המוצרלה כבר בפנים: הכירו את הפיצה הבריאה שאוכלים בלי רגשות אשם

קטוגנים, פליאוליתים, צליאקים, טבעונים או סתם נמנעים מגלוטן? הכירו את פיצת הכרובית שמגיעה עם ערך מוסף: בסיס יציב, שוליים קריספיים וטעם נייטרלי שלא יגנוב את הפוקוס לרוטב העגבניות והגבינה. כל הפרטים על הפיצה הבריאותית שזקוקה לתמיכתכם בשביל להמשיך להתקיים

2buqp
קריספית ובריאה. פיצה כרובית | צילום: אלכס פרמן

על פיצה כרובית בטח שמעתם, אבל אם ניסיתם להכין בבית ועברתם תהליך סיזיפי שנגמר בסוג של לביבה רופסת, בטח הבנתם שעדיף לדבוק בכרובית במצבה המסורתי. אלכס פרמן החליט שהוא לא אומר נואש גם אחרי שהתבשר שהוא וגלוטן זה ביג לא לא, לפחות לא בשנה הקרובה. אחרי שפצח בשינוי תזונתי שכפה עליו געגועים לסלייס פיצה פריך, הוא לקח על עצמו משימה: לפצח את הנוסחה המושלמת לפיצת כרובית נטולת גלוטן שתעמוד בסטנדרטים שלו כחובב פיצה: מרקם פריך ויציב וטעם נייטרלי שלא יגנוב את הפוקוס לרוטב העגבניות ולמוצרלה.

הוא ניסה וניסה במשך חודשים, וככל שהעמיק בנושא החליט לקחת את פיצת הכרובית לכיוון בריא יותר: שתהיה עשירה בחלבון, אבל גם דלת קלוריות ופחמימות ומתאימה לפליאו ולסוכרתיים. הוא חבר למדעני מזון, שפים ותזונאים, ואחרי שנה יצא עם מוצר מנצח: בסיס לפיצה העשוי מכרובית, פשתן, מוצרלה, שקדים, סיבים תזונתיים וביצה. המוצר הצליח מעל למצופה, ואחרי ששפני הניסיון יצאו מרוצים, שבעים ואף קלי הרגשה לדבריהם, עברה פיצת הכרובית לאור הזרקורים והחלה להימכר כפיצה מן המניין לנמנעים מגלוטן ולפליאוליתים ב"פיצה פרנקל" בתל אביב.

Znmkdt
פיצה עם הרבה פחות רגשות אשם. פיצה כרובית | צילום: אלכס פרמן

האתגר הבא של פרמן היה להנגיש את בסיסי הכרובית לשני קהלים נוספים: טבעוניים וקטוגניים. בגרסה הקטוגנית שונו יחסי הכוחות בין המרכיבים מבלי לפגוע במרקם, והפיצה הטבעונית הועשרה בשקדים, פשתן וכרובית, שחוברו יחדיו לכדי בסיס דק אך יציב. השמועה על הפיצה הבריאה עברה מפה לאוזן, ושלושת הבסיסים החלו להימכר ללקוחות פרטיים באריזות וואקום קפואות, כולל הסבר מפורט כיצד להפוך את הבסיס התמים לפיצה מבעבעת עם אפקט הגבינה הנמתחת. ככל שעלה הביקוש, כך הבין פרמן שקוו הייצור הנוכחי לא יצליח לעמוד בכמויות הגדולות ושהגיע הזמן למצוא מקום גדול יותר לפרויקט הכרובית שלו.

כהייטקיסט נמרץ, כמה ימים אחר כך יצא בפרויקט גיוס המונים במטרה למצוא בסיס גדול יותר לבסיסי הכרובית שלו, להרחיב את הפצתם לכל חלקי הארץ ולהוזיל את מחירם. בינתיים הולך וצובר פרויקט ההדסטארט תומכים, ואם אתם נמנעים מגלוטן, צליאקים, קטוגנים, פליאוליתים או סתם בני אדם מם המניין שמעדיפים את הפיצה שלכם יותר בריאה ופחות מעוררת מכאובי בטן, יש לכם בדיוק עוד 6  לתמוך. ככה גם תשיגו אחלה דיל על מארזי הבסיסים.

פיצה כרובית - לפרטים נוספים ותמיכה חפשו "פיצה כרובית" בהדסטארט או כתבו "פיצה כרובית גיוס המונים" בגוגל.

1qsalt
בשורה משמחת לקטוגניים, טבעונים ופליאוליתים. פיצה כרובית | צילום: אלכס פרמן