמאפשר להחזיק סלייס ביד בלי שיקרוס לתוך עצמו. יש גם ערכה דומה לצליאקים עם בצק נטול גלוטן, וערכות מילוי קטנות יותר למי שרוצה לשחזר את הביס הנהדר. למתכון שגרם למבוגרים להסליק בחשאי סלייסים לסלון, אחראי יפתח ישעיהו, איש פיצה ותיק ובעל Bucco Studio, שיחד עם מעצב גרפי, שף, סופרת ילדים, מאייר ספרי ילדים וקופירייטרית, יצר ערכה חמודה להפליא שעושה גוד טיים משפחתי שמעביר בכיף עוד יום מיוזע בעיצומו של אוגוסט האיום.

שפצ'יק החוויה המושלמת, מארז לכל המשפחה - 220 שקלים, פרטים והזמנות באתר chefchik.co.il

פיצה מפתיעה בסלון הקוקטיילים החדש | בייקר סלון


את הדרימרי, הבייקרי המצוין בתפח תקווה, כל חובבי הפחמימות האזוריים מכירים. נסו לשים את היד על מאפה נחשק בשישי בבוקר ותיווכחו בעצמכם. לפני כמה חודשים ראה הבעלים עידן מימון כי טוב, וצירף לסיפור ההצלחה את "בייקר סלון", בר קוקטיילים מפואר ומעוצב למשעי בסגנון לונדוני, שנפתח במוך לדרימרי ומחבר בין הבייביז שלו - פחמימות לוהטות מהתנור - לקוקטיילים מושקעים בכלי הגשה מושקעים שאחראיים לאפקט ואוו עוד לפני שמשתכרים.

כלי הגשה שעושים ואוו. קוקטייל בבייקר סלון | צילום: בן יוסטר

המקום אמנם מפואר עם כורסאות עור נוחות לרביצה, גופי תאורה מעוצבים, שולחנות ובר עץ מהגוני ופריטים שלוקטו בשווקי יד שנייה ומכניסים לאווירה, אבל האווירההווייב דווקא קליל ובגובה העיניים. הקוקטיילים מבוססים על תמציות שמכינים במקום, פירות וניחוחות שמוסיפים ארומה נוספת, בהם PENICILLIN על בסיס  וויסקי גלנמורנג'י, לימון, דבש, סירופ ג'ינג'ר (48 שקלים), TEQUILO SALUT עם טקילה אספולון, קוואנטרו, אגסים, סירופ פסיפלורה (46 שקלים). לצידם יש גם סוגים שונים של קוניאק, ג'ין ווויסקי.

1
אווירה לונדונית בווייב משוחרר. בייקר סלון | צילום: בן יוסטר

מהטאבון יוצאות מנות ראשונות וחלוקה דוגמת פראנה אוורירית עם כוויות חריכה מלאות טעם, ירקות צלויים וגם סלק מזוגג עם שמנת חמוצה, אבל ה-ואוו הגדול מוקדש לפיצות, שילוב של בצק רך, אוורירי ואלסטי וחריכה עזת טעם היישר מהטאבון. על הבצק הבאמת מצוין יש מיני טופינג מסורתיים יותר ופחות, מתוכם התעלפנו קשות על פיצה Patate Dolci (62 שקלים), שילוב מתוק, מלטף ומכיל של קרם בטטה, בצל מקורמל, גבינה כחולה, פסטו, בצל ירוק, כשאת היצירה המושחתת חותמת מוצרלה שנמסה על הכל ויוצרת פיצת פריסטייל ממכרת עד מאוד. בהמשך יוגש בימי שישי בראנץ' של אוכל ואלכוהול, וימצב את פתח תקווה כעיר עם עתיד קולינרי מבטיח.

בייקר סלון - הסיבים 49 פתח תקווה | 03-9503330 | ימים ראשון -חמישי 19.00 עד אחרון הלקוחות, שבת: החל ממוצאי שבת ועד אחרון הלקוחות.

Whatsapp Image 2021 08 22 At 1
חולמים עליה בלילות של ירח מלא. פיצה בבייקר סלון | צילום: חן ברקוביץ' נוי