חייבים לטעום השבוע: המסעדה החדשה של אוראל קמחי והבורקס הסיני הסודי

סופלה שוקולד עם גלידת פופקורן שאוכלים מול הים, מאפה סיני למיטיבי לסת, בראנץ' שמתרחש רק פעם בחודש ומצדיק נסיעה לצפון, וגם פסטיבל המבורגר שנותן לקציצה האמריקאית סטירת עמבה ישראלית. אתם עוד כאן?

Popina View 2
אוכל אלגנטי באווירה קז'ואלית. טרטר ירקות שורש בפופינה וויו | צילום: חיים יוסף

אוראל קמחי פותח מסעדה חדשה על הגג הכי יפה בעיר


בתיאום מוחלט עם מזג האוויר והרצון לחוות קצת יותר מרחבים, תחושת חופשה ונוף יפה בעיניים, השף אוראל קמחי פותח מסעדת פופ אפ על הגג עם הנוף הכי יפה בעיר. Popina View, גרסתה השובבה והכשרה של מסעדת פופינה הוותיקה, תפעל עד ה-9 בספטמבר על גג מלון קרלטון בתל אביב, עם בר מטריף שצופה הישר לים ותחושת אסקפיזם נעימה שכל כך נחוצה בימים מוטרפים אלה. בשונה מאחותה הבכורה, פופינה וויו היא הרבה יותר קז'ואל, אלכוהולית ומגיעה בילט אין עם בריזה מושלמת, תפריט קוקטיילים מסקרן (אל תפספסו את ה"גרין דילייט" שמגיע סירופ טרגון, מלח סלרי ושמן שומשום) ואפשרות להרבה מרווח לנשימה הודות לפיזור חכם של השולחנות ברחבי המרפסת הגדולה בהתאם לתקנות התו הסגול.

Popina View 1
עונג מרענן בכל ביס. טונה בסלסת סלרי ופופקורן קינואה בפופינה וויו | צילום: חיים יוסף

לצד מנות חדשות שמתאימות לאחיזת כוס אלכוהול תוך בהייה בשקיעה, תמצאו כאן כמה ממנות הדגל האייקוניות של פופינה: טרטר ירקות השורש (74 שקלים), מגיע מצולחת לתפארת עם טעם עמוק ומתוק של אדמה, קרם גזר וחרדל שנותן טוויסט עוקצני, וקרם צחור וסמיך מאגוז קשיו שמעדן בחמאתיות את הטעמים העזים. עוד מנה מצטיינת מוקדשת לטונה אדומה (84 שקלים) שמוקפת בוויניגרט תפוח ירוק וקארי, ומעליה סלסת סלרי פריכה ועוקצנית ופופקורן קינואה קראנצ'י שעושה הרבה כיף בכל ביס. באגף העיקריות תמצאו מנות דגים אלגנטיות וגם פרשנות קלילה יותר למנת הלחי עגל, המוגשת כאן עם לביבת רושטי פריכה ורליש עגבניות ירוקות (138 שקלים). לא משנה לאיזה כיוון תפנו, דעו שבסוף המסע ממתין לכם סופלה השוקולד האלמותי של פופינה, המוגש כאן עם גלידת פופקורן שמתגלשת ללב הסופלה, נמסה בהדרגה ומוסיפה מליחות עדינה שמקפיצה אל על את טעמי השוקולד הכל כך מענגים.

מסעדת פופינה וויו תפעל עד ה-9.9 על גג מלון קרלטון, תל אביב

הבורקס הסיני המחתרתי חוזר ליום אחד בלבד


זה קורה אמנם עוד שבוע, אבל סביר להניח ששעה אחרי הפתיחה כבר יגמר האוכל, אז אנחנו כאן בשביל להציל לכם איזה ביס או שניים כדי לא תחזרו הביתה, חלילה, על בטן ריקה. מסעדת הפופ אפ האסייתית "פיפיז" חוזרת לבוקר חד פעמי המוקדש כולו למתוקים שפגשו מלוחים והפכו ליציר כלאיים מגרה ומסקרן. כזה הוא למשל הקראק פאי המבוסס על פטריות נאמקו, מיסו ושוקולד חלב. את הקוקילידה תוצרת בית ממלאת פיפיז בגלידת מיסו, ויש גם פאי ליים ופיסטוק עם קרם שומשום שחור או פאי פרג ממולא בקרם קשיו מלוח עם וניל ואפרסקים צלויים בחמאה וליים.

Fifisf
יצירתיות מסעירה. עוגת ליים ושוקולד לבן עם פירות מותססים | צילום: יפעת תבואה

החשים עצמם עירניים מספיק יוכלו לבחור באלגנטיות באגף המלוחים, שם תמצאו הברקות דוגמת בורקס סיני ממולא בצל ירוק ,שום וג'ינג'ר, באו ממולא קארי ארטישוק ירושלמי ומצופה בפנקו פריך וגם עוגת מון קייק סינית מסורתית במילוי ברווז ותבלינים. באגף המשקאות יוגש באבל טי אבטיח וניל וקצפת או באבל טי יוזו עם קצפת (42-58 שקלים למנה או משקה). מנסיוננו, אם אתם בעניין פתיחת שולחן, מומלץ להגיע מוקדם כדי לתפוס טריטוריה מרווחת מספיק למרפק ולסת מתפקדים במסגרת הרחוב ההומה והצר. ואם הפופ אפ הנוכחי נשמע לכם מבריק, קבלו בשורה משמחת: הפופ אפ הבא יוקדש למאכלי רחוב ישראלים דוגמת פלאפל  וג'חנון, שיוולדו מחדש בגרסה אסייתית בועטת כפלאפל קוריאני עם קימצ'י, ג'חנון בחמאת מיסו. פייר, אנחנו כבר מתרגשים.

אנדרגראונג המתוקים של פיפיז יפתח ב-28.8 בשעה 09:00 במתכונת טייק אווי או ישיבה ברחוב בהתאם לתקנות התו הסגול

117734522 758639091565224 7626
אוממי שמפוצץ את החך. בורקס סיני של פיפיז | צילום: יפעת תבואה

המבורגר עמבה כבר טעמתם? פסטיבל המבורגרים קשוחים בתל אביב


נכון שאומרים שבשנים האחרונות ההמברוגר נמצא בכל פינת רחוב? אז החל מהשבוע מקבלת האמרה הדי נכונה פרשנות מדליקה בזכות שלושה ברים תל אביבים מובילים, שחברו ליוזמה משמחת: פסטיבל המבורגרים מושחתים עם טופינגז מסעירים, שאפשר יהיה לאכול בכל אחד משלושת הברים שממוקמים בפינת רחוב קינג ג'ורג'. להרמת המורל הקולינרית אחראיים ״הסטריטס״, בר ״הדנים״ ובר ״ג׳ין קלאב סופרים״, שצירפו לתפריט הקבוע 5 המבורגרים רווי כולסטרול: צ'יזבורגר עם מאק אנד צ'יז (40 שקלים); קראנצ'י מאנצ'י מעושן שמוגש עם טבעות בצל פריכות בתוך הלחמנייה (36 שקלים); טיקי סטייל עם צ'אטני מנגו חריף מתוק ואננס (36 שקלים); צ'יזבורגר ביונד מיט צמחוני (35 שקלים); והמבורגר עמבה שעושה כבוד לרוטב הזרחני ומגבה אותו בטחינה סמיכה והרבה פטרוזיליה (36 שקלים). המנות יוגשו  עם סלסלות צ'יפס חרפרף בציפוי טוגארשי או פרמזן וגרידת לימון, כך שעבור פחות מ-40 שקלים סידרתם לכם יופי של מאנץ' להרגעת כמות האלכוהול בדם.

פסטיבל ההמבורגרים יתקיים עד ב"סטריטס", ״הדנים״ ו״ג׳ין קלאב סופרים״ כל יום החל מהשעה 18:00 וימשך עד ערב ראש השנה

Jpj Gq
מומלץ לא להתנשק אחרי הביס. בורקס עמבה בפסטיבל ההמבורגרים | צילום: רן בירן

מלכת המאפים של הצפון בבראנץ' חד פעמי


אם עדיין לא התארגנתם על חופשה צפונית או טיול חווייתי עם הילדים, אתם לא לבד. במיוחד עבור הלייט בלומרס נפתחו השבוע אירועי הקיץ בגליל המערבי, שמשלבים פעילויות משפחתיות עם הרבה אלכוהול, אמנות, תרבות ואוכל גלילי מצוין. פירוט על שלל האירועים תמצאו באתר "זמן גליל מערבי", אבל אנחנו כאן כדי להמליץ לכם על גולות הכותרת. אם אתם בעניין פחמימות (ואתם בהחלט בעניין), סיכוי טוב ששמעתם על קפה "בריוש" האלמותי מנהריה, ששימש עד לסגירתו המצערת מקדש מושחת מנשוא למאפים חמאתיים נהדרים, עוגות מופלאות ומנת דגל בלתי נשכחת: בריוש דו קומתי עם תועפות חמאה ורכות שמזמנת התכרבלות.

Whatsapp Image 2020 08 17 At 1
מסע היסטורי חווייתי לכל המשפחה. הסנדלריה ההיסטורית בקיבוץ כפר מסריק | צילום: יעל רייף

חגית שטרן שאחראית לכל הטוב הזה המירה אמנם את בית הקפה בסדנאות שהיא מעבירה לקהל הרחב, אבל לרגל אירועי אוגוסט בגליל המערבי תקיים הקונדיטורית פופ אפ בראנץ' שישלב בין מאפי הדגל של "בריוש" לסיור חוויתי היסטורי בקיבוץ כפר מסריק - המקום בו נולדו כלי הפורצלן של "נעמן". הבראנץ' הפחמימתי יתקיים ביום שישי ה-28.8 בשלושה סבבים בין השעות 09:00-14:30, ומיד אחריו יצאו המשתתפים לסיור "סוד הפלא הקיבוצי", הכולל שלוש תחנות: הסנדלריה ההיסטורית של הקיבוץ, אולם תצוגה המוקדש לכלים המיתולוגיים של נעמן פורצלן שעיטרו כל שולחן שישי וחג בישראל, ולבסוף ביקור בתערוכת הצילומים "100 מטר קורונה". בין לבין אפשר ואף מומלץ לטייל בקיבוץ המוריק, להציץ לחדר האוכל ולהראות לילדים את הלבנים האדומות של נעמן, מהן בנויים כל בתי הקיבוץ.

בראנץ' בריוש וסיור בעקבות סוד הפלא הקיבוצי - פרטים והרשמה באתר "זמן גליל מערבי"

6daf114c D7b3 4ca4 9b89 Db1ac9
ד''ש טעים מבית הקפה הטוב בצפון. בראנץ' בריוש של חגית שטרן | צילום: טרוור גלאור