הסוד של השוק: מסעדת הדגים המחתרתית שעדיין לא העלתה מחירים

מנות ירקות משגעות עם חיבה לטעמי גריל, דגים טריים שיגרמו לחובבי הז'אנר לגרגר וגם כנפי דג בלתי שמסתמנות כלהיט הבא. מרלוזה הישנה-חדשה בשוק הכרמל היא ספוט קולינרי שחובה להכיר

מרלוזה
אוכל שמח ומעניין שלא שובר את הכיס. מרלוזה | צילום: נועם פריסמן

בתקופה שבה יציאה למסעדה משולה מבחינת תמחור למיני חופשה בישראל, במיוחד אם מוסיפים לעלות הבייביסיטר, הדלק והחנייה אם עליית המחירים המטורפת של החודשים האחרונים - כיף לגלות מסעדות שמאפשרות עדיין ליהנות מהחיים גם בלי לרוקן את הכיס.

"מרלוזה" נפתחה בשיא הקורונה באחת מסמטאות שוק הכרמל, ורק לאחר שנה וחצי של פעילות בתקופה הכי מאתגרת שיש, התייצבה למסעדה שאליה התכוונו הבעלים דור אבן ומור חזן, שותפים ובני זוג גם בחיים שמעבר למסעדה. ברזומה המקצועי של שניהם תפקידי מפתח במסעדות מוערכות בארץ. דור החל את דרכו ב״הרברט סמואל״, המשיך ל״טאיזו״ והתמחה באוכל אסייתי במסעדת ״פלורנטין האוס״ של שרון כהן (שילה, ג'נגו בר יין), ומור ניהלה מספר מסעדות, בהן ״מחניודה״ ו״אוזריה״.

מרלוזה
רזומה קולינרי מכובד במסעדות העיר. דור אבן | צילום: נועם פריסמן

על פי השם והלוגו, עלולים לחשוב שמרלוזה היא מסעדת שוק המוקדשת לדגים, אך בפועל מדובר במסעדה של ירקות, עשבים ודגים, שתופסים כמעט את אותו נפח בתפריט ומגיעים עם מכנה משותף בולט שמורגש בכל ביס: כל המנות - מהזוקיני דרך הכרוב הסגול ועד לבר הים, מטופלים במקצוענות ובדיוק שהופך כל ביס לפצצת טעם ומרקם שמשאירה חותם של עונג בפה.

כתבות נוספות ביאמיז:

כמו במסעדות רבות, גם כאן הקונספט הוא טרי, עונתי ומקומי, אך הביצוע למנות שאולי כבר טעמתם בעבר - הוא זה שעושה את ההבדל. אפונת השלג למשל, שנמצאת כרגע בשיא פציחותה, מוגשת צלויה לשלמות עם חריכה מחמיאה בצדדים, ומתחתיה מחית עשבי תיבול ריחניים ומלאי טעם ואבן יוגורט מכוררת מעל (43 שקלים). הכרוב הסגול מצליח גם הוא לצאת מאוזור הנוחות ומוגש כאן לאחר צלייה ארוכה בציר עגבניות, יחד עם גבינת פניר שמכין דור במסעדה ומיקס פיצוחים שנותנים קראנץ' קריספי מרענן לביס (48 שקלים).

מרלוזה
אל תפספסו את אפונת השלג הפציחה. מרלוזה | צילום: יעל רייף

אגף הדגים ממשיך את הקו המגוון עם מנות קרות וחמות של דגים במגוון סגנונות הכנה: החל מסשימי מדויק וסביצ'ה עוקצני (57 שקלים), דרך כנף מוסר מטוגנת (73 שקלים) ושווארמת דג דניס (70 שקלים) ועד למנות מעונבות יותר דוגמת פילה בר ים צלוי במחית עגבניות מיובשות, קרם אפונה, תירס מתוק בגריל ואפונת שלג (97 שקלים) או שיפודי דג בס בתבלין מעורב ירושלמי, יוגורט, קרם פלפלים אדומים, צ'ילי מוחמץ, בצל, כוסברה וקרעי לאפה בצד (70 שקלים).

מרלוזה
משחקי מרקמים נהדרים בכל מנה. כרוב צלוי וטאקו דג במרלוזה | צילום: יעל רייף

חוץ מהאוכל הבאמת המוצלח, השירות הלבבי והלוקיישן האותנטי באזור הקולינרי של השוק מרימים היטב לחווייה. נלדקנו על המקום בזכות תמחור שפוי, אחלה אווירה ומוזיקה בווליום הגיוני שלא מציק לאוזן ומאפיל על הדיבורים. מאז חזרנו שוב וגילינו קהל מגוון שמורכב משולחנות שהגיעו לנשנוש ודרינק, לצד חבורות בגילאים משתנים שהגיעו לארוחה מלאה בקצב רגוע א-לה טברנה אסקפיסטית ביוון.

מרלוזה - חיים חבשוש 39, תל אביב ( פינת הכרמל 11 ) | טלפון: 03-5164924