בעל הבית השתגע, ומזל! המבורגר כבד קצוץ כבר טעמתם?

המבורגר מושחת שמוטב לאכול סמוך לבית החולים, מסעדה שמתחפשת בכל שבוע למסעדה אחרת וגם פיצת קרם שוקולד נוזלי. חדשות האוכל במהדורה מוגזמת שמוקדשת לכל ההורים העייפים

זמן צפייה: 00:34

המקום החצי סודי עם ההמבורגרים הקיצוניים: NYX BURGER


המקום שנפתח בשקט-בשקט בלובי של מלון NYX בתל אביב צריך לצעוק את קיומו למרחקים. אחרת,איפה עוד תטעמו חיבור בלתי הגיוני בין המבורגר ואגיו לכבד קצוץ, אבל כזה שהבצל בו טוגן בשומן בקר מזוקק ואז שודך לכל מה שמרכיב כבד קצוץ מהאגדות? ב-NYX BURGER החדש לוקח השף ירון גיל את אחת המנות הכי אהובות בארץ ומשנה להן את האופי, עיצוב הפנים והתוכן, בלי לפחד משילובים מבעיתי אוזניים דוגמת חמאת בוטנים, בייקון טלה וצ'אנטי אננס ומייפל, וגם תוספת שעלולה לעורר בהלה בריאותית הרבה לפני הביס: שניצל מק אנד צ'יז שממולא בפסטה וכמה סוגי גבינות מותכות. את הדבר הפריך-נוזלי הזה מניחים על הקציצה, מכסים בלחמנייה שמנמנה - ואם מצליחים לפתוח את הלע מספיק רחב נהנים מכמה סוגי עונג שמציפים את הפה.

Nyx Burger 2
יש רגעים שבהם אפשר להסתכן בהתקף לב. המבורגר ספייריבס ב-NYX | צילום: גל זהבי

זאת גם הסיבה שכל אחת ממנות ההמבורגר מוגשת עם שקית קטנה ובה גומי שחור. אם תפתחו אותו תגלו זוג כפפות לטקס מדוגמות שאמורות להגן על הידיים משפריץ נוזלים שמגירה הקונסטרוקציה הקולינרית בזמן האכילה. בהתאם לאג'נדת סתימת העורקים, התפריט כולל גם צ׳יפס אמריקאי, כדורי פירה מטוגנים, תוספות להמבורגר ממשפחת הצ'דר-ביצת עין-בצל מקרומל וגם סלט קיסר. כך עובד העסק: אחרי שמתיישבים מקבלים תפריט שעליו מסמנים בעט מה *בדיוק* רוצים. זה מתחיל בארבעה סוגי קציצה: בקר קלאסית או קציצת וואגיו במשקל 220 גרם (62-72 שקלים), קציצה טבעונית על בסיס סלק (54 שקלים) או קריספי צ'יקן (46 שקלים). משם עוברים לאגף המשמעותי שבו בוחרים את כל מה שיגיע על גבי הקציצה. בין סותמי העורקים: כבד קצוץ וקריספי רייס (תוספת של 12 שקלים); תבשיל סלופי ג'ו וצד'ר (תוספת 17 שקלים); ספייריבס טלה מעושן עם רוטב ברביקיו (26 שקלים), וגם שניצל המק אנד צ'יז המפורסם (תוספת 18 שקלים). באותו מחיר תקבלו גם תוספת לבחירה, ואם תוסיפו 9 שקלים, תקנחו בגלידת וניל אמריקאית ממכונת הגלידה, שעליה מפוזרים וופלונים גרוסים להשלמת סתימת העורקים.

NYX BURGER - מנחם בגין 46, תל אביב | המקום פועל בימי ראשון עד חמישי בין השעות 12:00-16:00, ובהמשך יפתח גם בשעות הערב.

התפריט שתמיד יפתיע: מסעדות מתחלפות בקובייה


נכון שגם אם אתם ממש אוהבים מסעדה כלשהי ושומרים נאמנות לכל אחת ממנות התפריט - לפעמים מתחשק לכם לגוון קצת? אנחנו לא מדברים על ספיישלים, אלא על מנות שוברות שגרה שמתארחות בתפריט ומתאימות באופיין לאופי המסעדה. שי אלפסי מסעדת ה"קובייה" בשוק התקווה החליט לאתגר את עצמו (ואת הסועדים) ופצח בשגרה מרעננת לרגל לילות הקיץ שמתחילים להיות די נעימים: בכל שלישי וחמישי יתארחו במטבח מסעדתו שפים שונים ויגישו לצד התפריט הקבוע מנות מתחלפות בסגנונות שונים: החל מטברנה יוונית ועד מעשנת בשרים שתגרום לכל קרניבור לגרגר בקולניות נעימה.

Whatsapp Image 2019 08 20 At 1
לוקיישן זהה, תפריט משתנה. ערב מאזטים יווניים בקובייה | צילום: ג'לאל סאלם ושי אלפסי

הפופ אפ הנוכחי שמתקיים הערב (שלישי ה- 20.8) יוקדש לדגים יווניים, כשעל המטבח הקטן של המקום ינצח אלפסי שישיק את קונספט המסעדות המתחלפות. הנוהל: מתמקמים על הבסטה שצמודה לקובייה ומזמינים ממגוון המאזטים הבאמת מצויינים, בהם ממרח סקורדליה על בסיס שום ושקדים (26 שקלים), סלק עם חציל בגריל (28 שקלים)  וסלט יווני אמיתי עם גבינה וירקות שקפצו היישר מבסטות השוק לצלחת (42 שקלים). קצת אחרי העראק והמוזיקה היוונית שברקע אפשר לעבור לשלב הדגים. המנות משתנות בהתאם לדגה היומית עם קלאסיקות דוגמת צלחת ברבוניות (86 שקלים) או דניס שלם על הגריל עם ירקות בגריל פחמים (112 שקלים) אם הים היה נחמד באותו יום. הפופ הבא יוקדש לשף ג'לאל סאלם ממסעדת "טוטו", שבישל בעבר בקובייה וכעת חוזר לביקור קצר עם מנות דגיות מהמטבח הערבי, ובשבוע הבא ישנה המקום את פניו ויהפוך למעשנת גדולה עם נתחי בשר אימתניים, כשבמטבח יתארחו אבי ופביאן מקייטרינג של smoke & taste וימלאו את המקום בריח בשרים מעושנים.

>> פופ אפ מסעדות מתחלפות יתקיים בכל שלישי וחמישי במסעדת הקובייה החל מהשעה 19:00 ועד אחרון הלקוחות.

הקובייה - הודיה 21, שוק התקווה, תל אביב

Whatsapp Image 2019 08 20 At 1
בכל שבוע תפריט חדש. פופ אפ יווני בקובייה | צילום: יח''צ

הגינה הקולינרית בתל אביב מתחדשת: תפריט אוגוסט במסעדת אמש 


במקום שבו שכנה מסעדת ננוצ'קה האייקונית נפתחה לפני מספר חודשים "אמש", שילוב בין גינה אורבנית, בר צ'יל אאוט ומסעדה שבראשה עומדת השפית יוצאת "שילה", אורטל רוזנברג. אם עברתם במקום לעת ליל, סביר להניח שראיתם את התור. היא כנראה "האשמה" בעניין. בתוך כל הקונספט השמח שמזמן שיטוט בגינה, ישיבה על הבר או התמקמות במסעדה עצמה, מגישה רוזנברג מנות ים תיכוניות על בסיס דגים נאים וצלויים, ירקות משוק לווינסקי הסמוך, פסטות תוצרת בית ובשרים. מנת הדגל המפורגנת מכל עבר היא ריזוטו ים (72 שקלים), שמגיעה סגולה ומבריקה בזכות קרם סלק, ועליה דג ים בשרני ופריך (106 שקלים). עוד מנה ששווה לטעום פפרדלה שפונדרה (86 שקלים), שילוב קלאסי של פסטת חלמונים בעבודת יד ובשר שפונדרה מפורק שעבר בישול ארוך ושודך לדמי גלאס, אספרגוס, פטרוזיליה ופרמזן.

Mejqpk
מצויד בכל התכונות הנכונות. ריזוטו ים באמש | צילום: אנטולי מיכאלו

בשונה מאגף הראשונות והעיקריות ששומר על אופי קלאסי, אגף הקינוחים מופרע, כיפי ובעיקר שובר שגרה. המומלצים ביותר הם קרם קטאלן תבלינים (45 שקלים), שמזכיר במרקמו קרם ברולה ומגיע עם תבלינים חמים מעולמות הציפורן-אגוז מוסקט, כשמעליו דלעת כבושה וגרעיני דלעת מקורמלים, וקינוח העונה לשם כוס קפה שקדים (45 שקלים) ומורכב ממוס שקדים, קרמו קפה, בראוניז, ומעל הכל קרמל וקדאיף פריך שמתפצץ בפה.

אמש - לילינבלום 30, תל אביב

המאנצ'יז המושלם: פיצת שוקולד חדשה בדומינוס


השילוב הבא נשמע מופרע מדי בכדי להיות אמיתי: פיצה בעלת בצק עבה, שוליים אקסטרה פריכים וטופינג הכולל קרם ריקוטה, שוקולד אגוזים, פצפוצי שוקולד לבן ועדשי שוקולד קראנצ'יות צבעוניות. יתכן שזה אוגוסט האכזרי ויתכן שזו השפעת ט"ו באב, אבל ההמצאה המוגזמת של רשת דומינוס (27.90 לפיצה אישית-זוגית) הולכת לככב בתפריט במשך שלושה חודשים ולאתגר את העורקים בקצת סוכר, שומנים וגלוטן למכביר. פיצת השוקולד היא שיתוף פעולה עם ערוץ המתוקים sweetweet, כך שבשבועות הקרובים יתבקשו הגולשים להציע תוספות מתוקות נוספות לפיצה המוגזמת, ואלו שיזכו בפרס "היצירתיות ביותר" ישולבו במהדורה נוספת של פיצת השוקולד, שתשווק שוב לקראת החגים.

דומינוס - סניפים ברחבי הארץ

Mugzemet
רעיון מופרע, ביצוע ממש לא רע. פיצת שוקולד בדומינוס | צילום: דן פרץ