המושחת, האסייתי וזה שצובע את הלחיים: 3 ביסים שחובה לטעום השבוע

בריוש שום שחור, שילוב מושחת בין טוסט להמבורגר ולחמניית ענן מאודה במילוי קריספי מסעיר חך. השבוע קצר, הלעיסה ארוכה ואלו מנות החובה שלכם לשבוע הקרוב. חדשות האוכל במהדורה פחמימתית במיוחד

Bunxtr
ביס למביני עניין. הסנדוויצ'ים המוגזמים של אורבן בייקרי | צילום: נועם פרישמן

המושחת: טוסטבורגר עם אננס בצ'ילי וגבינה כחולה | טוסטבורגר


עם כל הכבוד לעומר מילר, ויש לא מעט, יש טוסט חדש בעיר והוא לגמרי שווה את תשומת הלב שלכם אם אתם בקטע של ביס מושחת במיוחד במעטפת פחמימתית פריכה עם תוספת אננס חריף. נשמע מבלבל? גם לנו. אבל אז טעמנו והבנו שיש כאן הרבה יותר מגימיק. הטוסטבורגר שנפתח בתחילת החודש ברחוב אלנבי בתל אביב הוא שילוב שובב בין טוסט להמבורגר. דמיינו לעצמכם לחמניית המבורגר שלמה שנחתכת באמצע, מרוקנת מ"בשרה" ומתמלאת מחדש בקציצת בשר או קציצה טבעונית, ביחד עם כמה תוספות מושחתות: ריבת צ'ילי, גבינה כחולה, צ'אנקים של בייקון טלה, מרגז או קוביות אננס בצ'ילי.

זה רק השלב הראשון. לחמניית ההמבורגר השמנמנה עוברת להימחץ במשך 6 דקות בטוסטר מועך, משם יוצאת שזופה ופריכה יותר ונמסרת ישירות לידי הלקוח. כמה מוזר, ככה טעים. במיוחד אם משלבים בין קוביות האננס בצ'ילי לגבינה הכחולה שנותנת קיק אירופאי אלגנטי למנת הרחוב הפרועה. חוץ מהרעיון המרענן שעומד במבחן הביצוע, אהבנו גם את התמחר ההוגן לכיס: 21-49 שקלים יעלה הטוסטבורגר בהתאם למשקל שתבחרו (100-300 גרם), וכל צמד תוספות "ייקרו" את המנה בעוד 4-6 שקלים. מחיר סביר בהחלט להרגעת מאנץ' לילי או רעב צהריים זדוני.

טוסטבורגר - אלנבי 93, תל אביב

39sgbr
מושחתים מכל עבר. קולקציית הטוסטבורגרים החדשים | צילום: אנטולי מיכאלו

זה שצובע את החיים: סנדוויץ' בריוש מוגזם | בייקרי


לא משנה כמה תנסו להיות מקוריים, בסוף תצטרכו ככל הנראה להתפשר על פסטרמה, נקניק, גבינה צהובה או ממרח שוקולד כמילוי אולטימטיבי לכריך בית הספר. הילדים שלנו הם לא רותי ברודו (וקצת חבל), אבל עבורנו עוד יש תקווה. אם בא לכם לחוש עצמכם אניני טעם ומפונקי חך, שימו לב לסנדוויצ'י בית הספר המוגזמים של אורבן בייקרי. שילוב בין בריוש חמאתי מנופח, מילוי משתנה, והשוס - כתר קראסט צבעוני שמצפה את הלחמנייה ועשוי משום שחור/ כורכום/ פפריקה וצ'ילי/ בזיליקום ועשבי תיבול.

5 סנדוויצ'ים בקולקציית המוגזמים (28-34 שקלים): הבריוש השחור בציפוי שום שחור ממולא בגבינת שמנת וסלמון מעושן. הבריוש הצהוב עם קראסט הכורכום מגיע עם סלט טונה, אריסה ותפוח אדמה. הבריוש האדום עם קראסט הצ'ילי והפפריקה שאותו חיבבנו עד מאוד ממולא באיולי שום וקרונדביף, ויש גם בריוש ירוק במילוי פריטטה, ואחד לבן עם סלק אפוי וגבינת ברי (28-34 שקלים). כולם יפים, כולם טעימים וקראסט התבלינים נותן קיק נהדר. הבעיה היחידה היא צבע הלחיים אחרי הביס - משהו שבין מוקיון לאדם שהוסמק קשות לאחר מחמאה. זה לפחות מה שהבריוש האדום הותיר על פנינו בתום הבליסה המהנה.

סנדוויצ'ים מוגזמים של אורבן בייקרי - אחד העם 39, תל אביב, ניצנה 14, מתחם נגה, יפו

Urban Bakery 724 Crop.jpg Copy
אל תפספסו את אפקט הקראסט השחור. בריוש קראסט שום שחור של אורבן בייקרי | צילום: נועם פרישמן

האסייתי: באן קריספי טופו | פריים


אם שמים רגע את הסושי בצד, נראה שאחת המנות האסייתיות האהובות ביותר על החך הישראלי היא הבאן: לחמניית שמרים קלה ואוורירית שמתבשלת בתוך סיר אדים מיוחד, ממנו יוצאת תפוחה, רכה כענן ובעיקר עוטפת בצורה מושלמת ומכילה כל מה שיכנס אליה בלי למעוך או להרוס את צורתו המקורית. לרגל החיבה הקיומית לפחמימות יצאה מסעדת פריים הוותיקה בליין באנים חובקי עולם: באן בורגר אמריקאי עם קציצת בקר, בצל, איולי שום ועשבי תיבול (65 שקלים); באן טנדורי מהמטבח ההודי (58 שקלים) עם פרגית בציפוי טמפורה פריך, מתובל ועז טעם, איולי קארי, בצל סגול וכוסברה; באן אסאדו בקר עם איולי שום ועשבי תיבול (68 שקלים); ובאן שאהבנו במיוחד, הממולא בקריספי טופו רך מבפנים ופריך מבחוץ, איולי שום ואורוגולה (48 שקלים).

פריים - סניפים ברחבי המרכז

לחמנייה במרקם ענן. באן אסאדו בפריים | צילום: אנטולי מיכאלו