ואפילו אין בעיית חנייה: יש בראנץ' חדש באזור השרון, והוא ואוו

מאפים מהמטבח הטורקי, חיבורים טעימים בין בשר לחלה אוורירית ורכה, וחכו שתשמעו מה עושים כאן לירקות. הכירו את השוקרייה, הספוט הכי טעים ומפתיע להתחיל בו את עונג שישי

 2
בשורה משמחת וטעימה לתושבי השרון. בראנץ' בשוקרייה | צילום: אפיק גבאי

מאז פגעי הקורונה, לא פשוט למצוא בראנץ' טוב. חלק מהמסעדות נסגרו לצמיתות, אחרות לא חזרו לפעילות שוטפת עקב היעדר עובדים, ומי שכן - לכו תנסו להשיג מקום אם לא הזמנתם לפחות שבועיים וחצי מראש. אנחנו כאן כדי לשמח את כל מי שהתגעגע, כי יש לנו בראנץ' חדש לזעוק לעולם, והבשורה הטובה - הוא מחוץ לתל אביב כך שאין בעית חנייה, פקקים וצפיפות אוכלוסין.

2
מענה לכל העדפה תזונתית. בראנץ' בשוקרייה | צילום: אפיק גבאי

המקום


שוקרייה היא הסוד השמור של הוד השרון. עד לא מזמן שכן במקום סניף של הסושיה, ואחרי שנסגר השתלט על המקום השף ניר שלמור (קפה נואר, אדיסון), ויחד עם שותפו אפי ישראלי הקים את מסעדת השוק המושלמת, שמחברת בין המטבח העיראקי עליו גדל, לכל מה שטרי, עונתי ועושה נעים בבטן. בהתאם, התפריט שמח, מגוון ססגוני ומכיל הברקות משמחות ואלגנטיות דוגמת צזיקי שזיפים מצולחת לתפארת עם קוביות סלק, שזיפים סגולים וצהובים וגם ליים ומיקרו שומר שנותן אניסיות עדינה (45 שקלים), ולחמא בעג'ין עם עגבניות צלויות, רוקט ואבן יוגורט (31 שקלים), לצד מיני ירקות ושורשים בג'וספר (תנור פחמים שמעניק לכל מה שנצלה בו טעמי חריכה מענגים), סביצ'ה וסלטים מרעננים.

Whatsapp Image 2021 08 17 At 1

המקום עצמו קטן עם שולחנות גבוהים וכיסאות בר בחלל הפנימי, ומגוון צורות ישבה בחלל החיצוני, שבימים לא חמים מדי הוא אחלה ספוט לפתיחת שולחן משפחתית. האווירה קז'ואלית ונעימה עם וייב ביתי בגובה העיניים והפלייליסט האוריינטלי שמתנגן ברקע עושה מצב רוח טוב.

הבראנץ'


כעת התחדשו במקום בבראנץ' שישי משמח שמוקדש לדגים, בשר, ביצים וירקות שעוברים בג'וספר להשגת טעמי החריכה הייחודיים, נצלים על מחבת או מוגשים טריים וקראנצ'יים, כך שכל העדפה קולינרית מקבלת התייחסות, כולל הימנעות מגלוטן, טבעונות וצמחונות. עוד לפני שעוברים לבשר, חובה לטעום את המסבחה המאווווד מפתיעה (27 שקלים), גם עבור נאמני אבו חסן, אבו שאקר ואבו מרון. מדובר במנה מאוזנת מאוד בטעמיה, לא חמוצה, קצת מתוקה, אוורירית ומרפרפת על הלשון בלי להכביד על הנשמה. בצד מוגשות פיתות רכות וטורשי לטובת הזץ הפיקנטי.

Qg
מקום קטן עם אווירה קלילה וביתית. שוקרייה | צילום: אפיק גבאי

מנה נוספת שחובה לרפד בה את הבטן היא לחמא בעג'ין  (41 שקלים) במילוי בשר טחון, תבלינים מקפיצים וגם טחינה ועלים ירוקים רגע לפני ההגשה לאפקט הרעננות. למרות הייחוס האורפלי, מדובר במחווה למנה מהמטבח הטורקי ולא במנה המסורתית. הבצק רך מאוד ואוורירי, עם שוליים קריספיים ומבנה שעוטף את הבשר מכל צדדיו, ויחד עם הטחינה יוצר ביס נהדר ממש.

Whatsapp Image 2021 08 17 At 1
פרשנות טעימה למאכל האורפלי. לחמא בעג'ין בשוקרייה | צילום: יעל רייף

העיקריות


מאגף המנות הרציניות יותר, שווה לדגום את המנה בעלת השם המאתגר "כבד בקן של ציפור" (45 שקלים). למרות הפאתוס הקופירייטרי, בפועל מדובר בכבד עוף שמוקפץ עם בצל ברוטב יין עדין, ומונח על חלת בריוש רכה וענוגה שעליה ביצה עלומה. כשמנתצים את החלמון ונותנים לו לנזול על הכל, מתקבל ביס משגע עם טעמי אוממי ומרקם קטיפתי שמתלבש על החלה ועוטף מכל צדדיה.

1
עיקריות כיפיות שעונות לכל קרייבינג. מנת כבד עוף על חלה בשוקרייה | צילום: אפיק גבאי

יש גם מנות קלילות יותר דוגמת שקשוקה פיקנטית עם יוגורט יווני סמיך שמכבה את הבערה, לצד חלה (63 שקלים), ירקות שורש על האש עם שמן זית, מלח ים וטחינה עדינה (36 שקלים), ולאמיצים - צלחת סרדינים ממולאים בסחוג ירוק ועטופים בקשיו ופיסטוק (59 שקלים), שחובה להוריד עם בירה קרה מהחבית.

לילדים יש שניצלונים וצ'יפס מהזן הממכר, ומנה שמוגדרת "למבוגרים" אבל התגלתה כביס ממכר במיוחד בקרב הילדים: פיתה דרוזית דקיקה במילוי בשר טלה טחון (36 שקלים), צנוברים וחציל שנטמע היטב במסה ולא מורגש בפה. רגע לפני המעבר לג'וספר נמשחת הפיתה בשומן טלה שמעניק לה טעמים גריליים שמשגעים את הפה. הפיתה המגולגלת שנפרסת לרולדות קטנות ומונחת על טחינה, תיחטף על ידי ילדים ומבוגרים ותגרום לכם להתגעגע אליה עוד לפני שתיגמר.

1
השפעות מהמטבח הטורקי, העיראקי והערבי. בראנץ' בשוקרייה | צילום: אפיק גבאי

הקינוחים


במעמד המתוקים תגלו 2 הברקות משמחות: הקפה מתבשל בתוך פינג'אן המונח בתוך חול לוהט, כך שהטעם עמוק, אינטנסיבי ויסגור מצוין ארוחה דשנה. הבשורה השנייה מוקדשת להתמכרות העתידית שלכם: קינוח לילות ביירות, שהוא כל מה שעדין, רך ומרענן בחודש אוגוסט האכזרי.

Whatsapp Image 2021 08 17 At 1
קינוח שכולו עונג ועדינות. לילות ביירות בשוקריה | צילום: יעל רייף

המנה, שנראית כמו כלה יפהפייה רק בצורת קינוח, היא גרסה קלילה ועדינה יותר של הקינוח מהמטבח הערבי. מדובר בעוגת סולת קרה, רכה ולחה, במרקם שבין סחלב למלבי, ועליה קצפת רכה ולא מתוקה, ועלי ורדים שמעניקים טעם פרחוני נהדר ועצב ממשי שמתגנב ללב כשהצלחת ריקה.

שוקרייה - דרך רמתיים 18 הוד השרון | טלפון: 077-5328604 | הבראנץ' מוגש בימי שישי בין השעות 10:00-15:00