ביוש ברי וקממבר: הגבינות המיוחדות באמת לפלטת גבינות של שבועות

הקשוחה, זאת שמכונה מלכת הגבינות, ואחת שיכולה להחליף בגאון את עוגת הגבינה של החג. הכירו את הגבינות המיוחדות באמת לפלטת גבינות שיוצאת מהקופסא

Whatsapp Image 2021 05 13 At 1
יוצאים מהקופסא. גבינות של מחלבת בת הרים | צילום: אנטולי מיכאלו

מלכת הגבינות: מוליטרנו טרטופו | מעדניית אגתה


תקשיבו וקשיבו לנו טוב, מדובר במלכת הגבינות הבלתי מעורערת, עם מרקם משגע שמזכיר גאודה צעירה, וטעם עמוק שהולך ומתפתח ככל שהגבינה נלעסת בהנאה. הטעם הראשוני הוא של גבינת כבשים צעירה ומתקתקה, ומיד אחריו מתחילה החגיגה האמיתית - חתיכות כמהין קטנות שסתתרות בעורקי הגבינה ומציפות את הפה. קצת אחרי הטעם הכמהיני האופייני מגיע עקצוץ חרפרף שגורם לבלוטות הטעם לקפץ בשמחה, ומיד אחר כך טעם מעושן עדין. כל אלו יחד עם המרקם הרך והשומני, מייצרים תענוג גדול בפה.

בשונה מגבינות אחרות שמועשרות בתיבול או טעם, המוליטרנו טרטופו עוברת הבשלה קצרה בת 6 חודשים, בסופה מוזרקת לתוכה מחית פטריית כמהין אמיתית ועזת טעם, שצובעת את הגבינה בעורקים אפרפרים יפהפיים שמקשטים אותה ומעניקים טעם עמוק, שבזכותו היא תלך מצוין עם יין אדום דומיננטי, או עם זילוף דבש שרק יעמיק את טעמה.

מוליטרנו טרטופו- 47 שקלים ל-100 גרם, להשיג במעדניית אגתה

Whatsapp Image 2021 05 13 At 1
לא סתם זכתה לתואר מלכת הגבינות. מליטרנו טרטופו | צילום: יח''צ

במקום עוגת גבינה: גוסטאל | אגתה


פייר, מדובר באחת המושחתות שתשימו עליהן את היד. היא מיוצרת באוורון שבדרום צרפת, ובהתאם לייחוס, מדובר בגבינה עילאית ומתנשאת שאוחזת בכל התכונות שהופכות אותה למלכת האלגנט. הגוסטאל היא תמצית החמאתיות הרכה והנשפכת, עם קרום עדין ובלתי מורגש כמעט, ומרקם קטיפתי עשיר וסמיך; כזה שממש עוטף את הלשון ומלטף את החך בתענוג עילאי.

למרות שהיא מיוצרת מחלב כבשים, שום טעם "עיזי" או "צאני" לא יתקיף אתכם, רק עדינות חמאתית מתקתקה ומאוזנת, שאחריה תגיע מליחות קלה. גם היא, כמו אחיותיה הבשלות, תתנהג הרבה יותר יפה אם רק תקפידו להוציא אותה מהמקרר כחצי שעה לפני ההגשה. ועכשיו לשוס הגדול - היות שמדובר בגבינה נסיכית ועדינת טעם עם ארומה מתקתקה, היא תלך נהדר עם דובדבני אמרנה שיקפיצו החוצה את עדינותה הקרמית, ויצרו יופי של גיוון לפלטת הגבינות השגורה. והרי לכם אלטרנטיבה נהדרת לעוגת גבינה חגיגית שכבר טעמתם מיליון פעם.

גוסטאל - 29.50 ל-100 גרם, להשיג במעדניית אגתה

Whatsapp Image 2021 05 13 At 1
מרקם חמאתי נעים שנשפך לכל עבר. גוסטאל | צילום: יח''צ

עדינה אך עוצמתית: מונטבריאק בלו | מעדניית אגתה


גבינת דאבל קרים רכה ממשפחת הכחולות, עם עובש אפור ומרקם בשל שנשפך החוצה בהתמסרות אם רק תהיו חכמים ותוציאו אותה מהמקרר כחצי שעה לפני האכילה. היא מיוצרת מחלב בקר במחוז הוט-לואר שבדרום-מרכז צרפת, ומתנאה במעטפת פחם יפה שאחראית לטעם הייחודי ולקרסיפיות ששוברת את המרקם הקרמי, תוצאה של 55% שומן. בתוך שכבות הקרם העדין מסתתרים עורקים כחולים ועזי טעם שיוצרים מחול טעמים מרתק עם ארומת פטריות וחריפות עדינה. היות שמדובר בגבינה מתעתעת שמתחילה בעדינות ואז תוקפת בעוצמה, היא תלך מצוין עם בגט פריך ופירות ירוקים ממשפחת האגס והתפוח.

מונטבריאק בלו - 32.5 שקלים ל-100 גרם, להשיג במעדניית אגתה

Whatsapp Image 2021 05 13 At 1
מעטפת הפחם יוצרת קריספ מסעיר בפה. מונטבריאק בלו | צילום: יח''צ

מתבלת ועוצמתית: גאודה אולד | מחלבת בת הרים


אם אתם בעניין של גבינות קשות מיושנות עם טעם מתקתק, ארומה עמוקה וקריסטלים פריכים שנותנים אקסטרה כיף בפה, הגאודה המיושנת של מחלבת בת הרים היא הבחירה שלכם. צבעה כתמתם, מרקמה הקשה מזכיר אולד אמסטרדם אבל בגרסה יותר עדינה, ושלוש שנות היישון שעברה ניכרות בטעמה המיוחד - שילוב של גאודה וקומטה עם מליחות חלבית שנשארת בסוף הביס, וחלקי גבן קריסטליים כיפיים ללעיסה שמסתתרים בתוכה.

היות שמדובר בגבינה עזת טעם עם מליחות דומיננטית, היא תתאים מאוד לתיבול פסטה במקום הפרמזן המסורתית, ותתפקד נהדר על פלטת גבינות גם סתם כך בפני עצמה, ללא מלווים שיאפילו על טעמה.

גאודה אולד - 45 שקלים ל-150 גרם, להשיג באתר "בת הרים" ובמעדניית בת הרים, הנדיב 23, זכרון יעקב

Whatsapp Image 2021 05 13 At 1
יכולה להחליף את הפרמזן המסורתית על פסטה. גאודה אולד של מחלבת בת הרים | צילום: אנטולי מיכאלו

ד"ש מהפטריה היוקרתית: גאודה כמהין צעירה | מחלבת בת הרים


עדינה אך שובבה, רכה אך עוצמתית, ובעיקר משמחת את החך. גאודת הכמהין של בת הרים היא גרסה עדינה ונעימה לבהלת הכמהין שתקפה אותנו בשנה האחרונה, בלי טעמי לוואי או תחושה תעשייתית. הגאודה הצעירה רכה וחלבית, כזאת שממש מתמוססת בפה, ופטריית הכמהין המשובצת בה באה לידי ביטוי בארומה אדמתית-אגוזית נעימה שמייחדת את הביס.

למרות שמדובר בגבינה המושלמת לכריך משודרג, היא תתפקד מצוין גם על פלטת גבינות בליווי יין לבן מבעבע שרק יקפיץ את טעמה. אם אתם בעלי חך מתקדם, נסו לשלב עם מעט חרדל ותחוו התפוצצות טעמים מסעירה.

גאודה כמהין צעירה - 28 שקלים ל-150 גרם, להשיג באתר "בת הרים" ובמעדניית בת הרים, הנדיב 23, זכרון יעקב

Whatsapp Image 2021 05 13 At 1
טעם אדמתי-אגוזי. גאודה כמהין של מחלבת בת הרים | צילום: אנטולי מיכאלו