הפופ אפ החמוד של התקופה: מנות שף מדליקות לילדים (שהמבוגרים יטרפו בשמחה)

עד לא מזמן עמד השף ניר מסיקה בראש מסעדה מצליחה בניו יורק. כשהחלה הקורונה חזר ארצה, והיום אחראי לפופ אפ וטעים במיוחד שמציע ארוחות שף מדליקות לילדים, עם מנות שיגרמו להורים להחביא גם לעצמם קצת בצד

Lunchbox 9
ארוחת ילדים מעולם לא הייתה מפתה יותר. ארוחת לאנץ' בוקס של ניר מסיקה | צילום: אסף קרלה

מה עושה שף ישראלי של מסעדה ניו יורקית נחשבת, שמוצא את עצמו כבר כמה חודשים בבית עם ילדונת ומלא חשק לבשל? זהו לא תחילתו של סיפור עצוב, אלא רקע לאחת היוזמות הקולינריות המרעננות של התקופה האחרונה. בימים כתיקונם עומד השף ניר מסיקה (36) בראש מסעדת Timna המצליחה בניו יורק. בתחילת השנה סגר את המסעדה, ארז את מטלטליו ומשפחתו וחזר ארצה במטרה לפתוח את המסעדה מחדש בישראל. המסעדה הוקמה בהצלחה ברחוב לילינבלום בתל אביב, אך רגע לפני הפתיחה פרצה הקורונה לחיינו וטרפה את הקלפים.

Lunchbox 8
אל תתביישו להחביא מהילדים ולאכול בערב בסתר. קובנה במילוי קרם פטיסייר שוקולד לבן של ניר מסיקה | צילום: אסף קרלה

מסיקה, שמצא את עצמו בבית עם ביתו הקטנה וגעגועים עזים לסרוויס של מסעדה, החל להעלות לעמוד האינסטגרם המקסים שלו מנות שף בגרסת ילדים בריאה ושובת לב, שאותן הוא מכין לביתו כל יום ומצלחת בקפידה ממש כמו במסעדת שף יוקרתית - כולל פרחי מאכל ושמנים מתובלים (חפשו nirmesika באינסטגרם). מה שהתחיל כתחביב הפך לסדרת סטוריז מרתקים שכוללים את כל שלבי ההכנה עד לצלחות המרהיב. היוזמה המתוקה שזכתה לפרגון רבתי של הורים ופודיסטים הפכה בתחילת השנה לפופ אפ העונה לשם LUNCHBOX - מארז ארוחות שף לילדים שגם הורים אוהבים. בהתאם לאג'נדה - מדובר בארוחות צהריים מושקעות שמבוססות על מנות שילדים אוהבים, ומגיעות עד הבית בקופסה מדליקה.

Lunchbox 3
הפך את התחביב לפופ אפ מצליח. השף ניר מסיקה | צילום: אסף קרלה

למרות שמדובר במנות ילדים, כל אחת ממנות הפופ אפ מגיעה עם טוויסט מגניב שיגרום להורים לגנוב כמה ביסים מהילדים ואולי אפילו לא לעודד אותם לסיים מהצלחת רק כדי להשאיר לעצמם עוד טעימה. שניצל התירס מאגף העיקריות (31 שקלים למנה) מכיל גם כרישה שהופכת אותו לרך וענוג, מתקתק מעט מבפנים, ומבחוץ פריך בקטע מענג. שיפודי פרגית בג'וספר (תנור פחמים קטן שמעניק למזון טעמי גריל) ברוטב הויסין חמוץ-מתוק ולצידם אטריות סובה ושומשום שחור, מוגדרים אמנם כמנת ילדים, אבל מרגישים כמו מנת שף במסעדה אסייתית איכותית בזכות תיבול מדויק ומידת צלייה שמשאירה את הפרגית רכה ועסיסית. התפריט כולל גם סלמון בג'וספר בטריאקי ושומשום שחור, פפרדלה ברוטב בולונז ופרמזן, ניוקי בשמנת וראגו פטריות, וגם פרגית אורגנית בסגנון KFC.

Lunchbox 10
לא תצטרכו להכריח אותם לסיים מהצלחת. ארוחת לאנץ' בוקס של ניר מסיקה | צילום: אסף קרלה

באגף התוספות (22 שקלים) מכין מסיקה מק אנד צ'יז בגרסה בריאה יותר ולא פחות טעימה, צ'יפס בטטה, אורז לבן עם בצל מקורמל, וגם פירה מדלעת ערמונים עם מרקם קרמי מצוין, מתקתקות עדינה וטחינה שהופכת את הכל לקטיפתי עוד יותר. בנוסף להן יש מנות צד חמודות דוגמת קובנה בריוש אישית, וגולת הכותרת - קינוחי שף מעוררי גרגור, דוגמת קובנה ממולא בקרם פטיסייר שוקולד לבן, והפייבוריט שלנו - מוס שוקולד אמיתי ולצידו, תחזיקו חזק, מילקשייק פופקורן ששופכים על הכל וטורפים בסתר עם כפית בלי שהילדים יראו שגנבתם להם את המנה האחרונה (18 שקלים).

אפשרר להזמין כל מנה בנפרד, אך כלכלית משתלם יותר ללכת עם מארז צהריים עסקי (69 שקלים), שכולל מנה עיקרית ושתי תוספות, קובנה בריוש אישית, קטשופ סלק, סלסת עגבניות מגי וקוקטייל לילדים על בסיס פירות, מים ממותקים, ליים, למון גראס ונענע עם תותים ואוכמנוית. אם אתם הורים ערמומיים כמונו, עשו בחוכמה - מזגו לילדים צ'ייסר קטן שמתאים למידותיהם, ואת השאר השאירו לערב, חזקו עם וודקה וערכו לעצמכם מסיבת אסקפיזם לרגל סוף הסגר הבא עלינו לטובה.

מארזי LUNCHBOX של השף ניר מסיקה - משלוחים לאזור המרכז דרך וולט, משלוחה ותן ביס