דה פייסטרי בוקס: גן העדן החדש לחובבי קונדיטוריה יפנית

לחמניות ענן יפניות, מקרונים במילוי סאקה, כריכי קיפוד ולחם מנומר. אחרי שכבשה את לב הצופים בריאליטי האוכל "הקינוח המושלם", הקונדיטורית נורית צ'יטיאת פותחת מקום חדש עם קונספט ייחודי שמחבר בין קלאסיקות צרפתיות לטעמי יפן

זמן צפייה: 00:48

הפתעה, השתאות ורצון עז לשלוף את הנייד ולתעד הכל. זה סדר הפעולות המדויק שחווה כל מי שנכנס ל-The Pastry Box, גם עדן לחובבי יפן, חובבי פחמימות וחובבי דברים חמודים ומתוקים, תרתי משמע. קצת קשה לשייך את פיייסטרי בוקס לחוויית בילוי מוכרת. זה לא בית קפה וגם לא מסעדה או בייקרי. זה מקום מיוחד וראשון מסוגו בארץ, שלפני הכל מפאר את התרבות היפנית, ואז משווה ומכפיל עם המון מתוקים, מאפים, קינוחים, שוקולדים, משקאות מאצ'ה ואפילו לחמים שמחברים בין יפן המדויקת לצרפת המהוקצעת שנוכחת בכל ביס וביס.

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
כשדיוק יפני פוגש טכניקות צרפתיות. פפייסטרי בוקס | צילום: יעל רייף

כשנכנסים למקום שנתפח החודש במתחם יד חרוצים, המוח עובר ריסטארט ומתעורר אסוציאטיבית ביפן, כשמתחתיו אריחי טטאמי ומסביבו אמנות יפנית מסורתית, תוף טאייקו אותנטי, וויטרינות עץ יפות שבתוכן מסתתר הקסם האמיתי: עשרות פריטים אכילים מתוקים ומלוחים ובעיקר מהממים ביופיים, שמהם אפשר להרכיב מארזים לכל תאווה, העדפה ואירוע.

Oiyikr
אפשר לאכול במקום או לקחת בטייק אווי. כריכי קיפוד בפייסטרי בוקס | צילום: דניאל לילה

מאחורי המקום עומדת נורית צ'יטיאת. אם השם נשמע לכם מוכר, מדובר בקונדיטורית המוכשרת  שהגיעה למקום השני והמכובד בריאליטי האוכל "הקינוח המושלם". צ'יטיאת, שנולדה וגדלה ביפן, משלבת בין טכניקות צרפתיות לאסתטיקה ולטעמים המאפיינים את יפן, ואלו באים לידי ביטוי בכל ביס שתטעמו: החל מהמקרונים במילוי קרם סאקה או מאצ'ה, דרך לחם הקקאו המנומר או לחמניות הקיפוד שובות הלב, ועד לפרלינים שוברי ההשגרה במילוי שומשום שחור, יוזוו או רום וקרמל.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by THE PASTRY BOX (@thepastrybox_)

בשונה מבייקרי או פטיסרי מסורתיים, הקונספט כאן מוקדש למארזים, מעיין קופסאות בנטו שממלאים בכל מה שאוהבים מהוויטרינות עמוסות הפתיינים, כשכל אחת מהן מוקדשת לעולם תענוגות אחר: ארוחות בוקר, מארז פיקניקים, קופסת פחמימות, מארז קונפיסרי ססגוני או פטיסרי צרפתי עם מקרונים נהדרים, והכי כיף - מיקס אנד מאץ' שמכיל את כל מה שאוהבים, כולל אחלה אופציות למי שאוהב את המתוקים שלו מיוחדים ושוברי שגרה בטעם ובמראה.

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
מילויים בלתי שגרתיים וביצוע נהדר. םחזניות בפייסטרי בוקס | צילום: יעל רייף

באגף הלחמים והמאפים תמצאו לחם קסטן מנומר בשלושה צבעים (29 שקלים), לחמניות מלון פאן יפניות במעטפת בצק פריך מסוכר (14 שקלים), ולחמניית חד קרן במילוי שוקולד או מאצ'ה. באגף הפטיסרי הבחירה לא קלה עם מבחר טארטים מהוקצעים דוגמת טארט ערמונים עם קרם מוסלין מרסלה וערמונים מסוכרים וטארט יוזו ופטל (7.5-160 שקלים, תלוי בגודל), מקרונים במילויים שונים (זה עם המאצ'ה הוא חובה), דונאטס אפויים עם אייסינג בטעמים שונים (אל תפספסו את היוזו המצוין), וגם פחזניות (10 שקלים) ואקלרים במבחר מילויים (16 שקלים).

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
מקום כיפי לאסקפיזם מחיי היום יום. לחמניות חד קרן בפייסטרי בוקס | צילום: דניאל לילה

האגף השוקולדי מוקדש לפרלינים יצירתיים במילויים שמשתנים על בסיס יומי (9-108 שקלים), אגוזי לוז בציפויים שונים כולל שוקולד לבן וזיתים (!) שמצליחים להפתיע לטובה את בלוטות הטעם (החל מ-30 שקלים), ויש גם עוגיות, עוגות, ריבות ולחמניות דובי חמודות מנשוא (18 שקלים).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by THE PASTRY BOX (@thepastrybox_)


בהמשך יתווספו לתפריט עוד מאפים וכריכים שיצטרפו לפחזניות המלוחות במילוי גבינה לבנה, קשקבל ובצל ירוק (10 שקלים) או קרואסון אצות במילוי ריבת בצל ויין אדום, גבינת ברי, עלי רוקט ובזיליקום (27 שקלים).

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
מתוקות מנשוא. לחמניות דובי בפייסטרי בוקס | צילום: יעל רייף

את כל הטוב הזה אפשר לקחת הביתה, בטייק אווי לאכילה מיידית או לרכוש כמתנה מקורית שתשמח את כל מי שיקבל אותה. אם יכולת האיפוק שלכם מוגבלת או שבא לכם פסק זמן טעים ממלאכת החיים, לכו על כאן ועכשיו ורכשו מאפה, תופין או פרלין עם אייס מאצ'ה לאטה, והתיישבו סביב אחד השולחנות במקום. החוויה שונה מכל מה שהכרתם גם בנראות, גם בטעם וגם בשקט המפתיע והלא אופייני לישראל, כשברקע אמנות יפנית, ספרים לעיון וריח משכר של מאפים טריים שממלא את החלל.

פייסטרי בוקס - ריבל 7, יד חרוצים, תל אביב | 054-8008789 | ימים א'-ה' בין השעות 08:00-18:00, ימי ו' בין 08:30-13:30