הקינוח הנוסטלגי של ישראל עושה קאמבק אפילו יותר טעים

וגם: איך הופכים פיצה לארוחת ילדים שנותנת קצת שקט להורים, והמסעדה הירושלמית שכולם גדלו עליה יוצאת בבשורה מפתיעה אחרי 40 שנה. חדשות האוכל במהדורה שמנמנה ושבעה

Jyhads
טעם של ילדות. קרם בוואריה עם שוקולד וקפה שחור באחים | צילום: נועם פריסמן

מחווה טעימה לקינוח הנוסטלגי של ישראל: ערב מחווה לבוואריה באסיף


לא בכל יום אנחנו נתקלים באירוע קולינרי ששוטף אותנו בגלי נוסטלגיה מתוקה. אם המילה בוואריה גורמת לכם ללטף את הבטן בערגה, אתם משתייכים כנראה לילדי דור השמונים שבילו וגדלו בסטקיות הארץ, העריכו חומוס עם פטריות וסיימו כל ארוחה טובה בהר ג'לטיני רוטט של בוואריה טעימה. המנה שהפכה עם השנים לקינוח חובה בכל סטקייה ושיפודיה שמכבדת את עצמה, נולדה בכלל בצרפת, והחלה את דרכה בישראל בזכות המסעדן הוותיק משה כרובי.

Uyldqt
עיצב מחדש את השיח הקולינרי בישראל. משה כרובי | צילום: באידובת ארכיון המשפחה

כרובי הוא אחד המסעדנים המוערכים והוותיקים בארץ, שייסד בין היתר את רשת "מי ומי" ו"דלידג", והיה מהראשונים להקים מפעל לייצור סלטי שיפודיות דוגמת סלט כרוב סגול, חציל במיונז וכמובן - מנת הדגל הבלתי מעורערת - סלט חומוס למקרר הביתי. האגדה מספרת שלאורך שנות פעילותו הגיש למעלה מ-2 מיליון נתחי סטייק, 3 מיליון מנות קרם בוואריה ואינסוף צלחות חומוס. כעת, לרגל יציאת ספרו החדש המגולל את קורות חייו, יתקיים ב"אסיף: המרכז לתרבות אוכל בישראל", ערב קולינרי ייחודי החוגג את פועלו באמצעות מנת הדגל שהכניס לשיח הקולינרי בישראל: בוואריה קלאסית עם אגוזים וסירופ שוקולד.

Zfueew
מחווה חורפית לקינוח הנוסטלגי. בוואריה בהדרים במסעדת תלפיות | צילום: נועם פריסמן

בערב שיתקיים ביום ג' ה-22 במרץ בשעה 20:00, יושק ספרו החדש "על סטייק, חומוס וקרם בוואריה" לצד אירועי אוכל ותרבות, ביניהם שיח של האנתרופולוג פרופ' ניר אביאלי והשף אסף דוקטור (האחים, אייבי, דוק) על גלגולה של הסטייקיה, ולאחר מכן פרפורמנס לייב חווייתי של MelaFood (הצמד כרמל בר ומיכל אביתר) סביב הקינוח הצרפתי שהפך לחלק בלתי נפרד מהנוף המקומי, בסופו יוגשו לקהל חתיכות מארמון בווארי אכיל שהוכן לפי המתכון המקורי של כרובי.

Ymoobh
גרסת השף לקינוח הדגל של הסטקיות. קרם בוואריה קרם בוואריה בניחוח גרניום לימוני ברוברטה וינצ'י | צילום: נועם פריסמן

בנוסף לאלה, בין התאריכים 30-23 במרץ יגישו מסעדות נבחרות את גרסתן לקרם הבוואריה הקלאסי. בין המסעדות שעושות מחווה לקינוח הנוסטלגי: רוברטה וינצ'י של השף עידו פיינר בפרדס חנה-כרכור, רשטא בעין רפא, האחים בתל אביב, תלפיות החיפאית, B12 בתל אביב, וברויטמן באילת. גם בקפה אסיף יגישו גרסה ביתי לקרם בוואריה בהשראת מתכון מספרה של רות סירקיס.

אסיף - לילינבלום 28, תל אביב

קובה, מטבוחה ויפרח מסורתי: סניף חדש למסעדת אמא


גרים במטה יהודה ומחפשים פיתרון טעים לאוכל ביתי? קבלו בשורה משמחת: מסעדת אמא הירושלמית הוותיקה שהפכה עם השנים למוסד קולינרי המזוהה עם העיר, פותחת סניף ראשון בקרית ענבים. בשלוחה החדשה של המסעדה הוותיקה תמצאו תבשילים ירושלמיים עדתיים ממוצא המשפחה - עירק וכורדיסטן, מה שאומר המון סוגי קובות, ממולאים וגם מנות צד, סלטים ותוספות חוצות עדות שמבוססות על הבסט סלרים של בסיס האם.

Sivan Shuv Ami 54
מתכון שעובר מדור לדור. מרק קובה סלק במסעדת אמא | צילום: סיון שוב עמי

בין המנות ב"אמא קריית ענבים": קובה חאלב – תערובת של בשר וצנוברים במעטפת אורז פריך שילדים ומבוגרים יחטפו בשמחה (26 שקלים ל 2 יחידות), יפרח – עלי גפן ממולאים עם לימון טרי ורכז רימונים (26 שקלים ל-6 עלי גפן), קובה חמוסטא מסורתית בתוך מרק חמצמץ (45 שקלים), סלט טאבולה, חצילים, מטבוחה, סלט חריף אדום וסלט סלק (25 שקלים לקופסא) וגם ותבשילי הקדירה של המשפחה הירושלמית שעוברים מדור לדור. במסעדה החדשה יתקיימו ערבי קונספט ייחודיים עם תפריטי ספיישל מתאימים, ולקראת פסח תחל לפעול במקום מעדניית שישי המוקדשת למאכלים לשבת ולחג.

מסעדת אמא קריית ענבים - פארק כרמים, קרית ענבים | טלפון: 02-6631633 | שעות פתיחה: ימים א-ה 11:00-21:00, ו- 10:00-15:00

Sivan Shuv Ami 136
אוכל ביתי שכולם אוהבים. קציצות ברוטב של מסעדת אמא | צילום: סיון שוב עמי

זמן איכות להורים הרעבים: ארוחות ילדים בפאפא ג'ונס


פיצה היא כנראה המאכל המושלם, לא משנה בני כמה אתם. היא תשמח מבוגרים, פעוטות שצימחו שיניים וגם ילדים בררניים. הבעיה היא שבהורות כמו בהורות, מצופה מאיתנו לא רק לספק אוכל, אלא גם לגבות את הארוחה בשי צנוע, מתנה קטנה או ביצת הפתעה לתחושת הפינוק וקצת שקט להורים. ברשת הפיצה פאפא ג'ונס הבינו את הנוסחא לילדים מרוצים שיוצרים הורים מרוצים, והשיקו ארוחות ילדים חגיגיות תחת השם "הילדים של פאפא".

Whatsapp Image 2022 03 20 At 1
10 דקות של שקט להורים. ארוחת ילדים בפאפא ג'ונס | צילום: אמיר מנחם

כל ארוחה (39.90 שקלים) מוגשת במארז מיוחד הכולל פיצה אישית, נגיסי תירס / אצבעות מוצרלה/ כדורי פירה / טבעות בצל לבחירה, רוטב לבחירה מתוך מבחר הרטבים של הרשת, וגולת הכותרת - הפתעה בכל מארז דוגמת קעקועי ילדים לבחירה. גם הקרטון עצמו לוקח חלק במסיבה עם פעילות לילדים בסגנון "מצא את", שתספק להורים עוד כמה רגעי שקט מבורך. לרגל השקת ארוחות הילדים, כל מי שיזמין את ארוחת "הילדים של פאפא" במהלך חודש מרץ, יהנה מחודש מתנה בערוץ BIGI, ויוכל להשתתף בפעילות ולזכות בכרטיס כניסה לגמר של ששטוס 2022.

ארוחות הילדים מוגשות בכל סניפי פאפא ג'ונס - פרטים באתר ובסניפי הרשת