במקום הזה אופים חלת מטבוחה מטורפת, והיא קיימת למשך שעתיים בלבד

וגם: בר הנשפים הסודי עם הקוקטיילים המכושפים נפתח לציבור, והדובשניות נולדות מחדש בגרסה מושחתת במיוחד. חדשות האוכל במהדורה מפתה ונוטפת עסיס

Chalas
התמכרות מוצדקת. חלת מטבוחה במגרב | צילום: אנטולי מיכאלו

המעדניה הצפון אפריקאית שתמכר את ההייטקיסטים למפרום: מגרב יוצאת לדרך


תארו לעצמכם חלל ענק שמתוכו עולים ניחוחות מתובלים ממשפחת הקינמון, שמרים שתופחים לכדי מאפה בטאבון ונתחי בשר שנצלים על גחלים. זאת החוויה הראשונה שעובר הגוף. אחר כך מתחילות העיניים להתפקס על מה שקורה בתוך "מגרב", המעדניה הצפון אפריקאית הראשונה בארץ שנפתחה החודש ברחוב יגאל אלון בתל אביב. במבט ראשון מדובר בבית אוכל גדול עם וויב של מגניבות, מוזיקה עולצת וחללי ישבה מרווחים, כולל רחבה חיצונית בריזתית ומוצלת, אבל לא זה מה שימשוף לכם את המבט. החלל הפנימי מחולק לכמה אגפים: מצד ימין ניצבת מעדניה בה נמכרים סלטים קרים דוגמת טחינה, כרובית מטוגנת, מטבוחה, סלט ביצים, סלטי ירקות שורש ואפילו כבד קצוץ מוצלח, שהקשר בינו לבין צפון אפריקה מקרי בהחלט. ממשיכים במסלול הריחני ומגיעים לאגף הסלטים החמים והממרחים - את כולם אפשר לקנות לנשנוש מיידי או הביתה בקופסאות נייר אקלוגיות לפי משקל, ולהצטייד בצד בלחם טאבון שנאפה על המקום.

 

View this post on Instagram

 

השקט שלפני הפחמימה @magreb_israel #carbs #chicken #pitta

A post shared by Yael Reif  יעל רייף (@yael.reif) on

בעמדה הבאה תתקלו בלוכדן תשומת הלב העז ביותר: ויטרינה ובה המון סירים עם תבשילים צפון אפריקאיים חמים, מהבילים ומגרים דוגמת מפרום חצילים, קציצות דגים פוטוגניות, קלחת דגים מרוקאיים, קוסקוס, כמה סוגי אורז וסופריטו שחום ומזמין. אפשר למלא צלחת במנה בשרית, תוספת, סלט ומשקה (58-62 שקלים) או לקחת הביתה לפי משקל. למרות שמדובר בתבשילים עתירי מרכיבים של בשלנית האינסטגרם הלוהטת רעות עזר, הטעמים עדינים ומאוזנים ויתחבבו בקלות גם על ילדים בררניים. לפני ההעמסה מומלץ לעצור רגע ולהביט לעמדת הטאבונים משמאל, מתוכם יוצאים מאפים מהבילים ממשפחת הפיתות והלחמעג'ון עם תוספות דוגמת עוף בסומאק, גבינות, ירקות שרופים בגרסה הטבעונית הנהדרת וגם בקר טחון ועגבניות, עם טחינה שנשפכת בנדיבות מעל הכל (36-52 שקלים).

Zalachat
חובה לחלוק. מגש צפון אפריקאי במגרב | צילום: אנטולי מיכאלו

משם עוברים לעמדה הריחנית ביותר ב"מגרב", גריל פחמים שמנפיק מנות "על האש" מוכרות דוגמת קבב, פרגית, מרגז, כבד עוף ושווארמת דג, שמגיעות בתוך פיתה או מטפונה - צלחת גדולה עם מנה בשרית ותוספת דוגמת תפוח אדמה מדורה, אורז ירוק, סלט עשבים או ירקות שרופים בגריל (38-56 שקלים). כאן מסתיים מסע ההאבסה ואפשר להתפנות לאחד מהקינוחים שמכינה האופה המוכשרת ובוגרת "משחקי השף קונדיטור" הילה בידרמן. כפי שילמד בתקופה הקרובה הפיד שלכם, קינוח הדגל העדכני הוא נשיקת מלבי גדולה וורדרדה שכיף לפורר ולאכול כילדים נלהבים.

בשישי משנה המקום את פניו עם דגש על מנות מעדנייה, סלטים, מאפים מלוחים תוצרת בידרמן, וגם מנה אייקונית אחת שנעלמת כשעתיים מרגע הפתיחה: חלת מטבוחה שמפזרת ניחוחות שמרים לכל עבר, וטומנת בתוכה את נקטר החיים האדום החרפרפף. בהמשך יצטרפו לתפריט גם ארוחות בוקר, ובינתיים מקשטות את המקום מנות ראש השנה מסורתיות יותר או פחות, שאפשר לקנות הביתה או למקפיא לפי יחידה או במשקל. למרות כל גרייני העין מסביב, אנחנו נמליץ בחום להתמקד בעמדת הטאבון ולא לוותר על הפיתה הפלאחית, שמשלבת בין המטבח הבדואי לתיבול מרוקאי מבושם.

מגרב - יגאל אלון 94, תל אביב | המקום פועל עד השעה 19:00 ובהמשך יפתח בשעות הערב

Maafew
אל תפספסו את הטאבון המהפנט. מאפה גבינות במגרב | צילום: אנטולי מיכאלו

אמיצים, קוקטייל תולעים ונמלים כבר לגמתם? FANTASTIC BALL ROOM נפתח במלוא העוצמה


אם ארנבים פעורי עיניים, מלצרים עם זנב פרוותי, קוקטיילים בכוסות מסתובבות ומנת עצם שמונחת על צלחת לצד כפית הם לא כוס התה שלכם - לא בטוח שתמצאו  את עצמם בבר הקוקטיילים החדש שנפתח בתוך מתחם "פנטסטיק", המיזם הגסטרונומי של אריאל לייזגולד. כטוב ליבו של לייזגולד ביצירתיות, גם הבר הנוכחי מגיע עם הרבה הוקוס פוקוס מכל עבר: החלל הקטן אפלולי, על הקירות המון תמונות של ארנבים בהולי מבט, ואחת לכמה דקות מדווש על אופניים אחד המלצרים ומוזג ללוגמים ולסועדים צ'ייסר בתוך ראש כרות של בובה.

2wzxeu
האוכל ממשיך את הקו היצירתי. סליידר פיס אנד צ'יפס בבול רום | צילום: אנטולי מיכאלו

נשמע מוזר? חכו עד שתקראו את תפריט הקוקוטיילים. לא משנה אם תבחרו באגף החמוצים, עשביים, מורכבים, חזקים או מתוקים, בחוויית השתייה יקחו חלק כוסות מעוצבות בקפידה, חלקן ביזאריות, אחרות מגיעות עם כפפה ויש כאלה המונחות על כן מסתובב. הטעמים המכושפים יגיעו מחומרי גלם דוגמת פרחים טרופיים, פירות יער, עשב חיטה, אבקות ותרכיזים שרוקחים במקום ואפילו נמלים, ותולעים מיובשות שמקשטות ומתבלות את המשקאות. גם האגף האכיל ממשיך את הקו היצירתי עם מנות דוגמת מח עצם מקורמל עם דמי גלאס עשבים, שאוכלים עם כפית אלגנטית או מניחים על פרוסות לחם קלוי (36 שקלים) או טאטרט בטן חזיר עם בצק עלים, חרדל, כרוב כבוש ושמנת חמוצה (38 שקלים). מסע האסקפיזם יגמר ככל הנראה רק בשירותים. לא שאנחנו מתערבים לכם בהרגלים, אבל כבר ברגע הכניסה לחלל המטורף תבינו למה, וכנראה תעשו גם סלפי כדי להוכיח את זה קבל עם ואומה.

 FANTASTIC BALL ROOM - צידון 1, תל אביב

הצד ה(מאוד)מושחת של הדובשניות: פופ אפ לבקוכן של שוק הנמל ודנון


דובשניות, בואו נודה על האמת, הן לא העוגיות המפנקות ביקום. המרקם נוטה להיות יבש ומפורר, הטעם עז והארומה עלולה במקרים מסוימים להזכיר נפטלין. כעת, קחו את התשתית הזאת, השקו בקילו חמאה, גבו בשוקולד לבן או קרם ערמונים, הפקידו את המתכון בידי אופים מקוצועיים, והרי לכם עוגייה מושחתת מנשוא: מצד אחד טעם דבשי קרמלי עמוק, מצד שני מרקם חמאתי שכמעט נמס ביד, וביס שגורם לפה להתחנן לעוד בתשוקה עזה.

פופ אפ הלבקוכן (דובשניות בגרמנית) הוא התיקון הכי ראוי לעוגייה הכי לא מוערכת בסביבה. על הביצוע אמונים תלמידי בית הספר לבישול "דנון" ולחומרי הגלם אחראים יצרני וחקלאי "שוק הנמל", שיציעו את הדובשניות המשודרגות בשני ימי השישי הקרובים, ה-20 ו-27 בספטמבר. בין העוגיות שימכרו במארז החג (35 שקלים ל-5 עוגיות): דובשניות קלאסיות עם דבש הדרים; דובשניות שוקולד ומלח צ'ילי עם קרמל מלוח; דובשניות תפוחים ותמרים עם רויאל אייסינג דבש וקינמון; דובשניות כוסמת וגרנולה והנהדרות מכולן - דובשניות קרם ערמונים עם זיגוג שוקולד חלב ושוקולד לבן.

> פופ אפ לבקוכן יתקיים ב-20/09 ו-27/09 בין השעות:07:00-17:00 בשוק הנמל, האנגר 12, תל אביב

22.jpg123
הצד השובב של העוגיות הנוסטלגיות.פופ אפ דובשניותבשוק הנמל | צילום: אנטולי מיכאלו