רגע לפני כריסמס: פסטיבל חורף שמרגיש כמו קפיצה לחו"ל

עוגת פנטונה כמו באיטליה, עוגיות כריסמס מסורתיות וארוחת חג במבצר המלך, שמרגישה כמו סצנה מסרט היסטורי. כל הפרטים על פסטיבל החורף בסימן חג המולד

Whatsapp Image 2021 12 14 At 1
חיבור מרתק בין אוכל לאמנות. פנעונה של בית הקפה טופולו במסגרת ריקודי לההקת המחול הקיבוצית | צילום: יעל רייף

 

בתקופה בה הנפש זקוקה לכל סוג של עידוד, פסטיבל חורפי חגיגי ומיוחד מגיע כדי לשמח את שגרת חיינו, ומציע שלל אירועים, אטרציות משפחתיות, והדובדבן שבקצפת: ארוחות חג מיוחדות ומטעמים מסורתיים המאפיינים את תקופת הכריסמס, לצד סיורים מודרכים בכפרים הנוצריים מעיליא ופסוטה שיצבעו בצבעי החג ויקושטו בעץ אשוח ענק. במסגרת חגיגות העשור לפסטיבל החורף בגליל המערבי שיפתח ב-16.12, עמותת זמן גליל מערבי יצרה חיבור מרתק בין אוכל לאמנות עם כל הטוב שיש לגליל המערבי להציע באחת התקופות היפות והנעימות בשנה.

Whatsapp Image 2021 12 14 At 1
תחושת חג בכל מקום. קינוחי כריסמס אצל אביבה חורי בפסוטה | צילום: יעל רייף

בין האירועים המומלצים: שיתוף פעולה בין בית הקפה טופלו המתמחה במאפים נטולי גלוטן, לרקדני להקת המחול הקיבוצית, שיפתח בהגשת עוגת הפנטונה המסורתית של כריסמס בגרסה נטולת גלוטן, וימשיך בריקוד של חברי הלהקה בסמטאות תרשיחא עם רדת החשיכה, כשברקע קישוטי החג המאירים.

Whatsapp Image 2021 12 14 At 1
קפיתה קטנה לחו''ל. רחבת הכנסייה בפסוטה | צילום: יעל רייף

אירוע נוסף שתשמחו לקחת בו חלק הוא ארוחת צהריים מיוחדת לכריסמס בביתה של הבשלנית אביבה חורי מהכפר היפהפה פסוטה שלבש חג ואף יפעיל שוק כריסמס שוקק סמוך לחג. הארוחה בסגנון בופה מתקיימת מתקיימת בביתה הנעים של אביבה, והתפריט הרחב כולל מטעמים מסורתיים, ביניהם מנסף, שולבאטו, פטאייר, עלי גפן ממולאים, מחאמר וגם עוגיות כריסמס במילויים שונים.

Whatsapp Image 2021 12 14 At 1
טעמי חג מסורתיים. הבשלנית אביבה חורי מפסוטה | צילום: יעל רייף

גולת הכותרת הקולינרית של הפסטיבל לצד סיורי הליקוט, ביקורים ביקבים וסדנאות שונות, היא ארוחות חג מפוארת ובלתי שגרתית במסעדת שאטו דה רואה, השוכנת בתוך מבצר צלבני עתיק במעיליא. במקום המרשים שנראה ומרגיש כמו קפיצה קטנה לחו"ל, מציעים מנות חג איטלקיות עם טוויסט גלילי, כמו מרק קרם דלעת, רביולי סלק או סביצ'ה דג טרי עם בוראטה ופיסטוק.

Bvaorr
מפגשים מרתקים עם אמני הסביבה. חרש הברזל וליד חורי בפעולה | צילום: אלברט אדוט

חוץ מקולינריה טובה, פסטיבל החורף יכלול פעילויות תרבות ומפגשים מרתקים עם אמנים מקומיים: חרש הברזל וליד חורי מהכפר פסוטה ידגים כיצד הופכים פס ברזל לפסל, והדבוראי גסאן סאלח מפקיעין יספר על חיי הדבורים ועל התועלת שלהן לטבע ולבני האדם, לצד טעימות סוגי דבש שונים.

Whatsapp Image 2021 12 14 At 1
חמים ונעים. ביתה של אביבה חורי מפסוטה | צילום: יעל רייף

פסטיבל החורף - אירועי החורף יתקיימו בין ה- 16-18 בדצמבר בימים חמישי עד שבת | לפרטים והרשמה לאירועים רשמו בגוגל winterfestival או בטלפון: 072-3941110