הצרפתים יכעסו: טעמנו את המאפים הטבעוניים החדשים של רותי ברודו

בשקט בשקט ובסודיות מפליאה, רותי ברודו השיקה מאפים טבעוניים חדשים מעולמות הקונדיטוריה הצרפתית שמבוססת על תועפות חמאה. האם נמצא הביס הפחמימתי המושלם בלי טיפת חמאה?

Whatsapp Image 2022 01 03 At 1
בצק נהדר ומילוי שהיה שמח להיות שוקולדי יותר. מאפה שוקולד שקדים טבעוני של דליקטסן | צילום: יעל רייף

בשקט בשקט ובלי לעשות מזה עניין גדול, רותי ברודו, האישה שמאחורי בייקרי, דליקטסן, קופי בר ובראסרי (זצ"ל), השיקה ליין מאפים טבעוניים. לא היינו מקדישים לבשורה כתבה שלמה אלמלא היה מדובר בקרואסונים, מאפי הדגל של הקונדיטוריה הצרפתית, שעושים שימוש בלא מעט חמאה. עבור הטבעונים והנמנעים מלקטוז מדובר ביום חג פוטנציאלי. אחרי הכל - איך אפשר להעביר חיים שלמים בלי בצק עלים מדופף לתפארת במילוי קרמי מושחת או שוקולדי לתפארת?

ארבעה מאפים כוללת קולקציית הפחמימות הטבעוניות: קרואסון שקדים ופיסטוק (16 שקלים); מאפה עגול מבצק קרואסון במילוי שוקולד חלב מריר, שוקולד חלב טבעוני וקרם שקדים, וגם 2 עוגות שמרים אישיות בגודלן בסגנון קראנץ: עוגת שמרים אגוזים ועוגת שמרים שוקולד (18 שקלים לעוגה אישית).

Whatsapp Image 2022 01 03 At 1
בשורה נהדרת לחובבי מאפים הפציחים. קרואסון פיסטוק שקדים טבעוני | צילום: יעל רייף

קרואסון טוב נמדד באיכות דיפוף בצק העלים שממנו הוא עשוי ובטעם החמאתי שמלטף את הפה בכל ביס. בקרואסון החדש של רותי ברודו העונג מגיע מכיוון אחר: הבצק שחום, שזוף, קרמלי ומדופף לא רע בכלל, כשאת החמאתיות האופיינית מחליפים קרם שקדים וקרם פיסטוק איכותיים מאוד, שמרקמם השומני וטעמם העמוק מחמיאים מאוד למאפה. קרואסון השקדים והפיסטוק שמגיע בצורה אופיינית אך קצת יותר שטוח מהמקור, נטבל בסירופ יוזו שתורם לו ניחוח הדרי ומקבל שכבה קראנצ'ית של שברי פיסטוקים קלויים. זוהי בחירה חכמה להוסיף עוד קצת קריספיות למאפה שנמדד בפריכותו, וככה גם מרוויח הפה על הדרך עוד טעם פיסטוקי נהדר. בתוך הקרואסון אורב קרם שקדים ופיסטוק עדין ומתוק במידה הנכונה. מדובר בביס מצוין ולא מתפשר, וחסרונה של החמאה לא מורגש בשום שלב של הבליסה.

Whatsapp Image 2022 01 03 At 1
מרקם נפלא ומתיקות מאוזנת. קרואסון פיסטוק שקדים טבעוני | צילום: יעל רייף

מאפה השוקולד שקדים שמגיע כשבלול שחום משובץ בשוקולד, בכלל לא נראה כמו מישהו שלא פגש חמאה מימיו. הוא קרמלי מבחוץ ומתנאה בגוון מגרה מאוד. גם הוא עשוי מבצק קרואסון, אך בשונה מחברו הפיסטוקי, עסיסי פחות על אף מילוי נדיב של קרם שקדים, שוקולד מריר וגם שוקולד חלב טבעוני של חברת ולרונה. משהו בהרכב המילוי לא מספיק מפנק, ובסופו של דבר מתקבל ביס טעים ופריך שהיה שמח להיות יותר שוקולדי ומפנק.

Whatsapp Image 2022 01 03 At 1
בצק נהדר ומילוי שהיה שמח להיות שוקולדי יותר. מאפה שוקולד שקדים טבעוני של דליקטסן | צילום: יעל רייף

אחרונות חביבות הם עוגות השמרים, שלפני הכל נראות טוב מאוד ומעוררות רצון להסליק אותן אל מתחת לפוך ולחסל לבד בחושך או מול טראש נטפליקסי במיטבו. גם הן התגלו כטעימות ומדויקות בכמות המילוי ובמתיקות המאוזנת. השוקולדית הייתה חביבה מאוד, וזאת עם האגוזים מצוינת בזכות קינמון שתיבל את הבצק בחורפיות מחממת והחמיא לאגוזים. רק שבמקרה הזה הבצק היה דחוס מדי ונעדר את אותה אלסטיות ועונג חמאתי שמאפיין עוגת שמרים מסורתית וטובה.

80543 2
מילוי מוצלח ובצק טעון שיפור. עוגת שמרים טבעונית של דליקטסן | צילום: עידית בן עוליאל

הבשורה הטובה היא ששתיהן הוגשו לצמד לא טבעונים שלעסו בהנאה מבלי לדעת שמדובר בעוגה טבעונית. היות שהצלחת נותרה ריקה והבטן שמנמנה, נראה שהעובדה לא העסיקה את מוחם, וזה אחלה מבחן טעימה עם תוצאה משמחת לברודו ונבחרת אופייה המוכשרים.

קולקציית המאפים הטבעוניים של בייקרי ודליקטסן - להשיג בכל סניפי הרשת ובאתר