קחו את המשפחה ותאכלו: 3 דברים טעימים לעשות השבוע

פסטיבל עם 150 טעמי בירה והופעה של נצ'י נצ' ויסמין מועלם, מסעדה עם קונספט מדליק שמאפשר לכם לא להחליט מראש, ומארז אלטרנטיבי לט"ו באב. חדשות האוכל במהדורת טרום ט"ו באב

. 1
המבורגר וסושי חיים בדו קיום. פוד טרמינל | צילום: בועז לביא

פסטיבל הבירה בירושלים חוזר | עיר הבירה 2021


בתיאום מושלם עם המעלות שמתחילות לנסוק והצורך בזריקת רעננות, ביום רביעי הקרוב יפתחו אירועי "עיר הבירה 2021" בגן העצמאות בירושלים. פסטיבל הבירה שמתקיים בפעם ה-16, משלב בין המון בירה, אוכל טוב והופעות מוזיקליות עם תוכנית קולינרית-אומנותית שכוללת לא פחות מ-150 טעמי בירה שונים מהארץ ומהעולם, טעימת בירה מודרכת ובירות אקסטרים ייחודיות עם מסמרי ציפורן, בננה וגם פירות יער.

4
מעל 150 טעמי בירה. פסטיבל הבירה בירושלים | צילום: פלאש עידו ניתאי

בין מבשלות הבוטיק שיתארחו בפסטיבל: מבשלת שקמה שתציג בירות קראפט חדשות, מבשלת רייזל מהגליל שתציג בירה חדשה בסגנון בלגי, מבשלת שריגים מהרי ירושלים עם בירה טריפל בלגית עם 11% שיוצרה עבור הפסטיבל, וגם המתססה עם קולקציית סיידרים מתוגברים, ובירבזאר שישיקו בפסטיבל בירה חדשה לצד סיידר תפוח, תפוח רימון ולימונענע.

36
הופעות, אוכל טוב ובירה צוננת להרמת המורל. פסטיבל הבירה בירושלים | צילום: פלאש עידו ניתאי

לצד הבירות יפעלו במקום דוכני אוכל שהולך מצוין עם בירה קרה: החל מנקניקיות בעבודת יד, דרך בשרים מעושנים והמבורגר של שגב הירושלמי, ועד למנות צמחוניות וטבעוניות דוגמת טורטיות, תפוחי אדמה ממולאים וכו'. את האווירה תרים ביום רביעי מוזיקה טובה של יסמין מועלם, ורביד פלוטניק (נצ'י נצ') שיארח את סימה נון ו-DJ Ben Ben שיגיע היישר ממנהטן. בחמישי יופיעו The Paz Band, טונה והאמן הבינלאומי DJ TERRA (בר לוי).

פסטיבל עיר הבירה – פסטיבל הבירה בירושלים 2021, 21-22 ביולי, החל משעה 18:00, גן העצמאות, ירושלים | מחיר כניסה: החל מ-75 שקלים. כניסה, הגשה או מכירה באירוע מעל מגיל 18.

המסעדה שמאפשרת לכם לא לבחור | פוד טרמינל


משלוחים הם מתת האל להורה העייף, אבל מה קורה כשלכל אחד מבני הבית יש העדפה קולינרית אחרת? זה חובב סושי, השני חם על המבורגר מושחת, והמתבגרת בכלל מעדיפה סלט. המיזם הקולינרי "פוד טרמינל" שפועל בראשון לציון, נועד לפתור את הסכסוך העתיק באמצעות מטבח המוקדש ל-3 מסעדות שונות, כל אחת מתמקדת בקונספט קולינרי אחר: המבורגריה צרפתית, מסעדת סושי יפנית ובית אוכל ויאטנמי עם מנות מסורתיות פחות ויותר. את המנות משלוש המסעדות - לא משנה במי תבחרו - אפשר לאסוף ולאכול בבית, לקבל במשלוח עד הבית באמצעות וולט או לאכול במקום על ספסלים, דלפקי עמידה או סביב השולחנות הפזורים במקום.

. 3
לא חייבים להתחייב למטבח אחד. פוד טרמינל | צילום: בועז לביא

מאחורי הרעיון עומדים בעלי רשת "זה סושי" ומסעדת "וונג", התל אביביות, שבעיצומה של שנת הקורונה החליטו לפרק את קונספט ההסעדה המסורתי ולהתאים אותו לתקופה הנוכחית בה סועדים רבים מעדיפים לאכול בבית אבל להרגיש במסעדה. את מטבחי פוד טרמינל מרכיבים בר הסושי היפני "זה סושי", לצידו מסעדת "וונג" הוויאטנמית, והמצטרף החדש "ביג איב" - ביסטרו צרפתי עם המבורגר בהרכבים שונים וטופינגס מושקעים דוגמת גבינות צרפתיות איכותיות, קונפי בצל ופטריות, ואפילו רוטב פונדו גבינות עשיר.

. 4
שעטנז קולינרי מבורך. מנות הדגל של פוד טרמינל | צילום: בועז לביא

כדי שלא תלכו לאיבוד בין עשרות מנות התפריט, הנה הכוונה קטנה מסחבק: ממסעדת וונג נמליץ ללכת על מרקי הפו המצוינים (65-74 שקלים) ועל מנות הווק הקלאסיות, מתוכן הפאד תאי הוויאטנמי (59 שקלים) שמגיע עם אטריות אורז דקיקות וחלקלקות, ירקות, ביצה וסויה שחורה, ויטרף בשנייה על ידי ילדים. מ"זה סושי" אל תפספסו את סנדוויצ'י הסושי הכה משביעים, במיוחד זה במילוי טונה אדומה (45-59 שקלים), ואת הבאן הנהדר במרקם ענן שממולא בבשר בבישול ארוך עם צ'ילי, כוסברה ואיולי אסייתי (54 שקלים).

מהתפריט של BIG YVES שימו עין על לה-אמריקן (62 שקלים), המבורגר בקר עם קורנביף צרוב, גבינת גאודה וצ'דר, ירקות ורוטב BBQ אה לה ביג איב (62 שקלים), וגם על הביג ביונד - המבורגר ביונד טבעוני עם קונפי בצל, חסה, קטשופ סלק, מלפפון חמוץ וגבינה טבעונית (55 שקלים), שכל כך מזכיר את המקור, שיש סיכוי שתאמצו אותו כחבר לחיים.

פוד טרמינל - ההגנה 13 ראשון לציון, משלוחים דרך אפליקציית וולט ואתר ההזמנות של פוד טרמינל | שעות פעילות 12:00-24:00, טלפון: 03-7580000

 לחגוג אהבה קצת אחרת | מארז ט"ו באב של פאלאטס


בימים הבאים יפול על ראשיכם גשם של הצעות כיצד לחגוג את ט"ו באב: ארוחות רומנטיות, שוקולדים, סלסלות פיקניק משודרגות וכל מה שיגרום לכם להרגיש שמנמנים ומאוהבים. אנחנו כאן עבור מי שמחפש דרך קלילה יותר לציון האיוונט הרומנטי. כזה שיתאים בול למזג האוויר ולוויב הכללי שגורם לנו להסתגר בבית עם מזגן על 16 מעלות. מותג הארטיקים הטבעיים "פאלאטס" יוצא במארז מיוחד לכבוד ט"ו באב, הכולל את הבסט סלרז לצד זר פרחים וזוג שוקולדים על מקל בהכנה ביתית.

11 Liel Sand 1
דרך מצוינת לשבור את השרב. מארז פאלאטס לט''ו באב | צילום: ליאל סאנד

המארז הרומנטי הגדול כולל 11 יחידות ארטיקים בטעמים: פאלטאס גאווה, תה קר אפרסק, קוקוס קלוי, לימודה ורודה, תות שדה, פירות יער, תותים בשמנת, מלבי פיסטוק, מרציפן שוקולד מריר, עוגת גבינה אוכמניות וליצ'י פיטאיה., לצד זר פרחים ושוקולדים על מקל (135 שקלים), והמארז הרומנטי הקטן מגיע עם 6 יחידות בטעמים מלבי פיסטוק, תותים בשמנת, קוקוס קלוי, תות שדה, פירות יער ולימונדה ורודה, זר פרחים ושוקולדים על מקל (95 שקלים). המארזים שיצאו במהדורה מוגבלת נשלחים ישירות עד הבית, כך שלא צריך לצאת חלילה מהמזגן לצורך רכישה.

לצד מארזי ט"ו באב נמכרים באתר מארזים נוספים: מארז תה קר אפרסק עם ארטיקים מתה שחור, אפרסק, ג'ינג'ר, לימון וסוכר קנים אורגני, מארז קרמי טבעוני, מארז קרמי חלבי ומארז טעמי פירות למי שטרם התוודע לתופעה הממכרת.

מארזי ט"ו באב של פאלאטס - פרטים והזמנות באתר פאלאטס